مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

دریاچه‌های اطراف تهران، مقاصد گردشگری در دسترسی برای بیرون زدن از دل شلوغی و ترافیک پایتخت و در آغوش گرفتن آرامش دلچسب طبیعت هستند. به ویژه در روزهای گرم تابستان که خنکای آنها خستگی را از تن گردشگران بیرون کرده و به گردشی کوتاه و ماندگار برای آنها تبدیل می‌شود.

دریاچه

همشهری - سعیده مرادی: دریاچه‌های تار و هویر و دریاچه خنلو، ۲ دریاچه نزدیک به پایتخت هستند که با رفتن به آنها می‌توان از لذت آب‌تنی بهب برد و بودن در طبیعت را تجربه کرد.

دریاچه‌های تار و هویر

دریاچه‌های تار و هویر در کنار روستایی به نام هویر قرار دارند و آب آنها از کوه‌های قره‌داغ، سیاه‌چال و شاه‌نشین و رودهای فصلی تأمین می‌شود.

از کمپ تا آب تنی

دریاچه‌های تار و هویر جزو آثار طبیعی ملی ایران بوده و در زمره چشمه‌های آب شیرین قرار دارد. این دریاچه‌ها زیستگاه انواع ماهی‌های قزل‌آلا از جمله قزل‌آلای خال قرمز و قزل‌آلای رنگین‌کمان زرد است و مقصد علاقه‌مندان به ماهیگیری نیز محسوب می‌شوند. در کنار دریاچه‌های تار و هویر می‌توان چادر زد و در طبیعت اطراف آنها به دوچرخه‌سواری پرداخت. همچنین در اینجا می‌توان با رعایت نکات ایمنی در ماه‌های تیر و مرداد به آب تنی پرداخت و از خنکای آب لذت برد.

نشانی: شهرستان دماوند، چنار شرق، نزدیک روستای هویر، جاده دریاچه تار

چطور برویم: به سمت فیروزکوه بروید، بعد از رسیدن به شهرستان دماوند از مسیر روستای چنار عرب‌ها به دریاچه تار و هویر بروید.

امکانات: فروشگاه مواد غذایی، پارکینگ

مناسب برای: خانواده

کنار دریاچه‌های اطراف تهران کمپ بزنید

دریاچه خلنو

دریاچه خلنو در منطقه کوهستانی قرار دارد. آب این دریاچه از ذوب‌شدن برف‌های کوه و سرازیر شدن آن به دریاچه تأمین می‌شود.

طبیت‌نوردی تا دریاچه

دریاچه خلنو عمق زیادی ندارد؛ اما سرمای آب آن به قدری است که هر کسی تاب ماندن در آن را ندارد. بنابراین اواخر بهار و فصل تابستان بهترین زمان بازدید از این جاذبه است. آب دریاچه در تیرماه به بالاترین میزان خود می‌رسد و چشم‌انداز طبیعت سرسبز اطراف خلنو نیز با زیبایی مضاعفی جلوه خواهد کرد. مسیر دسترسی به دریاچه به‌دلیل پیاده‌روی طولانی، ‌کوهنوردی و عبور از رودخانه، برای افراد کهنسال، کودکان یا کسانی که به هر دلیلی با محدودیت جسمانی روبه‌رو هستند، ‌ مناسب نیست.

نشانی: شهرستان شمیرانات، شهر فشم، روستای لالان

چطور برویم: از جاده فشم به سمت رودخانه لالان بروید. از پل رودخانه عبور کنید تا به مسیری مارپیچ برسید. این مسیر به دریاچه خلنو منتهی می‌شود.

امکانات: ندارد

مناسب برای: بزرگسالان

کنار دریاچه‌های اطراف تهران کمپ بزنید

کد خبر 874826
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha