بازار سرمایه در اولین روز هفته همزمان با بررسی برنامه ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور رییس‌جمهور در مجلس و افزایش دامنه نوسان از یک به دو درصد با رشد بیش از ۱۴ هزار واحد مواجه شد و شاخص کل کانال دو میلیون واحد را که در روزهای گذشته از دست داده بود، پس گرفت.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بازار بورس در اولین روز هفته رشد قابل توجهی را تجربه کرد. در روز بررسی برنامه‌ها و صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم توسط مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور در مجلس و پس از کاهش تنش‌های منطقه‌ای و رفع ریسک‌های سیستماتیک برداشت تحلیل‌گران بورسی آن بود که در این بازار شرایط مناسبی ایجاد خواهد شد.

چهارشنبه هفته گذشته که روز کاری قبلی بازار سهام محسوب می‌شود شاخص ۷۰۳۴ واحد رشد کرد.

امروز هم شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۰.۷۱ درصد ۱۴ هزار و ۲۳۸ واحد افزایش یافت و به دو میلیون و ۱۲ هزار و ۳۵۷ واحد.

این در حالی است که هفته گذشته بورس در ادامه ریزش‌هایی که طی چهار هفته تجربه کرد کانال دو میلیون واحد را از دست داده بود.

شاخص هم‌وزن هم ۲۳۱۰ واحد افزایش داشت و در رقم ۶۳۵ هزار و ۴۵۷ واحد ایستاد.

امروز با تصمیم سازمان بورس، دامنه نوسان که از ۱۴ تیرماه از شش درصد به یک درصد کاهش یافته بود افزایش یافت و به دو درصد رسید.

روز شنبه اغلب سهام بازار بورس مثبت بودند و بسیاری از نمادها صف خرید شدند. تعداد سهام مثبت ۲۴۷ عدد و سهام منفی ۸۱ عدد بود.

هم‌چنین ۱۲۰ هزار فقره معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۴۷۱۰ میلیارد تومان بود.

فملی، فولاد و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. از سوی دیگر پردیس، ثفارس و فاذر به عنوان نمادهای پرتراکنش، منفی شدند

فرابورس ایران هم روز شنبه ۵۸ واحد افزایش داشت و شاخص آن به ۲۰ هزار و ۷۲۵ واحد رسید.

بیش از ۱۰۱ هزار معامله به ارزش ۳۳۲۱ میلیارد تومان در فرابورس انجام شد.

آریا و زاگرش اثر مثبت بر فرابورس داشتند اما فزر تاثیر منفی ایجاد کرد. خنوز، زملارد و کرومیت هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

کد خبر 874910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha