کوچک‌ترین کلیسای جهان فقط ۱۶ مترمربع مساحت دارد و در دامنه کوه «سیر» در نزدیکی ارومیه واقع است.

کلیسای مریم

به گزارش همشهری ‌آنلاین برای دیدن این کلیسا باید به مسیر جاده گردشگری و تفریحی منتهی به جاده سلامت ارومیه در دامنه کوه سیر بروید. این کلیسا که ابعادی در اندازه ۴ متر در ۴ متر دارد، متعلق به قرن هفتم میلادی است و در میان آشوریان و ارمنی‌ها از تقدس ویژه‌ای برخوردار است.
این کلیسای با صفا در ورودی روستای جانویسلو قرار دارد که در روزگار پیشین مسیحی نشین بود و این روزها تقریبا همه اهالی آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. این روستا بیش از ۴۰۰ نفر جمعیت دارد.
این طور که در ذهن اهالی قدیمی روستا باقی مانده، نام روستای جانویسلو از یک سیاهپوست انگلیسی که از مبلغان کلیسای پروتستان بوده، گرفته شده. زیرا پروتستان‌ها ۲۰۰ سال قبل در این منطقه سکونت داشتند و همین حضور سبب نامگذاری روستایی به نام جانویسلو شده است.
کوچک‌ترین کلیسای جهان در این روستا در میان باغات انگور و سیب محصور است و از سوی کلیسای شرق آشوری ارومیه مدیریت می‌شود. مسیحیان از دور و نزدیک برای انجام اعمال مذهبی یا بازدید از این مکان دینی به آنجا سر می‌زنند.

کوچک‌ترین کلیسای جهان در یک روستای ایران است | مساحت این کلیسا چقدر است؟

کوچک‌ترین کلیسای جهان در یک روستای ایران است | مساحت این کلیسا چقدر است؟

کد خبر 874970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    2 0
    همه ادیان ومذاهبی که قران ما مسلمانان تایید کرده است *باید مورد احترام همه ما مسلمانان باشد "حتی عبادتگاه انان هم بايد محترم شمرده شود