مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

در روزهای گرم تابستان هیچ تفریح لذت‌بخش‌تر از رفتن کنار دریاچه‌ها و استفاده از خنکای آنها نیست. با پهن کردن بساط پیک‌نیک کنار این دریاچه‌ها، می‌توانید در کنار استشمام هوای پاک، آب‌بازی کنید و خاطره یک روز مفرح را رقم بزنید.

دریاچه

همشهری - سعیده مرادی: تعدادی از این دریاچه‌ها نزدیک پایتخت قرار دارند که از معروف‌ترین آنها می‌توان به دریاچه‌های آهنگ و لزور اشاره کرد.

دریاچه آهنک

دریاچه آهنگ مجموعه‌ای از ۶ دریاچه کوچک و بزرگ است که در بلندای ارتفاعات جنوبی روستای سیمین‌دشت قرار دارد.

لذت غواصی در دریاچه

دریاچه‌ آهنک شامل ۲ حوضچه‌ دوقلو می‌شود که همیشه پرآب هستند و عمق حوضچه‌ بزرگ‌تر ۳۲ متر و عمق حوضچه‌ی کوچک‌تر ۸ متر است. آب دریاچه به دلیل وجود گوگرد در آن برای خوردن مناسب نیست و مزه تلخی دارد. در دریاچه‌ آهنک می‌توان لذت غواصی در عمق ۶ متری را تجربه کرد. اینجا همچنین در فصل تابستان محل تفریح و شنای گردشگران نیز به حساب می‌آید. در مقابل این چشمه، غاری نه‌چندان عمیق وجود دارد که در مواقع اضطراری مانند بارش باران و ... پناهگاه مناسبی محسوب می‌شود.

نشانی: شهرستان فیروزکوه، روستای سیمین‌دشت

چطور برویم: در مسیر تهران به‌سمت فیروزکوه، بعد از پمپ بنزین سیدآباد، در فرعی سمت راست، جاده‌ای است که به سیمین‌دشت و دریاچه آهنگ منتهی می‌شود.

امکانات: سرویس بهداشتی، مسجد، فروشگاه

مناسب برای: خانواده

در کنار  این دریاچه‌ها گرمای تابستان را از تن بیرون کنید

دریاچه لزور

دریاچه لزور که به دریاچه سیاه‌رود و معجز چشمه نیز معروف است، پشت سد لزور قرار دارد. دریاچه‌ای که بخش زیادی از آب آن از رودخانه «سیاهرود» تامین می‌شود.

دریاچه‌ای به شکل آبگیر

هنگام روبه‌روشدن با دریاچه لزور آب‌گیری به‌شکل مثلث دیده می‌شود که عمقی به اندازه ۱۵ متر دارد و متقارن نیست. با شروع فصل تابستان مراتع اطراف دریاچه لزور تماشایی می‌شوند. درختان این منطقه به بار می‌نشینند و فضایی رویایی برای عکاسی و قدم زدن فراهم می‌شود. آب تنی و قایق سواری از تفریحات دریاچه لزور در فصول گرم سال هستند چرا که در این فصل هوا مطبوع بوده و از شدت سرمای آب کم می‌شود. از جاهای دیدنی نزدیک این دریاچه می‌توان به قلعه میشینه مرگ، تنگه میشینه مرگ و روستای سله بن اشاره کرد.

نشانی: فیروزکوه، بخش ارجمند، جاده لاسم، روستای لزور

چه‌طور برویم: به جاده فیروزکوه بروید. بعد از عبور از روستای هرانده وارد جاده لاسم شوید. مسیر ار ادامه دهید تا به لزور برسید.

امکانات: آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی

مناسب برای: خانواده

در کنار  این دریاچه‌ها گرمای تابستان را از تن بیرون کنید

کد خبر 875154
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha