نماینده مجلس گفت: درباره وزیر بهداشت مخالفت هایی وجود دارد و احتمال دریافت رای اعتماد را ۵۰.۵۰ می‌دانم و این مخالفت برخی از نمایندگان هم ارتباطی به مسائل تخصصی نداشته و صرفا به دلیل انتقاداتی که نسبت مواضع سیاسی او دارند نکاتی مطرح شده است.

کابینه پیشنهادی پزشکیان

سیدمحمد جمالیان نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: رئیس جمهور با ارائه کابینه پیشنهاد شعار وفاق ملی را عملی کرد و نمایندگان مجلس نیز این موضوع را درنظر خواهند گرفت و رای اعتماد را به وزرای پیشنهادی پزشکیان خواهند داد.

او با اشاره به تایید صلاحیت دو وزیر پیشنهادی اقتصاد و امورخارجه، گفت: علارغم جوی که درباره آقایان همتی و عراقچی در صحن مجلس وجود دارد به نظر بنده هر دو رای اعتماد را دریافت خواهند کرد.

جمالیان با اشاره به نظر موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی امورخارجه، بیان کرد: موافقان او به تعهد و تخصصشان تاکید دارند حتی آقای متکی، نماینده تهران که خودشان وزیر امورخارجه بودند و شناخت کاملی نسبت به این وزارتخانه دارند، هم تخصص عراقچی را تایید کردند. درواقع موافقان بیشتر بر تسلط او بر مسائل بین المللی و اینکه از بدنه وزارت امور خارجه اشاره دارند اما مخالفان نکاتی را درباره موضوع برجام داشتند که عملکرد او را بعد از موضوع برجام، مناسب نداستند.

این نماینده مجلس با اشاره به نظر موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اقتصاد، تصریح کرد: مخالفان درباره عبدالناصر همتی بیشتر بر عملکردش در زمان تصدی در بانک مرکزی اشاره دارند و افزایش قیمت دلار در زمان دولت حسن روحانی را مربوط به بی برنامه او عنوان می‌کنند که شناخت کامل از بازار ندارد، هرچند که موافقان نیز این موضوع را ارتباطی به همتی ندانسته و به سابقه علمی و تخصص او تاکید می‌کنند.

او گفت: صحبت‌های روز گذشته رئیس جمهور و معرفی کابینه پیشنهادی نشان داد که تقریبا به وعده‌های انتخاباتی خود تا این لحظه عمل کرده و حضور هر نوع سلیقه سیاسی در کابینه این مسئله را تایید می‌کند. فضای مجلس امروز نیز به نسبت به روز گذشته بهتر بود و ما نمایندگان مجلس بنا داریم به وزرایی که تخصص لازم را دارند کمک کنیم تا دولت زودتر تشکیل شود.

جمالیان با اشاره به وضعیت تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، گفت: درباره وزیر بهداشت مخالفت هایی وجود دارد و احتمال دریافت رای اعتماد را ۵۰.۵۰ می‌دانم و این مخالفت برخی از نمایندگان هم ارتباطی به مسائل تخصصی نداشته و صرفا به دلیل انتقاداتی که نسبت مواضع سیاسی او دارند نکاتی مطرح شده است.

کد خبر 875282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha