به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دخترها پیش از ورود به دبستان در تمام حیطههای مهارتی از جمله خواندن، نوشتن و توانایی تمرکز کردن، از پسرها در حال پیشی گرفتن هستند.
بنابراین گزارش، یک تحلیل از ارزیابیهای مقدماتی روی کودکان 4 ساله نشان میدهد میان دخترها و پسرها در توانایی خواندن و نوشتن 20درصد شکاف پدیدار شده است؛ طبق این ارزیابی 75درصد دخترها قادر هستند برای اهداف مختلفی از نوشتن استفاده کنند در حالی که فقط 54 درصد از پسرها این توانایی را دارند.
این گزارش ادامه میدهد: نتایج ارزیابی تفکیک جنسیتی دخترها و پسرها در امتیازات کسب شده توسط آنها در 117 مورد مختلف برای نخستین بار منتشر شد؛ این ارزیابیها نشان میدهد پسرها تنها در 3 مورد از 117 مورد از دخترها بهتر هستند؛
پسرها در پیشرفت ریاضی، درک تکنولوژیهای جدید و ساختن و بنا کردن اشیاء در صدر جدول هستند اما در زمینههای دیگر برنامههای آموزشی، دخترها به سرعت از پسرها پیشی میگیرند یا با پسرها برابر هستند.
این گزارش میافزاید: شکاف 20 درصدی میان دخترها و پسرها در برخی مهارتهای ارتباطی نگرانکننده است.