تهیه کننده فیلم مسیح پسر مریم درباره توافق با سازمان سینمایی برای اکران این فیلم توضیحاتی ارائه داد.

سینما

به گزارش همشهری آنلاین، تهیه کننده فیلم «مسیح پسر مریم» در پی صدور پروانه نمایش فیلم «مسیح پسر مریم» پس از سه سال، گفت: زمانی که فیلم برای گرفتن مجوز پخش به سازمان سینمایی ارائه شد، اصلاحاتی از طرف این سازمان مطرح شد که این اصلاحات به محتوای فیلم خیلی لطمه می‌زد و موجب می‌شد معنای واقعی فیلم انتقال پیدا نکند و در واقع اعمال اصلاحات فیلم را دچار آسیب جدی می‌کرد.

اکران یک فیلم توقیفی پس از ۳ سال | داستان زنی در سال‌های قبل از انقلاب + تصاویر
مسیح پسر مریم

مهدی فرجی در پاسخ به اینکه این مشکل چگونه حل شد؟ افزود: گفتگوهایی در چند نوبت با دوستان در شورای پروانه نمایش در این باره انجام شد، البته این گفتگوها زمان‌بر شد و سه سالی به طول انجامید و در نهایت با توافق دوستان، بخشی از اصلاحات انجام شد که این اصلاحات نظر دوستان را تامین کرد و اینگونه فیلم «مسیح پسر مریم» پروانه نمایش گرفت.

وی در پاسخ به اینکه اصلاحات مورد نظر در حوزه متن و فیلمنامه بود و مانند برخی فیلم‌ها عین فیلمنامه به تصویر درنیامده بود؟ تصریح کرد: خیر، فیلمنامه مشکلی نداشت، اصلاحات مورد نظر سازمان سینمایی در شکل ظاهری فیلم بود.

اکران یک فیلم توقیفی پس از ۳ سال | داستان زنی در سال‌های قبل از انقلاب + تصاویر
مسیح پسر مریم

فرجی در پاسخ به اینکه در نهایت اصلاحات صورت گرفته، به کلیت فیلم آسیبی وارد نکرده است، اظهار داشت: این اصلاحات به کل فیلم آسیبی نزد، گرچه ما معتقد بودیم نباید همین اصلاحات هم صورت می‌گرفت ولی، چون سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع رسمی صدورپروانه نمایش است و نظرات دوستان در این سازمان محترم است و بر اساس این که بنا بر اکران این فیلم بود، بنابراین آنقدر دراین باره گفتگو و تبادل‌نظر صورت گرفت که در نهایت دوستان بخشی از اصلاحات را نادیده گرفتند و ما بخشی از اصلاحات مورد نظر را اعمال کردیم و در نهایت این تعامل‌ها موجب توافق شد و خوشبختانه فیلم با این اصلاحات آسیبی ندید و انشاالله نمایش خوبی هم خواهد داشت تا مردم بتوانند فیلم را ببینند.

مهدی فرجی درباره مضمون و فضای اثر به صبا گفت: ترجیح می‌دهم برای آن که مضمون فیلم در این مرحله همچنان نامکشوف باقی بماند، همان توضیح اولیه را بدهم که فیلم درباره یک موضوع اجتماعی در دهه ۵۰ است.

این تهیه‌کننده همچنین درباره همکاری با کارگردان فیلم‌اولی «مسیح، پسر مریم» گفت: مفهوم تازه و بکر فیلم که به سال‌های قبل از انقلاب می‌پردازد وحس و حالی که در فیلمنامه وجود داشت توجه مرا جلب کرد. گرچه این فیلم اولین تجربه سینمایی علی جعفر آبادی است ولی ایشان کارگردان بسیار خوبی است و استعدادش در این فیلم به خوبی مشهود است. من آینده این کارگردان را روشن می‌بینم.

اکران یک فیلم توقیفی پس از ۳ سال | داستان زنی در سال‌های قبل از انقلاب + تصاویر
مسیح پسر مریم

وی در پاسخ به اینکه مهمترین چالش شما در این فیلم چه بود؟ اظهارداشت: ارتباط خوبی با بازیگران و کارگردان داشتیم، تجربه خیلی خوبی بود و فیلم بدون چالش و بحران تولید شد. البته اساسا تولید فیلم در فضای قبل از انقلاب، کار سختی است، ضمن اینکه این فیلم سکانس‌های خارجی زیادی داشت و آماده‌سازی دکور، صحنه و ایجاد حس و حال شرایط قبل از انقلاب و دهه ۵۰ کار دشواری بود ولی الحمدالله با موفقیت انجام شد.

او همچنین درباره اکران فیلم «مسیح پسر مریم» و تخمین‌اش از موفقیت گیشه‌ای فیلم، تصریح کرد: از آنجا که موضوع این فیلم، بکر وتازه است و با موضوعات روزمره فیلم‌ها متفاوت است، مردم قطعا از آن استقبال خواهند کرد.

این فیلم سینمایی به نویسندگی علی جعفرآبادی و امیر ابیلی در سال ۱۴۰۰ برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر و اکران در سینماها آماده نمایش شده بود.

«مسیح پسر مریم» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و جلیل شعبانی ساخته شده و امیر نوروزی، پانته‌آپناهی‌ها، بهرام ابراهیمی، المیرا دهقانی، پاوان افسر، مهرداد ضیایی، حمید ابراهیمی، گلنوش قهرمانی، منصور نصیری، الهام شعبانی، نینل یعقوبی، محرم زینال‌زاده، مجتبی لاله زاری، یاسر ساغری، مریم ماهور و دریک تکدیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

منبع: صبا

اکران یک فیلم توقیفی پس از ۳ سال | داستان زنی در سال‌های قبل از انقلاب + تصاویر
مسیح پسر مریم

کد خبر 875972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha