رسانه‌های صهیونیستی به نفوذ اطلاعاتی و سایبری ایران در جامعه اسرائیلی اعتراف کرده اند.

تل آویو

همشهری آنلاین: فریاد زدن به فارسی در میان اعتراضات ضدنتانیاهو در تل آویو، آژیرخطر بی موقع و انتشار تصاویر شخصی وزرای جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در فضای مجازی تنها بخشی از کارزار ضداسرائیلی جاری است. منابع صهیونیستی در این کارزار، ایران را مقابل خود می بینند و مدعی هستند که جمهوری اسلامی بخش مهمی از کارزار ضدامنیتی علیه تل آویو را مدیریت می کند. در همین ارتباط نگاهی به ادعاهای منابع عبری زبان درباره نقش ایران در تحولات امنیتی فلسطین اشغالی انداخته‌ایم.

نقش ایران در اعتراضات اسرائیل؟

حدود ۵ ماه پیش، برخی رسانه‌های فارسی زبان تحت حمایت به رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی ادعا کردند که ایران در اعتراضات ضداسرائیلی در سراسر جهان دست دارد. در این میان برخی گزارش‌های عبری ابعاد دیگری را فاش کرد:

نقش ایران در دامن زدن به اعتراضات: رسانه عبری زبان گلوبز با انتشار گزارشی به صورت تلویحی نقش ایران در اعتراضات ضداسرائیلی را تائید کرده است. لازم به ذکر است که بخشی از این اعتراضات علیه نتانیاهو در تل آویو برگزار شده است.

فریاد زدن به فارسی در اعتراضات: فیلم‌هایی در دست است که نشان می‌دهد برخی معترضان در اعتراضات تل آویو، با زبان فارسی فریاد می زنند. رسانه‌های صهیونیستی می گویند که فارسی فریاد زدن این معترضان تکمیل کننده ادعاها درباره نفوذ خارجی در اعتراضات تل آویو است.

تشویق مبارزان فلسطینی: انتشار ویدئویی از یک شخص ناشناس توسط رسانه های صهیونیستی که به زبان فارسی، فلسطینی های مخالف ورود صهیونیست ها به مسجد الاقصی را با لفظ «ماشاالله» تشویق می کرد.

نفوذ به جامعه صهیونیستی

رامبد نامدار و ماجرای ارسال اطلاعات توسط ۴ زن: روزنامه جروزالم پست در دی ماه ۱۴۰۰ مدعی بازداشت چند زن اسرائیلی به اتهام همکاری با یک مامور اطلاعاتی ایران شد. نام این مامور «رامبد نامدار» معرفی شد که چهار زن صهیونیست را برای عکس‌ و اطلاعاتی از اماکن سیاسی و برخی مقامات بکار گرفته بود. زنان بعدها گفتند که این مامور ایرانی آن چنان عبری را مسلط حرف زده که متوجه نشده بودند که او اسرائیلی نیست.

دستگیری یک صهیونیست به اتهام تشویق به کودتا: «عدن دبس» ساکن شهر رمت گن به اتهام ارتباط با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران بازداشت شد. او همچنین به تبلیغ فعالیت‌های یک گروه تلگرامی تحت عنوان «ارتش خلق» متهم است که در آن سایر شهرک‌نشینان و نظامیان ارتش اسرائیل را تشویق به اجرای کودتا علیه کابینه رژیم صهیونیستی می‌کرده است.

بازداشت سه نفر به اتهام همکاری با ایران: سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شین‌بت) در تیرماه امسال از بازداشت سه شهروند اسرائیلی طی دو هفته گذشته به اتهام انجام اقداماتی علیه امنیت ملی تحت هدایت ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

نامه هشدار به روزنامه‌نگاران اسرائیلی: روزنامه هاآرتص تائید کرده است که گروه‌های نفوذی وابسته به ایران به روزنامه‌نگاران اسرائیلی حامی جنگ غزه نامه فرستادند و به آن ها درباره تبعات جنگ غزه هشدار داده‌اند.

اعتراف به نقش نهادهای اطلاعاتی ایران: سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل در دی ماه سال گذشته اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی از شهروندان اسرائیلی و پلتفرم‌های آنلاین برای گردآوری اطلاعات درباره مقامات و شخصیت‌های بانفوذ در جامعه اسرائیل استفاده می‌کنند و پشت پرده فعالیت دست‌کم یک چهارم از پلتفرم‌های مجازی، جامعه اطلاعاتی ایران قرار دارد.

تخلیه اطلاعاتی سربازان اسرائیلی: یک شبکه تلویزیونی وابسته به رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد که اکانت‌های دخترنما وابسته به سپاه در فضای مجازی برخی سربازان اسرائیلی را هدف قرار می‌دهند و می‌کوشند آن‌ها را تخلیه اطلاعاتی کنند.

مشاغل «جالب و هیجان‌انگیز»: سرویس امنیت داخلی اسرائیل موسوم به شاباک اعلام کرده است در چندین گروه، آگهی های مشاغل «جالب و هیجان‌انگیز» با حقوق بالا پیدا شده است که توسط عوامل اطلاعاتی ایران در رسانه های اجتماعی صهیونیستی ایجاد شده تا متقاضیان به انجام ماموریت ضد امنیت اسرائیل ترغیب شوند.

با دستگاه های امنیتی ایران همکاری نکنید!: شین بت یا همان شاباک نیز در اطلاعیه ای از صهیونیستها این درخواست را مطرح کرد که «لطفا با دستگاه های امنیتی ایران همکاری نکنید، چون دستگاه‌های اطلاعاتی ایران مشغول عضوگیری از اسرائیلی ها هستند.»

صلوات ضدصهیونیستی در کنیسه: انتشار ویدئویی از درون یک کنیسه در فلسطین اشغالی توسط یک ایرانی با دعا و صلوات برای نابودی اسرائیل، نشان دهنده حضور ایرانیان ضدصهیونیست در مناطق اشغالی فلسطین است.

جمع آوری اطلاعات مراکز خرید، تأسیسات تسلیحاتی و کارخانه‌های اسرائیلی توسط ایران: یک کارشناس رسانه صهیونیستی ایران اینترنشنال در ادعایی گفته است که ایران توانسته با استخدام شهروندان اسرائیلی، اطلاعاتی از مراکز خرید، مراکز تسلیحاتی، کارخانه‌ها و... به دست بیاورد.

جذب نیرو توسط ایران: ‌سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یا همان [شین‌بت] هم چند ماه پیش اطلاعیه صادر کرد و در آن مدعی شد که ایران در رسانه‌های اجتماعی، اسرائیلی‌ها را برای تحرکات اعتراضی و تجمعات جذب می‌کند.

حملات سایبری

حملات سایبری ایران بیشترین حجم اقدامات علیه صهیونیست‌ها را تشکیل می دهد. «گابی پورتنوی»، مدیرکل اداره ملی سایبری اسرائیل در گزارش خود با تائید نقش ایران در حملات سایبری، آمار مفصلی از این حملات را ارائه داده است:

۳۸۸۳ حمله سایبری: در بازه زمانی مهر تا دی ۱۴۰۲ علیه اسرائیل (سه ماه ابتدایی جنگ علیه غزه)

۱۳ هزار مورد: مجموع گزارش‌های دریافتی از حملات سایبری در سال ۲۰۲۳

۸۰۰ مورد: حمله سایبری با قابلیت آسیب زدن به زیرساخت‌ها

افزایش ۴۳درصدی: مقایسه شدت آسیب حملات سایبری سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲

افزایش ۲.۵ برابری: مقایسه این آمار با بازه مشابه آن در سال ۲۰۲۲

۶۸ درصد حملات: انجام شده در جریان جنگ غزه

هدف حملات: ایجاد اختلافات عمومی، ایجاد اختلال در عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مختلف اسرائیلی، سرقت اطلاعات

شبکه‌های اجتماعی و عملیات فیشینگ: شیوه‌های عملیات هکرها

عبور ایران از خط قرمز: «یوری شین»، رئیس اطلاعات در سیستم ملی سایبری اسرائیل در آذرماه سال گذشته در گفتگویی درباره فعالیت‌های ایران تاکید کرد که ایران با ادامه حملات سایبری گسترده، خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.

ارتش صهیونیستی هدف حملات سایبری ایران: «آویرام آتزابا»، مسئول همکاری‌های بین‌المللی در اداره ملی امنیت سایبری اسرائیل: حملات سایبری ایران به طور کلی سازمان‌های دولتی و ارتش صهیونیستی و تاسیسات غیرنظامی را هدف قرار داده‌اند. سیستم‌های اطلاعاتی دو بیمارستان اسرائیلی در حیفا و صفد در شمال هک شدند و اطلاعات شخصی بیماران منتشر شده است.

حمله با هدف تضعیف رژیم صهیونیستی: «چاک فریلیچ»، محقق مؤسسه مطالعات امنیت ملی رژیم اسرائیل در مقاله‌ای تحت عنوان «تهدید سایبری ایرانیان»، هدف حملات ایران تضعیف اسرائیل و تخریب تأسیسات آن همچنین جمع‌آوری اطلاعات امنیتی و انتشار اطلاعات نادرست در راستای اهداف تبلیغاتی خویش است.

حملات سایبری منتسب به ایران

نفوذ به سرور مرکزی شرکت راه‌آهن اسرائیل: نفوذ به سرور مرکزی شرکت راه‌آهن اسرائیل و استخراج اطلاعات زیرساخت‌های آن و انتشار تصاویری از تجهیزات برقی مورد استفاده در زیرساخت‌های راه‌آهن توسط گروه موسوم به «انتقام‌جویان سایبری»

شاهکار «عصای موسی»: انتشار تصاویری از گذرنامه، کارت شناسایی و سایر مدارک کارکنان و نظامیان اسرائیلی، هک شبکه‌های برق اسرائیل، هک سیستم هشدار اسرائیل، پخش تصاویر خصوصی «بنی گانتس» وزیر جنگ و «ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری «عصای موسی»

هک تلفن همراه رئیس موساد: وبسایت صهیونیستی «واللا» شهریورماه گذشته گزارش داده بود که گروه هکری موسوم به «دست‌های باز» تلفن همراه رئیس موساد را هک کرد. وبسایت «واللا» این گروه هکری را به ایران نسبت داد و نوشت که «تصاویر جدید منتشر شده از سوی این گروه هکری ایرانی، دومین دسته از تصاویری است که از دستگاه‌های شخصی رئیس موساد منتشر می‌شود.» این تصاویر شامل تصاویری از دندان‌های رئیس موساد بود.

سایه های سیاه: حمله سایبری به سرویس‌های توزیع اینترنت و شرکت اینترنتی سایبرسرو، بزرگترین سایت دگرباشان جنسی و تهدید به انتشار اطلاعات شخصی کاربران این سایت از جمله درباره آلودگی اعضای این سایت به اچ.آی.وی توسط گروه هکری «سایه‌های سیاه»

افشای هویت ورزشکاران المپیکی اسرائیل: هک اطلاعات شخصی اعضای کاروان ورزشی اسرائیل در المپیک پاریس توسط هکرهای ایرانی به نقل از اداره ملی سایبری و وزارت فرهنگ و ورزش اسرائیل

امنیتی ها تحت رصد: نفوذ هکرهای ایرانی به ایمیل ژنرال عاموس یادلین، مقامات امنیتی، دیپلماتیک و نظامی اسرائیل به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی

هک شرکت EPS: نفوذ به اسناد شرکت EPS یکی از مهمترین عملیات هکری ضداسرائیلی در چند ماه گذشته است. هکرهای حنظله بعد از اعطای فرصت به رییس شرکت EPS و عدم تمکین او، انتشار مدارک و ایمیلهای محرمانه این شرکت اسرائیلی رو آغاز کردند.

بخش تجاری زیر تیغ حملات سایبری: حمله سایبری به بخش‌های دولتی و تجاری اسرائیل از جمله شرکت بیمه «شیربیت» و شرکت امور مالی «کی‌ال‌اس» از سوی گروه «بچه گربه‌های جذاب»

سایر گروه‌های هکری ضداسرائیلی: آنونیموس سودان، کیل‌نِت و بلک موراکان، خیزش رهبران

وحشت از تضعیف امنیت داخلی اسرائیل توسط ایران

وحشت و نگرانی از ایران در نوشته‌‎های و یادداشت‌های بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران صهیونیستی دیده می شود.

«تال لو رام»، روزنامه نگار معاریو: دخالت ایران در آنچه در کرانه باختری رخ می‌دهد، یکی دیگر از موارد نگران‌کننده است. ایران عامل تضعیف امنیت داخلی در اسرائیل است.

سرهنگ «گابی سیبونی»، طرح ایران برای اعمال فشار شدید بر جامعه اسرائیل طراحی شده و امنیت آن را متزلزل خواهد کرد. اقدامات ایران باعث خواهد شد تا در یک روند تدریجی منجر به فروپاشی جامعه اسرائیل شود. ایرانی ها با تمام قوا به توسعه تهدیدات داخلی علیه اسرائیل ادامه می دهند.

دکتر «راز زیمت»، پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات امنیت ملی و سردبیر مجله «تحولات استراتژیک» دانشگاه تل آویو: ایران کشوری کلیدی در خاورمیانه است که مرکزیت و درجه نفوذ آن در دهه اخیر بیش از پیش افزایش یافته است. حضور این کشور در آستانه قدرت هسته‌ای نظامی، تقویت سیستم‌های تسلیحاتی پیچیده، از جمله موشک‌های دوربرد و پهپاد، استقرار در منطقه و حمایت مستمر از حزب‌الله لبنان و سازمان‌های اسلامی فلسطین، باعث ایجاد گفتمان های جدید در تل آویو شده است.

کد خبر 876004
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha