یوونتوس با تیاگو موتا به‌نظر می‌رسد نسبت به اینتر شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.

یوونتوس

به گزارش همشهری‌آنلاین، اتفاقی که در هفته نخست سری‌آ افتاد این بود که همه مدعیان مساوی کردند غیر از یوونتوس با نسخه تیاگو موتا. اینتر و میلان مقابل جنوا و تورینو تن به تساوی۲-۲ دادند، آاس‌رم با کالیاری به تساوی بدون گل رسید، ناپولی آنتونیو کونته بدترین نتیجه را گرفت و ۳ بر صفر به هلاس ورونای غول‌کش باخت. اگر آتالانتا و لاتزیو را جزو مدعیان (حداقل سهمیه اروپایی) حساب کنیم، این ۲تیم هم به‌ترتیب ۴ بر صفر و ۳ بر یک لچه و ونتزیا را بردند. یووه هم تیم تازه صعودکرده کومو را با سرمربیگری سسک فابرگاس ۳ بر یک شکست داد و موتا نشان داد می‌خواهد تیمی متفاوت از یووه خسته‌کننده و تدافعی آلگری بسازد.

هواداران به تیاگو موتا و تیم این فصل خیلی امیدوارند. برای همین استقبالی عالی از این مسابقه غیرحساس کردند و رکورد شکستند. این بازی با حضور ۶۹۶.۴۰نفر، بیشترین تماشاگران را برای یک بازی افتتاحیه فصل داشت. یووه باید از آمار ۵۸درصد مالکیت، ۱۳شوت و ۵۲۶پاس راضی باشد.

این یک دیدار تاریخی بود چون کومو پس از ۲۱سال به سری‌آ بازگشت. از آخرین بازی آنها در لیگ برتر ایتالیا (۲۴می ۲۰۰۳ و در پیروزی یک بر صفر مقابل تورینو) دقیقا ۷۷۵۸روز می‌گذشت. کومو فقط بین می ۱۹۵۳ و اکتبر۱۹۷۵ (دقیق ۸۱۶۲ روز) روزهای بیشتری را برای بازگشت به سری‌آ صبر کرده بود.

یوونتوس و کومو برای نخستین‌بار از فصل ۸۹-۱۹۸۸ (پیروزی ۳ بر صفر بیانکونری) در هفته نخست سری‌آ به مصاف یکدیگر رفتند. در سری‌آ کومو بیش از هر تیم دیگری مقابل یوونتوس تساوی داشت؛ ۱۰بازی از ۲۶بازی (۳برد و ۱۳شکست).

تاریخ سری‌آ یوونتوس بیشترین برد را در روز اول لیگ داشته است؛ ۶۰برد. ۸پیروزی آنها در ۹بازی اخیر (و یک مساوی) نخستین بازی فصل به‌دست آمده است.

ساموئل امبانگولا (۲۰سال و ۲۱۶روز) جوان‌ترین بازیکن بلژیکی است که توانسته در سری‌آ گل بزند. امبانگولا همچنین نخستین بازیکن بلژیکی است که در این لیگ موفق شده برای یوونتوس گل بزند.

یوونتوس پس از باخت در ۳بازی از ۵بازی اول خود (یک ‌برد و یک ‌مساوی) مقابل کومو در سری‌آ بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۲، در ۲۲بازی بعدی خود (۱۳برد و ۹تساوی) بدون شکست بوده. آخرین تقابل‌ آنها روز ۲۲فوریه۲۰۰۳ با نتیجه ۳ بر یک به سود یووه به پایان رسیده بود (با گل به‌خودی خوارس و گل‌های مارکو دی وایو و مائورو کامورانسی برای بیانکونری و یک گل فابیو پکیا برای تیم لمباردی).

آخرین اخبار از یووه این است که در فاصله ۱۰روز مانده تا پایان مهلت نقل‌وانتقالات مراحل جذب کوپمینرز هلندی از آتالانتا طی شده و این بازیکن برای انجام آزمایش‌های پزشکی به تورین رسیده. در عوض کیه‌زا باید از این تیم برود. بارسلونا و اینترمیلان خواهان این وینگر ملی‌پوش هستند و یووه برای او ۱۵میلیون یورو می‌خواهد که رقم ناچیزی است. یک بازیکن فرانسوی دیگر هم به نام کالولو (پیر کالولو کیاتنگوا) جذب یووه شد. مذاکرات میلان و یوونتوس بر سر انتقال قرضی این بازیکن کنگویی- فرانسوی به ارزش ۳.۵میلیون یورو همراه با بند اختیاری به ارزش ۱۴میلیون یورو و ۱۰درصد از فروش آینده بازیکن، قطعی شده است.

کد خبر 876143
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha