رئیس بخش زنبور عسل مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور می‌گوید: بیش از ۱۱میلیون کندوی زنبور عسل در کشور وجود دارد و سالانه ۱۲۰هزار تن عسل در کشور تولید می‌شود. به ‌گفته او، در ۷سال گذشته تولید عسل ۵۶درصد رشد کرده است.

زنبورداری

به گزارش همشهری آنلاین ، آمارها نشان می‌دهد از سال۱۹۹۰ تا ۲۰۲۰ صنعت زنبورداری و تولید عسل در جهان ۳۵.۸درصد رشد داشته است.

براساس آمار فائو، کشورهای هند، ایران، چین و ترکیه بیشترین ظرفیت تولید عسل جهان را دارند و ایران دارای رتبه سوم تولید عسل در دنیاست. ایران با توجه به تنوع مناسب گیاهی‌اش، ظرفیت خوبی برای تولید عسل دارد و بیش از ۵۰نوع عسل در کشور تولید می‌شود. کارشناسان می‌گویند اگر براساس تمام ظرفیت‌ها فعالیت زنبورداری توسعه پیدا کند، ایران می‌تواند رتبه دوم را کسب کند.

حالا آنطور که ناصر تاج‌آبادی، رئیس بخش زنبور عسل مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور خبر داده است، در طول ۷سال گذشته بیش از ۳.۸میلیون کندو به تعداد کندوهای موجود در کشور اضافه شده و این رقم اکنون به ۱۱میلیون و ۴۳۰هزار کندو رسیده است. با این میزان کندو ایران سالانه ۱۲۰هزار تن عسل تولید می‌کند که نسبت به ۷سال قبل ۵۶درصد رشد نشان می‌دهد. در حال حاضر این صنعت منجر به اشتغال ۹۴هزار نفر در کشور شده است و سالانه ۳درصد به تعداد زنبورداران کشور اضافه می‌شود.

ظرفیت بالقوه ایران برای تولید عسل | آخرین آمار از میزان تولید عسل در ایران را ببینید

کد خبر 876278
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha