چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

به منظور تسهیل صدور مجوزهای زمین‌پایه در خارج از حریم قانونی شهرها و روستاها با توافق وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و کشور، بخشی از اختیارات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها واگذار شد.

زمین پایه

به گزارش همشهری آنلاین، به منظور تسهیل صدور مجوزهای زمین‌پایه در خارج از حریم قانونی شهرها و روستاها با توافق وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و کشور، بخشی از اختیارات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها واگذار شد.

روند طولانی بررسی این پروژه‌ها در مراحل قبل و نیز اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، متقاضیان مجوزهای زمین‌پایه را با دشواری مواجهه کرده است.

بر اساس این توافق‌نامه و متعاقب پاسخ مثبت معاونت حقوقی رییس جمهور و با استفاده از ظرفیت‌ ماده (31) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، مقرر گردید؛ بخشی از اختیارات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها در خصوص پروژه‌های کوچک و متوسط که مشمول مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی نباشند؛ به کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین به دبیری ادارات کل راه شهرسازی استان‌ها، تفویض شود.

کد خبر 876285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha