فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه از ورود ناو هواپیمابر آبراهام لینکن آمریکا به آب‌های غرب آسیا در میانه تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان خبر داد.

ناو آبراهام لینکلن - ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن

به گزارش همشهری آنلاین، سی‌بی‌اس‌ نیوز گزارش داد که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) خبر ورود دومین ناو هواپیمابر نیروی دریایی این کشور به نام یواس‌اس آبراهام لینکلن به غرب آسیا را اعلام کرد. براساس خبر اعلام شده، این ناو با اسکورت ناوشکن‌های موشک‌انداز حامل موشک‌های هدایت‌شونده وارد غرب آسیا شده است.

این ناو مجهز به جنگنده‌های F35 به کشتی‌های آمریکایی حاضر در منطقه از جمله ناو هواپیمابر یواس‌اس تئودور روزولت می‌پیوندد. یواس‌اس تئودور روزولت در اواسط جولای (اواخر تیر سال جاری) وارد منطقه شد.

براساس گزارش یادشده، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در اوایل آگوست (اواسط مرداد) دستور نقل مکان ناو هواپیمابر لینکلن را از اقیانوس هند و اقیانوس آرام به غرب آسیا صادر کرد زیرا دولت جو بایدن برای دفاع بیشتر از رژیم صهیونیستی در میانه تشدید حمله‌های این رژیم به غزه و لبنان آماده می‌شود.

در عین حال، آستین دستور داد زیردریایی یوا اس جورجیا آمریکا که حامل موشک هدایت‌شونده است، به غرب آسیا برود. با وجود این، مقام‌های آمریکایی درباره محل اختفای آن سکوت کرده‌اند.

کد خبر 876379
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اورانیوم IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    1 2
    الان بهترین موقع حمله به اسرائیل است مادامیکه آمریکا دست از پا خطا کند اهدافی همچون ناو لینکلن در دسترس است
    • فیلم هندی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      0 0
      اونا هم وایسادن تا شما بزنید!