ناپدید شدن ملوان ایرانی در اقیانوس هند که ۸ سال روی کشتی کار می کرد، تیم جنایی تهران را با یک معمای پیچیده قرار داده است.

ساخت کشتی - کشتی سازی

همشهری آنلاین - حوادث: اوایل اردیبهشت سال گذشته، پسری ۳۴ ساله که ملوان کشتی بود و ۸ سالی می شد روی کشتی کار می کرد، راهی ماموریت کاری شود. وی در چابهار قدم در کشتی گذاشت تا برای انجام ماموریت کاری به کشور سریلانکا برود. او اما در آب های اقیانوس هند، به یکباره ناپدید شده و آنطور که همکارانش می گفتند همه جای کشتی را گشتند اما او را پیدا نکردند. خانواده این ملوان گمشده، وقتی متوجه ناپدید شدن مرموز پسرشان شدند به دادسرای چابهار رفتند و اعلام شکایت کردند. این پرونده اما به دلیل اینکه جرم در کشور خارجی رخ داده و صلاحیت رسیدگی به آن را دادسرای جنایی تهران داشت، از دادسرای چابهار به جنایی تهران ارجاع شد.

خانواده این جوان گمشده نیز در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و به طرح شکایت از دو همکار پسرشان پرداختند. یکی از والدین این جوان گمشده گفت: آنطور که ما تحقیق کرده ایم، متوجه شده ایم که پسرمان آخرین بار با دو همکارش روی عرشه کشتی به جر و بحث پرداخته اند. حتی ناخدای کشتی نیز در جریان بوده و پس از آن پسر ما ناپدید شده و کسی او را نیافته است. ما احتمال می دهیم که دو همکار پسرمان که با او جرو بحثش شده، پسرمان را به دریا انداخته و مرتکب قتل شده اند. چون پسرما ۸ سال بود که روی کشتی کار می کرد و بعید است که او دچار حادثه شود و به دریا سقوط کند.

با این شکایت، دو همکار ملوان گمشده به دادسرای امور جنایی تهران احضار شدند. یکی از این دو نفر گفت: ما با همکارمان بحث آنچنانی نداشتیم. چون شنیده بودیم جوان گمشده از کار روی کشتی خسته شده است. حتی بارها نزد ناخدای کشتی رفته و گفته بود که از کار زیاد و سفرهای طولانی در آب های اقیانوس خسته شده است. می خواست این آخرین سفرش باشد و به جای دیگری منتقل شود. ناخدا اما با درخواست وی موافقت نمی کرد و پسر جوان به خاطر این موضوع خیلی ناراحت بود. آن روز ما با همکارانمان صحبت کردیم تا بی خیال تصمیمش شود. می گفت ناخدا به او گفته باید استعفا بدهد. ما با او خیلی صحبت کردیم تا آرام شد. بعد هر کس رفت سر کار خودش روی کشتی. لحظاتی بعد اما متوجه ناپدید شدن همکارمان شدیم. هرچه در کشتی جست و جو کردیم اثری از وی به دست نیاوردیم.

تحقیقات در این پرونده به شکل ویژه ادامه دارد تا معمای ناپدید شدن ملوان ایرانی در اقیانوس هند، رازگشایی شود.

کد خبر 876495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha