رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری خبر داد ۲ زن جوان که با کشاندن یک زن به پارک ۱۰ میلیارد ریال طلاهای وی را سرقت ‌کرده بودند.

دستگیری - زن

به گزارش همشهری آنلاین، سردار علی ولیپور گودرزی روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: اواخر مرداد امسال یکی از شهروندان تهرانی با مراجعه به اداره پنجم پلیس آگاهی شکایتی مبنی بر سرقت طلاجاتش به ارزش ۱۰ میلیارد ریال توسط ۲ زن آشنا مطرح کرد. شاکی ادعا کرد که یکی از این زنان با وی رابطه خانوادگی داشته و با بهانه دیدار، او را به پارکی در غرب تهران دعوت کرده و در ادامه با دادن آبمیوه مسموم شاکی را بیهوش کرده و به همراه همدستش اقدام به سرقت طلاجات وی کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، تیم مبارزه با سرقت‌های به عنف اداره پنجم پلیس آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرد و پس از بررسی‌های دقیق و اقدامات اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس موفق شدند مخفیگاه متهمان را شناسایی کنند.

به گفته سردار ولی پور گودرزی، در نهایت در یک عملیات ضربتی و با هماهنگی مقام قضایی، هر ۲ متهم در ترمینال جنوب تهران هنگام تلاش برای فرار به سمت جنوب کشور دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: متهمان که دارای سوابق متعددی هستند، در ابتدا اتهامات وارده را انکار می‌کردند، اما در نهایت با ارائه دلایل و شواهد محکم لب به اعتراف سرقت طلاجات شاکی گشوده و عنوان کردند که طلاهای سرقتی را به یک دلال دلار و سکه در میدان فردوسی فروخته‌اند.

وی افزود: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفتند.

انهدام باند سرقت موتورسیکلت در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت همچنین اظهار کرد: با وقوع سرقت‌های سریالی موتورسیکلت در شمال تهران بخصوص منطقه امامزاده قاسم، گلابدره و آبک موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد ۴ عضو یک باند سرقت موتورسیکلت در ساعات پایانی شب راهی معابر خلوت شده و پس از شناسایی موتورسیکلت‌ اقدام به سرقت آنها با تخریب قفل کرده و از صحنه جرم متواری شدند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند این سرقت‌ها توسط ۴ مرد جوان انجام شده و مالخر این پرونده فردی سابقه‌دار است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با روش‌های علمی و پلیسی مخفیگاه متهمان پرونده را در نقاط مختلف تهران شناسایی کردند و بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: کارآگاهان پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه‌های موردنظر شدند و ۴ مرد جوان را به عنوان سارق و نیز فرد مالخر در عملیاتی منسجم بازداشت کردند.

سردار ولیپور گودرزی گفت: متهمان پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی هدف تحقیق قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر سرقت ۷ موتورسیکلت در سطح معابر تهران اعتراف کرد. همچنین در بازرسی از مخفیگاه مالخر ۴ موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کشف انبار داروهای قاچاق دام و طیور در تهران

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نیز از کشف بیش از ۷ هزار بسته داروی دام و طیور خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۶۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی در این مورد افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای قاچاق خارجی در انباری در شورآباد تخلیه و دپو شده که کالای خارجی را توسط خودروهای شوتی از شهرهای جنوبی به اطراف تهران و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و سپس به بازار ارسال می‌کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بازرسی محل مشخص شد که مقادیر انبوهی کالا از نوع داروی دام و طیور در محل دپو شده و اسناد گمرکی آن مربوط به سالهای گذشته بوده و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

به گفته سرهنگ افشاری، کالاهای دپوشده شامل تعداد ۷۵۶۰ بسته داروی دام و طیور که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی در ادامه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

بازداشت زورگیر محله غیاثی

از سوی دیگر، سرهنگ رسول بهرامی سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق زورگیر سابقه‌دار در محله غیاثی خبر داد.

این مقام انتظامی در این خصوص گفت: در پی وقوع یک فقره زورگیری به وسیله سلاح سرد، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۱۴ غیاثی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از اعزام تیم عملیات کلانتری به محل وقوع حادثه و با بررسی های میدانی و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، مشخصات ظاهری متهم شناسایی شده و در اختیار واحد های گشت قرار گرفت.

سرهنگ بهرامی ادامه داد: در حین اجرای طرح مبارزه با قاپ زنی و زورگیری در سطح حوزه استحفاظی، متهم در پارک بی سیم مشاهده و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: از متهم یک قبضه سلاح سرد، یک عدد اسپری اشک آور کشف و سارق توسط ماموران به کلانتری انتقال یافت.

وی یادآور شد: متهم به جرم خود مبنی بر سرقت و زورگیری با استفاده از سلاح سرد و تهدید و سرقت تلفن همراه، ساعت هوشمند و طلا از شهروندان اعتراف کرد.

کد خبر 876614
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha