ادموند اختر پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد ۹۹ درصد پیشکسوتان این باشگاه با نکونام همراه نیستند و او با این نتایجی می گیرد دشمن شاد کن شده است.

استقلال

اختر در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به تساوی ۲ بر۲ استقلال مقابل ملوان تاکید کرد: استقلال دیگر طوری بازی می‌کند که دشمن شاد کن می‌شود. چقدر هم بی‌روحیه کار کردند. من شنیدم کادرفنی بعد از بازی گفته ما خیلی خوب بازی کردیم وموقعیت گل داشتیم. ببخشید مگر قرار بوده مقابل ملوان حتی موقعیت هم نداشته باشید!؟ باید هم موقعیت داشته باشید اما مهم اینکه از این موقعیت‌ها استفاده کنید و به گل برسید. تراکتور هم مقابل پرسپولیس ۱۰ تا موقعیت داشت. آخرش چی شد!؟ استفاده نکرد و در وقت های تلف شده پرسپولیس گل زد و بازی مساوی شد.

او افزود: فرق ملوان با استقلال مثل پراید و بنز بود. مهم هم این بود که استقلال گل بزند و از موقعیت‌ها استفاده کند. استقلال ۳۰میلیون هوادار دارد. نباید به این راحتی امتیاز از دست بدهد تا در نهایت بتواند در آخر فصل عنوان قهرمانی را کسب کند.

هر نتیجه‌ای جز برد برای استقلال نتیجه بدی محسوب می‌شود. حالا به لیگ نخبگان آسیا کار نداریم. چراکه شرایط اش خیلی سخت‌تر از لیگ خودمان است اما این انتظار هست که در لیگ خودمان با این همه بازیکن از جمله بازیکنان خارجی که پول هنگفتی گرفتند خوب بازی کند و خوب نتیجه بگیرد. ضمن اینکه من باید نکته‌ای در مورد بازیکنان خارجی بگویم و آن اینکه بازیکن خارجی با آن هزینه زیادی که برایش می‌شود باید از روز اول آماده باشد نه اینکه ما بخواهیم آنها را آماده کنیم.

اختر در خصوص اینکه نکونام از مدیریت باشگاه استقلال به دلیل کمبود بازیکن انتقاد کرده و اعلام کرده بازیکن ندارد گفت: در کدام پست بازیکن می‌خواهد؟ نکونام اعلام کرده دفاع راست. مگر رامین رضاییان را در آن پست ندارد!؟ به هرحال همه مسئولیت‌ها برعهده سرمربی است و مدیریت موظف است بازیکن مورد نیاز او را تهیه کند.

این از اختیارات سرمربی است که بازیکنان مورد نیازش را اعلام کند. مدیریت هم همه تلاشش را کند تا حتما دفاع راست بگیرد. به این ترتیب بهانه به دست مربی ندهد تا اگر نتیجه نگرفت بگوید من در این پست بازیکن نداشتم.

وی تصریح کرد: در کل استقلال تا هفته دوم نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده کند اگر می خواهد قهرمان شود باید امتیازات را کسب کند. پارسال ما با یک امتیاز قهرمانی را از دست دادیم. تمام سال صدر بودیم فقط مقابل نساجی مساوی کردیم و قهرمانی را از دست دادیم. امسال دیگر نباید این اتفاق بیفتد. سالی که هواداران هم دیگر بهانه ای را قبول نمی‌کند. از جمله اینکه دیر شروع کردیم یا بازیکن نداشتیم. یا بازیکنان خارجی جذب نشدند.

این پیشکسوت تیم استقلال با اشاره به اینکه برخی کامنت‌ها در خصوص اخراج نکونام واقعی نیست خاطرنشان کرد: من در فضای مجازی نیستم. اما مطرح کردن اخراج نکونام به همان حرف قبلی‌ام برمی‌گردد که گفتم استقلال دشمن دارد. استقلال دشمن دارد اما سرمربی‌اش بیشتر دشمن دارد و الان دارد دشمن شاد کن می‌شود. معلوم هم نیست چه کسانی هستند و از کجا هستند.
نکونام حتی ۹۹ درصد حمایت پیشکسوتان را هم در کنار خودش ندارد. این است که می گویم دشمن شادکن شده است. پیشکسوتان به تیم نزدیک شوند حاشیه هم از بین می‌رود. وگرنه هفته به هفته فشار روی تیم و کادرفنی و بازیکنان بیشتر احساس می‌شود. بازیکنان خارجی فشار زیادی را احساس نمی‌کنند. خوب باشند قراردادشان ۱۰‌برابر می‌شود. بد باشند پولشان را می‌گیرند و می‌روند.

او اضافه کرد: ما باید نتیجه بگیریم. حتی اگر زیبا بازی نکردیم وگرنه مربی زود برکنار می‌شود. هر جا تیم بزرگ باشد و پول هم زیاد باشد دشمن هم زیاد است. نکونام و استقلال هم الان این شرایط را دارند. فضای مجازی نابود کننده است. مدیریت هم وقتی به چالش می‌خورد راحت‌ترین کار برایش برکناری مربی است.

اختر در خصوص احتمال حضور یک دستیار خارجی در کنار نکونام گفت: دستیار اسمش روی آن است یعنی کمک سرمربی و می‌آید که کمک کند. اما اگر مربی به روز و توانایی باشد سرمربی فکر می‌کند که می‌خواهد جای او را بگیرد برای همین تغییرش می‌دهند. الان در استقلال نکونام دستیارانی دارد. که همه هم از دوستان خودم هستند و فوتبالیست‌های خوبی بوده اند اما آیا نکونام از آنها مشورت می‌گیرد؟ ما نیستیم و نمی‌دانیم. اما در کل اگر قرار است کمکی باشد صد درصد مربی خارجی به درد می‌خورد. مربی که هم به روز باشد. هم رزومه داشته باشد هم سرمربی از او مشورت بگیرد.

وی اضافه کرد: الان دیگر موقعی نیست که بهانه بگیرند. پول هست تا بازیکن بگیرند. در مورد داوری هم خوشبختانه var آمده و هر حرفی بزنند توجیه است. در این شرایط استقلال باید قهرمان شود. حالا به رقابت های آسیایی کاری نداریم چراکه از همین الان دستمان به نشانه تسلیم بالا است. چراکه تیم‌های آسیایی هزینه‌های هنگفتی کردند و بازیکنان بزرگی هم گرفته‌اند.

او در خصوص بازی این هفته استقلال مقابل استقلال خوزستان گفت: الان به جز استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور تمام تیم‌های شهرستانی ویترین مسابقاتشان بازی مقابل این ۴ تیمی است که اسم بردم. برای همین وقتی مقابل این تیم‌ها قرار می گیرند ۱۰ برابر توانانشان را می‌گذارند. برای اینکه به خاطر پخش زنده آن هم چهره شوند هم قیمت‌شان چندبرابر شود. استقلال خوزستان هم تیم خوبی است چند بازیکن خارجی هم جذب کرده است. امیدوارم استقلال برنده بازی شود چراکه هواداران هم طاقت ندارند فاصله امتیازی‌شان بیشتر از این شود. کادرفنی و مدیریت یادشان باشد ما دشمنش نیستیم. تیم فقط باید نتیجه بگیرد با نتیجه گرفتن اتحاد را بین پیشکسوتان ایجاد می‌کند. پیشکسوتان هم با صحبت‌های خود سعی کنند به تیم آرامش دهند تا تیم در نهایت به قهرمانی برسد.

کد خبر 876653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha