مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
۱ نفر

شمال تهران و محدوده شمیران که از گذشته به‌عنوان ییلاق پناهگاه مردم تهران و ری بوده، با خنکای مطبوعش هنوز هم مقصد مناسبی برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تهران به‌حساب می‌آید. این روزها که دوباره گرمای هوا اوج گرفته، پیشنهاد می‌کنیم سری به بوستان‌های این محدوده شهر بزنید.

بوستان گلابدره

همشهری: یکی از بوستان‌های محبوب شمیران، گلابدره است، بوستان گلابدره با سیمایی مدرن، در دامنه کوه‌های پرشیب و سنگی دربند واقع شده، شیب تندی دارد و اختلاف ارتفاع بلندترین و کوتاه‌ترین نقطه این بوستان حدود ۱۰۰ متر است.

شیب تند بوستان

بوستان گلابدره در ارتفاعات قرار دارد و با شیب زیاد در جهت شمالی جنوبی مسیر خوبی برای پیاده‌روی ورزشی فراهم آورده است. هر چند مسیر پیاده‌روی شیب تندی دارد اما وجود پله‌های این بوستان، قدم زدن و راه‌پیمایی را آسان‌تر کرده‌است، البته به شرطی که کفش مناسب پیاده‌روی بپوشید. به‌دلیل اتصال به ارتفاعات شمال تهران، حتما حین پیاده‌روی با پرندگان شکاری و حیواناتی مانند سگ و شغال روبه‌رو می‌شوید. اگر عاشق هیجان هستید، حتما سورتمه‌سواری را بر بلندای تپه‌های این بوستان تجربه کنید. در ضمن نگران جای پارک هم نباشید، کنار ورودی اصلی بوستان پارکینگ عمومی بزرگی وجود دارد.

گلابدره؛ بوستانی در دامنه کوه

نشانی: میدان تجربش، خیابان دربند، خیابان اسداللهی، خیابان حسینی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: تجریش

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش

امکانات: رستوران، بوفه، پیست دوچرخه سواری، زمین بازی، سکوهای نشیمن

کد خبر 876778
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha