جلسه ستاد مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، ظهر امروز با حضور شهردار پایتخت و برخی مسئولان برگزار شد.

اربعین

همشهری آنلاین- ظهر امروز-یکشنبه ۴ شهریورماه ۱۴۰۳- همزمان با اربعین حسینی، جلسه ستاد مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری و برخی مدیران شهری در محل شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.

شهردار تهران در این جلسه با بیان اینکه مراسم امروز جلوه جدیدی از حضور مردم را نشان داد، اظهار کرد: نسبت به سال قبل جمعیت بیشتری را شاهد هستیم و شکوه این برنامه هرسال افزایش می یابد.

زاکانی همچنین تصریح کرد: نهادهای مختلف و مجموعه‌های خدمات رسان در کنار شهرداری دست به دست هم داده‌اند تا چنین حماسه‌ای خلق شود. آستان حرم حضرت عبدالعظیم نیز با تمام ظرفیت در میدان است.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ موکب در مسیر مستقر شده اند، یادآور شد: اصل کار تلاش موکب داران است و خدمتگزاری مردم را پیشه کرده اند که تلاش تمام این افراد قابل تقدیر است.

زاکانی با تأکید بر اینکه برنامه ریزی دقیق و شایسته ای در بخش های مختلف صورت گرفته است، تصریح کرد: در کنار تأمین امنیت در سطح شهر، بخش خدماتی نیز در مراسم امروز فعال بوده و ناوگان حمل و نقل عمومی هم جابجایی شهروندان را عهده دار شده است.

وی با اعلام اینکه امسال در عراق افقی والا و شرایط عالی حاکم بود، یادآور شد: هیئاتی که وارد حرم امام حسین (ع) شدند، پرچم قدس شریف را نیز به همراه داشتند، به طوری که اقدامی برائتی و جلوه جدیدی از لبیک یا حسین و نفرین به یزید زمانه از جمله آمریکا و اسرائیل شکل گرفت.

نصب دوربین‌های جدید در مسیر

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم با بیان اینکه امروز با تلاش های صورت گرفته امنیت مراسم تأمین شد، به شهر اظهار کرد: اقدامات اجرایی ما از روز جمعه با استقرار موکب ها آغاز شد و همکاران ما در مسیرها حضور یافتند و با اقدامات لازم در حوزه بازرسی امنیت مسیر را بررسی و تامین کردند.

وی ادامه داد: از ساعت ۲۴ نیز محدودیت ها برای استقرار موکب ها و انتقال امکانات آنها آغاز شد و ۵۰ درصد از کارکنان فرمانده انتظامی از ساعت ۴:۳۰ صبح به کار گرفته شدند. از امامزاده حسن و مسجد جامع میدان جمهوری، باقر شهر، قرچک و میدان امام حسین (ع) به سمت شهرری و در کل تمامی مسیرها تحت کنترل است.

محمدیان خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این مراسم در حمایت از مردم مظلوم غزه شعار سر می دادند و امیدواریم ریشه رژیم کودک کش اسرائیل از روی زمین برچیده شود.

وی با اعلام اینکه ۱۴ هزار نفر امنیت شهر تهران را پوشش داده اند، تصریح کرد: محدوده حرم در سه لایه بلوک بندی شده و در لایه های مختلف سطوح کنترل افزایش یافت و در لایه سوم تمامی افراد حاضر مورد بازرسی بدنی قرار گرفته‌اند. در طول مسیر مأمورین چهره‌زن نیز برای شناسایی افراد مشکوک احتمالی حضور داشتند و خوشبختانه تا این لحظه هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم و امیدواریم ساعات باقی مانده نیز این روند ادامه یابد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: در مدت اخیر تلاش هایی برای نصب دوربین های جدید با همکاری شهرداری در حال انجام است و تعداد بالایی دوربین نیز در روزهای اخیر نصب شده است.

شهرداری تهران سنگ تمام گذاشته است

سردار قربان‌محمد ولی زاده، فرمانده سپاه استان تهران نیز ضمن تقدیر از تلاش تمام بخش ها برای برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین، اظهار کرد: شهرداری تهران امسال با تمام وجود پای کار بود و در میزبانی سنگ تمام گذاشت.

وی ادامه داد: شهرداری برای انسداد معابر و فراهم کردن شرایط در مسیرها تلاش و همکاری خوبی با سایر نهادها داشت. امروز شاهد کمترین میزان تردد در مسیرها بودیم و نیروهای انتظامی و راهور و شهرداری در طول مسیر حضور داشتند و حرکتی بسیار منظم شکل گرفت.

ولی زاده با بیان اینکه ما هر ساله درگیر مسئله جابجایی مسافران بودیم اما امروز شاهد بازگشت جاماندگان با وسایل حمل و نقل عمومی هستیم، خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۲۰ تمامی مقدمات را برای بدرقه و بازگشت جاماندگان فراهم کرده است. قطار شهری و اتوبوس ها و ون های لازم در این راستا پیش بینی شده اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تأمین امنیت مراسم یکی از دغدغه های ما بود که خوشبختانه هم در پذیرایی از شرکت کنندگان و هم در ایجاد امنیت مسیر، تیم هایی شکل گرفت.

سرویس دهی به شهرهای اقماری

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه خدمات رسانی از ساعات اولیه صبح در مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی آغاز شده است، اظهار کرد: از ساعت ۱۲ امروز هر پنج دقیقه یکبار انتقال مسافران به ورامین، قرچک و پیشوا انجام شده است.

وی ادامه داد: ۳۵۰ دوربین جدید در ۱۲ روز گذشته در طول مسیر نصب شده و در ۷۲ ساعت گذشته فعال شده است و این اتفاق بزرگی است که امسال برای اولین بار شاهد آن بودیم. این روند در سطح شهر ادامه خواهد یافت.

رکن اصلی مراسم امروز، حضور مردم است

مهرداد باقری پیدنی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه از ساعت ۶ صبح حرکت جمعیت از میدان امام حسین (ع) آغاز شده است، گفت: در حال حاضر شاهد حضور جمعیت قابل توجهی از جاماندگان در مسیرها هستیم.

وی افزود: بخش های مختلف تا این لحظه به بهترین شکل فضا را مدیریت کردند اما رکن اصلی مراسم امروز، حضور مردم و موکب های مردمی بود که حضور آنها همچنان ادامه دارد.

هماهنگی مناطق اصلی و پشتیبان به خوبی انجام شده است

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه هماهنگی ها با مناطق درگیر و پشتیبان به خوبی انجام شد، تصریح کرد: دیگر دستگاه ها نیز در کنار شهرداری تهران، همراهی لازم را داشتند.

گفتنی است مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز -یکشنبه ۴ شهریورماه- از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم در شهرری آغاز شده است

کد خبر 876781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha