شامگاه یکشنبه ساعاتی پس از عملیات موفق نیروهای مقاومت حزب الله لبنان در صبح یکشنبه علیه اهدافی در عمق مناطق اشغالی فلسطین، دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنانی جزئیات و مشخصات این عملیات را تشریح کرد.

سید حسن نصرالله

همشهری آنلاین: شامگاه یکشنبه ساعاتی پس از عملیات موفق نیروهای مقاومت حزب الله لبنان در صبح یکشنبه علیه اهدافی در عمق مناطق اشغالی فلسطین، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنانی جزئیات و مشخصات این عملیات را تشریح کرد.

عملیات اربعین: دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد که عملیات گسترده حزب الله علیه دشمن صهیونیستی،«عملیات اربعین» می نامیم.

چرایی تاخیر در عملیات: دبیرکل حزب الله درباره زمان عملیات تصریح کرد که عجله برای پاسخگویی در اوج هشدار اسرائیل و آمریکا می توانست به معنای شکست باشد. یکی از دلایل تاخیر در پاسخ، نیاز به زمان و مشورت در مورد این بود که آیا پاسخ از طریق محور مقاومت خواهد بود یا به تنهایی باشد. ما منتظر ماندیم تا فرصت مذاکره را فراهم کنیم، زیرا هدف ما در این جبهه و تمام فداکاری ها، توقف جنگ غزه است.

عدم حمله به غیرنظامیان: سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد که ما سرفصل‌ها و محدودیت‌هایی را برای پاسخ، از جمله هدف قرار ندادن «غیرنظامیان» تعیین کرده‌ایم. ما تصمیم گرفتیم که هدف نظامی باشد و به ترور فرمانده شهید فؤاد شکر مرتبط باشد. ما همچنین تصمیم گرفتیم که هدف باید در عمق رژیم صهیونیستی و نزدیک به «تل آویو» باشد. ما پایگاه «گلیلوت» را هدف قرار دادیم که پایگاه اصلی وابسته به لشگر اطلاعاتی نظامی «امان» و واحد «۸۲۰۰» وابسته به آن است.

جزئیات علمیات اربعین: دبیرکل حزب الله با اشاره به جزئیات بیشتر عملیات اربعین افزود که زمان عملیات ساعت ۵:۱۵ صبح تعیین شد. در عملیات ما برای اولین بار یک پهپاد را از منطقه بقاع در شرق لبنان پرتاب کردیم. تأکید می کنیم که قبل از عملیات هیچ سکوی پرتاب حزب الله مورد اصابت دشمن قرار نگرفت. آشیانه پهپادهای حزب الله نه قبل و نه بعد از عملیات هیچ آسیبی ندیدند. تمامی پهپادهای پرتاب شده از دره بقاع به سلامت از مرز لبنان و فلسطین اشغالی به سمت اهداف مشخص شده عبور کردند.

هدف خاص عملیات: دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که هدف نظامی خاص که در عملیات اربعین هدف قرار گرفت، پایگاه اطلاعاتی نظامی «امان» و «واحد ۸۲۰۰» در «گلیلوت» در نزدیکی «تل آویو» است. داده‌های ما حاکی از این است که تعدادی پهپاد به این دو هدف رسیده‌اند، اما دشمن طبق معمول اخبرا را سانسور می کند.

فراتر از برنامه ریزی‌ها: سید حسن نصرالله تأکید کرد که آنچه که برنامه ریزی شده بود، اتفاق افتاد و دستاورد ما حتی بیشتر از پیش‌بینی بود. ما قرار بود ۳۰۰ موشک پرتاب کنیم، اما ۳۴۰ موشک پرتاب کردیم. ما در حال حاضر قصد استفاده از موشک های راهبردی را نداشتیم، اما ممکن است در آینده نزدیک از آنها استفاده کنیم.

کد خبر 876866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha