جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
۱ نفر

حزب الله لبنان از شهر زیرزمینی موشکی عماد۴ رونمایی کرد که نشان می‌دهد حزب‌الله دارای تسلیحاتی زیادی است؟

حزب الله

همشهری آنلاین؛«یک رونمایی بزرگ!» حزب‌الله لبنان روز گذشته تصاویری از یک پایگاه بزرگ موشکی موسوم به «عماد ۴» در قلب کوهستان‌های لبنان منتشر کرد. شبکه المیادین لبنان که این گزارش تصویری را برای نخستین بار منتشر کرد نوشت که گزارش‌ها حاکی است کلیپی که از تأسیسات «عماد ۴» منتشر شده، صرفاً نمونه‌ کوچکی از نیروی بزرگ موشکی حزب‌الله لبنان است.به گفته المیادین این مرکز توسط شهید عماد مغنیه با تیم ویژه‌ای که مستقیماً با دبیرکل حزب الله، سید حسن نصرالله مرتبط است، مدیریت می‌شد و بعد از شهادت عماد نیز این مرکز فعالیتش ادامه داشت تا به پویایی کامل رسید.این تأسیسات به ده‌ها مکانیسم برای پرتاب موشک‌های سنگین کالیبر ۲۲۰ و ۳۰۳ و انواع مهم دیگر موشک‌ها مجهز است. این تأسیسات دارای زاغه‌های ذخیره موشک برای مهمات پرتاب‌کننده‌ها پس از شلیک اول، با تعدادی جایگاه پرتاب از چندین زاویه است. این مرکز دارای یک سامانه فنی و فنی یکپارچه با یک سامانه ارتباطی در داخل و خارج از آن است. سامانه فنی تأسیسات «عماد ۴» دارای رمزگذاری ویژه با فرمان دریافت فرمان شلیک در چند دقیقه است.مقاومت همچنین امکانات دیگری نیز دارد که گسترده‌تر و مهم‌تر است، موشک‌هایی بزرگ‌تر و سنگین‌تر و موشک‌هایی دقیق‌تر و مهم‌تر. این مرکز مجهز به یک بیمارستان صحرایی و نیازهای مختلف زندگی است که برای مدت کمتر از ۸ ماه و حداکثر تا یک سال کامل، پاسخگوی کارکنان آن است. اما این برای بار نخست نیست که حزب‌الله لبنان از یک دستاورد بزرگ نظامی رونمایی می‌کند. به گفته بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی، حزب‌الله به حدی از بازدارندگی در مسائل نظامی و تسلیحاتی رسیده است که اکنون بزرگترین گروه شبه نظامی دارای تسلیحات در جهان است و هارتص هم در این زمینه نوشت، بهتر است بگوییم حزب‌الله لبنان یک بخش کوچک تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران است. در مطالب ذیل به بخشی از تسلیحات بزرگ و سنگین حزب‌الله لبنان اشاره خواهیم کرد.

حزب‌الله چه توانمندی هوایی دارد؟

این پهپادها در ابتدا برای مأموریت‌های شناسایی هوایی طراحی شده بودند، اما امروزه با توسعه فناوری‌ها و پیوند آنها با هوش مصنوعی وارد عصر جدیدی شده‌اند و می‌توانند دقیق و نابودکننده باشند، به‌عنوان مثال این پهپادها می‌توانند اهداف حساسی مانند رادارهای متصل به سامانه‌های دفاعی را مورد اصابت قرار دهند و آنها را فلج کنند. حتی مهم نیست که نیمی از این پهپادها به هدف مورد نظر اصابت نکنند بلکه حتی اصابت نصف این پهپادها به هدف نیز نتایج مطلوب را محقق می‌سازد. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی با عنوان اینکه پهپادهای حزب‌الله جزء ۵ تهدید اول برای اسرائیل هستند اعلام کرد: ازآن‌جایی که این پهپادها کوچک هستند و در ارتفاع کمی پرواز می‌کنند رهگیری آنها دشوار است. در همین زمینه، یونی بن مناخیم، نویسنده و تحلیلگر سایت عبری نیوز۱ می‌گوید: هماهنگی و دقت بالای محور مقاومت در عملیاتی کردن این سلاح تهاجمی جدید، آن را به سلاحی بسیار خطرناک در خاورمیانه تبدیل کرده است و نمونه آنها را در جنگ یمن و عربستان دیدیم.

  1. ۲۰۰۰ پهپاد عملیاتی و تهاجمی حزب الله
  2. پهپاد مرصاد
  3. پهپاد هدهد
  4. پهپاد مهاجر
  5. پهپاد ایوب
  6. پهپاد شاهد ۱۰۱
  7. پهپاد کرار
  8. پهپاد حسان

حزب الله چه موشک‌های در اختیار دارد؟

اندیشکده الما در گزارشی به جنگ احتمالی سوم بین نیروهای مقاومت لبنان(حزب‌الله) و رژیم صهیونیستی پرداخته است که در بخشی از این گزارش ویژه آمده اگر این جنگ آغاز شود ۲۵۰ هزار موشک سرزمین‌های اشغالی را تهدید خواهد کرد. این سلاح ها شامل؛ ۶۵ هزار راکت با برد ۴۵ تا ۲۰۰ کیلومتر و ۵ هزار موشک با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر است که می‌تواند صحنه جنگ را تغییر دهد.

  1. موشک های خانواده فجر با برد حداقل ۱۰۰ کیلومتر
  2. موشک های برکان با برد بین ۱۰ تا ۱۰۰ کیلومتر
  3. موشک های فاتح ۱۱۰ با برد حداقل ۳۳۰ کیلومتر
  4. موشک‌های «کاتیوشا» و «گراد» با برد ۴۰ کیلومتر
  5. موشک‌های «رعد ۲» و «رعد۳» با برد ۷۰ کیلومتر
  6. «خیبر ۱» با برد بیش از ۱۰۰ کلیومتر
  7. «زلزال ۱ و ۲» با برد حدود ۱۶۰ و ۲۱۰ کیلومتر
  8. موشک‌های «اسکاد» برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر برد
  9. موشک «نور» با برد ۲۰۰ کلیومتر

۱۰-موشک «قادر» با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر

۱۱-ساخت موشک الماس از روی نمونه اسپایک توسط مقاومت و تحویل آن به حزب الله لبنان

۱۲-موشک فلق۱ و ۲ با برد ۲۰۰ تا ۳۴۰ کیلومتر

سرزمین تونل‌های حزب الله!

  1. اندیشکده آلما اسرائیل: حزب الله «سرزمین تونل ها» را تأسیس کرده، پروژه ای از شبکه تونلی «بین منطقه ای» با وسعت بسیار زیاد که بقاع تا جنوب را متصل می کند.
  2. حزب الله در دره بقاع(پایگاه لجستیکی)، در بیروت و جنوب لبنان سه شبکه بزرگ از تونل ها دارد

نیروی زمینی حزب‌الله چیست؟

۱-یگان رضوان یا ۱۲۵ به شمار زیادی از گروه‌های متشکل از ۷ تا ۱۰ نفر تقسیم شده است که مستقل عمل می کند

۲-عملیات های متعدد در سوریه علیه نیروهای تکفیری

۳-هدف اصلی آزادسازی الجلیل و مناطق شمالی اراضی اشغالی

۴-وجود نزدیک به یکصد هزار نیروی رزمی و ذخیره برای جنگ

۵- مجهز به سامانه کورنت

۶- وجود یک گردان دیگر نخبه به نام «أفواج العباس» که برای جنگ شهری درست شده است

حزب الله پدافند هوایی دارد؟

این گروه توانسته پهپادهای پیشرفته هرمس ۴۵۰ و هرمس ۹۰۰ ارتش اسرائیل را در روزهای اخیر در چند نوبت سرنگون کند که حتی رویترز ادعا کرد احتمالا حزب الله پدافند هوایی دارد.

  1. احتمال تجهیز حزب الله به پدافند ۱۵ خرداد
  2. تسلیح حزب‌الله لبنان به موشک‌های ضدهوایی صیاد ۱ و ۲
  3. تجهیز شدن به سامانه میثاق
کد خبر 874680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    3 1
    ای نتان یابو ،، آسود نخواب ، که حزب الله لبنان ، بیدار است
  • US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    5 0
    فَانَّ حِزبَ الله هُمُ الغالِبون