رئیس کل دادگستری استان سمنان از اجرای حکم قصاص نفس قاتل وکیل شاهرودی، مرحوم محمودرضاجعفر آقایی خبر داد.

قوه قضائیه - دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: حکم قصاص نفس پرونده قاتل مرحوم محمود رضاجعفر آقایی صبح امروز در ملاء عام و در شهرستان شاهرود اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: به موجب دادنامه قطعی صادره از شعبه ۴۹ دیوان عالی کشور قاتل مرحوم محمود رضا جعفر آقایی به جرم قتل عمدی از طریق تیر اندازی با سلاح شکاری به قصاص نفس در ملاء عام محکوم شد که حکم پرونده پس از طی تشریفات قانونی صبح امروز به مرحله اجرا درآمد.

اکبری با اشاره به تلاش‌های بعمل آمده برای کسب صلح و سازش در این پرونده عنوان کرد: سیاست کسب صلح و سازش در پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان بعنوان یک اولویت مهم و اساسی است و در این پرونده نیز همکاران حوزه قضایی شاهرود با همراهی افراد صاحب نفوذ و صلح یار آن شهرستان، تلاش برای کسب صلح و سازش را پیگیری و انجام دادند ولیکن اولیای دم مصمم به اجرای حکم قصاص نفس بودند.

وکیل شاهرودی مرحوم محمود رضاجعفر آقایی در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ به قتل رسید و پس از وقوع جرم، پرونده قضایی در خصوص دستگیری متهمان این پرونده تشکیل شد.

کد خبر 876905
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    1 0
    ولیکن اولیای دم مصمم به اجرای حکم قصاص نفس بودند. وقتی فردی به عمد کشته میشه یک جنایت اتفاق افتاده ، اینگونه در مورد گرفتن رضایت نوشتن و اینگونه در مورده حق مقتول فقط واژه قصاص نوشتن درست نبود بهتر بو عدالت و قصاص نفس نوشته میشد. اینجور افراد اگر رضایت هم کسب کنند باید مشروط باشد به حتی عدم مشارکت در هیچ نزاعی که ضروب و جرح شدید داشته باشد و باید دوره زندان با هدف تحت نظر قراردادن رفتار فرد و اصلاح بگذرانند.
  • سردار IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    بنده موضوع این قتل رو نمیدونم و فارغ از آن درکل قوانین کیفری ما مشکلات جدی دارد و مطابق با فرهنگ و شراسط مملکت و مردم نیست....خیلیها راحت فحاشی میکنن و گردن کلفتی میکنن و دعوا راه میندازن و وقتی کتک میخورن یا بعلت بی احتیاطی(ازسوی طرف نزاع )به قتل میرسن کل خانواده مقتول که خود فحاش و شروع کننده نزاع بوده خیلی راحت میشن طرف حقو و رضایت نمیدند و قصاص....و اینکه دادگاهامون پر پرونده دعواه...اگر قانون متناسب با فرهنگ و شرایط جامعه باشه اونیکه راحت فحاشی و گردن کلفتی میکنه میفهمه در صورت دعوا خونش پای خودشه و خیلی جامعه امنتر میشه ....این قانون بازدارنده است نه اونیکه الان اجرا میشه
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    صلح و سازش برای قشر ظعیف جامعه است که دیه و تفاوت دیه و ... قاتل را ندارند پرداخت کنند که اعدام بشه ظاهرا خانواده مقتول این بار پولدار بودند
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    چه عجب یه قاتل به سزای عملش رسید آزادش می‌کردید بره یکی ديگه هم را بکشه و بیاد