هالند قبل از آنکه کسی متوجه شود، رکوردش را می‌زند و بچه‌غول نروژی بیست‌وسومین هت‌تریک دوران حرفه‌ای‌اش را ثبت کرده است.

هالند

به گزارش همشهری‌آنلاین، بچه‌غول نروژی بیست‌وسومین هت‌تریک دوران حرفه‌ای‌اش را در پیروزی ۴بر یک منچسترسیتی مقابل ایپسوییچ ثبت کرد. هالند با گلزنی مقابل این تیم به یک رکورد دیگر رسید؛ او با لباس منچسترسیتی دروازه همه حریفان لیگ برتری را باز کرده است. در تاریخ لیگ برتر سرخیو آگوئرو با ۱۲هت‌تریک، بهترین آمار را دارد. آگوئرو یک هت‌تریک بیشتر از آلن شیرر ثبت کرده است. هالند که در رده سوم است، در ۲فصل و در آغاز فصل سوم به ۷هت‌تریک در لیگ برتر رسیده و به‌زودی رکورد ۲نفر بالاتری خود را می‌زند. هالند فصل ۲۳-۲۰۲۲ توانست ۴هت‌تریک ثبت کند و همان فصل رکورد بیشترین گل زده در یک دوره لیگ برتر را هم زد. فصل پیش ۲بازی اول سیتی مقابل کریستال پالاس و ناتینگهام فارست و به فاصله ۴روز از هم برگزار شد و هالند در هر یک از این بازی‌ها ۳گل زد. او ۲بازی پرگل دیگر هم داشت، به فولام ۳گل و به ولوز ۴گل. مهاجم نروژی پس از ۳۹بازی در لیگ برتر به پنجمین هت‌تریک خود دست یافت و رکورد نیستلروی را شکست. نیستلروی در ۷۳بازی ۵بار هت‌تریک کرده بود.

در حال‌حاضر پس از هالند (۷) و رحیم استرلینگ (۵)، سون هیونگ مین و محمد صلاح (۴) تنها بازیکنان فعال در لیگ برتر هستند که توانایی رسیدن به جدول بیشترین سه‌گانه را دارند.

رابی فاولر ۳هت‌تریک کامل دارد، گل‌هایی که با سر، پای راست و پای چپ زده است.

فردی بابیچ، بازیکن سابق بولتون در عمرش فقط ۴گل زده که ۳گل از این تعداد فقط در یک بازی و مقابل ایپسوییچ (سال ۲۰۰۲)به دست آمد.

اوله گونار سولشایر تنها تعویضی است که در یک بازی ۴گل به ثمر رسانده است. او سال ۱۹۹۹ این کار را برای منچستریونایتد و در بازی با ناتینگهام فارست انجام داد.

سادیو مانه تابستان گذشته لیگ برتر را ترک کرد اما مطمئناً هیچ‌کس نمی‌تواند رکورد سریع‌ترین هت‌تریک او (۲دقیقه و ۵۶‌ثانیه) را که می ‌۲۰۱۵ و برای ساوتهمپتون و در بازی با استون ویلا ثبت شده بود، بشکند.

مارس۲۰۲۲وقتی کریستیانو رونالدو در اولدترافورد ۳گل به تاتنهام هاتسپر زد، رکورد جدیدی در طولانی‌ترین هت‌تریک‌های لیگ برتر با فاصله ۱۴سال و ۵۹روز ثبت کرد.

سال ۲۰۰۷ بازی ویگان مقابل بلکبرن، تنها بازی لیگ برتری شد که شاهد هت‌تریک بازیکنان هر تیم بود؛ مارکوس بنت و روکه سانتا کروز.

امانوئل آدبایور تنها بازیکنی است که در یک فصل در خانه و خارج از خانه مقابل یک حریف هت‌تریک کرده است. او این کار را فصل ۰۸-۲۰۰۷ برای آرسنال و مقابل دربی‌کانتی انجام داده.

استیو واتسون از اورتون تنها مدافع تاریخ لیگ برتر است که در یک بازی ۳گل زده. البته او سال ۲۰۰۳ و در بازی با لیدز، استثنائا در پست هافبک بازی می‌کرد که موفق به انجام این کار شد.

نخستین گل لیگ برتر را برایان دین به ثمر رساند اما همان موقع در ‌ماه آکوست۱۹۹۲ اریک کانتونای کبیر موفق شد نام خود را به‌عنوان نخستین بازیکنی که در یک بازی ۳گل در لیگ برتر می‌زند، ثبت کند. آن موقع کانتونا بازیکن لیدز بود و در پیروزی ۵ بر صفر مقابل تاتنهام هت‌تریک ثبت کرد. تا بازی برگشت همان فصل که تدی شرینگام برای تاتنهام ۳گل بزند، ۴هت‌تریک دیگر ثبت شده بود و با هت‌تریک مارک رابینز از نوریچ در پایان همان فصل تعداد هت‌تریک‌ها در نخستین فصل لیگ برتر به عدد۱۴رسید.

در پیروزی ۵بر یک نوریچ بر اورتون (سپتامبر ۱۹۹۳) اکوکو نخستین بازیکنی شد که در نوریچ در گودیسون پارک، ۴گل در یک بازی لیگ برتر به ثمر رساند. این هفدهمین هت‌تریک و نخستین پوکر لیگ برتر بود.

شیرر در فاصله ۴۷۶روزه بین ۲۶نوامبر ۱۹۹۴ و ۱۶مارس ۱۹۹۶، ۸هت‌تریک به ثمر رساند، ازجمله ۵هت‌تریک در فصل ۹۶-۱۹۹۵. او رکورددار سریع‌ترین هت‌تریک بود.

فقط ۱۰بار در ادوار لیگ برتر، هفته نخست هت‌تریک داشته و فابریتزیو راوانلی ایتالیایی تنها بازیکنی است که در نخستین بازی خود در لیگ برتر موفق به انجام آن شده. او در تساوی ۳-۳میدلزبورو مقابل لیورپول (آگوست ۱۹۹۶) موفق به انجام این کار شد.

مایکل اوون در فوریه ۱۹۹۸و در تساوی ۳-۳ لیورپول مقابل شفیلدونزدی، پنجاهمین بازیکنی بود که در یک بازی ۳گل یا بیشتر می‌زند. او با ۱۸سال و ۶۲روز سن جوان‌ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌هاست که هت‌تریک کرده.

صدمین هت‌تریک لیگ برتر را جان‌کاریو برای استون‌ویلا و مقابل نیوکاسل (فوریه ۲۰۰۸) ثبت کرد. در این بازی اوون هم برای نیوکاسل گل زد.

هت‌تریک شماره۱۵۰ به نام کالوم ویلسون ثبت شد که بورنموث را در برد ۴بر۳مقابل وستهم (آگوست ۲۰۱۵) به نخستین پیروزی خود در تاریخ لیگ برتر رساند.

در برد ۶بر یک مقابل ساوتهمپتون (مه ۲۰۰۳) ۲بازیکن از آرسنال در یک بازی هت‌تریک کردند؛ جرمین پننت در نیمه‌اول و روبر پیرس در نیمه‌دوم. در ۲بازی دیگر هم این اتفاق افتاد؛ آیوزه پرز و جیمی واردی در پیروزی تاریخی ۹ بر صفر لستر مقابل ساوتهمپتون در سال۲۰۱۹و ارلینگ هالند و فیل فودن با ۲هت‌تریک در پیروزی ۶بر ۳منچسترسیتی مقابل منچستریونایتد در اکتبر۲۰۲۲.

گل سوم کول پالمر در آوریل۲۰۲۴ و در پیروزی ۴ بر ۳چلسی بر منچستریونایتد، دیرترین هت‌تریک تاریخ این رقابت‌ها و دومین هت‌تریکی بود که یونایتد در لندن دریافت می‌کرد.

سرخیو آگوئرو نخستین هت‌تریک خود در لیگ برتر را برای منچسترسیتی و مقابل ویگان (سپتامبر ۲۰۱۱) به ثمر رساند. او تا ۲۹سالگی ۵بار و ۲سال پس از آن ۷بار دیگر هت‌تریک کرد. پس از آگوئر آلن شیرر با ۱۱، رابی فاولر با ۹، تیری آنری، اوون و هری کین با ۸ و وین رونی و هالند با ۷، لوییس سوارس با ۶، اندی کول، رحیم استرلینگ، فان‌پرسی، برباتوف، نیستلروی و ایان رایت هر کدام با ۵‌ هت‌تریک در رده‌های بعدی جای دارند.

کد خبر 876989
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha