دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران، فردا به منظور شرکت در مجمع بین‌المللی شهرهای کشورهای عضو بریکس به روسیه می‌رود.

بریکس - نشست بریکس - کشورهای عضو بریکس

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران برای شرکت در نشست مجمع بین المللی شهرهای کشورهای عضو بریکس (BRICS IMF) با محوریت توسعه و ایجاد همکاری‌های شبکه‌ای در موضوعات مختلف با کشورهای آسیایی، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا و همچنین مجمع دستور کار اقلیمی بریکس در شرایط کنونی، فردا (سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳) به مدت ۴ روز عازم شهر مسکو کشور روسیه خواهد شد.

در این سفر، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران، او را همراهی خواهد کرد. قرار است مهدی چمران ضمن سخنرانی در مراسم افتتاحیه این مجمع در دو نشست توسعه دیپلماسی پارلمانی در سطح پایتخت ها و کلانشهرهای کشورهای حوزه بریکس و نشست دستور کار اقلیمی بریکس سخنرانی هایی را ارائه کند.

بنا به این گزارش، هدف بنیادی مجمع، توسعه همکاری‌های بین المللی میان شهری و میان پارلمانی و تغییر شیوه‌های نوآورانه در توسعه پایدار سیاست‌های کلان است.

این رویداد از سوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، بنیاد روس کانگرس (Roscongress)، وزارت خارجه روسیه و دولت مسکو حمایت می‌شود و از سال ۲۰۲۰ رویداد BRICS IMF در تقویم رسمی رویدادهای کشورهای شرکت کننده در انجمن بین المللی بریکس گنجانده شده است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۵ هزار نماینده از بیش از ۱۰۰ کشور و ۸۰ منطقه روسیه در این رویداد شرکت خواهند کرد. همچنین، علاوه بر برنامه اصلی، نمایشگاهی با حضور شرکت کنندگان و شرکای کلیدی نیز در حاشیه مجمع به شکل B۲B و B۲G، کنفرانس‌های تجاری، رویدادهای مطبوعاتی، ارائه سخنرانی از سوی شهرهای عضو بریکس و سایر شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

کد خبر 877041
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha