ششمین مجمع بین‌المللی شهری بریکس روز سه‌شنبه با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران و دیگر اعضا و شرکای این گروه در مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در آیین رسمی افتتاحیه این مجمع بین‌المللی که با سخنرانی نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه و پخش پیام تصویری وزیر امور خارجه این کشور همراه بود، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز حضور داشت.

چمران را در این آیین کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر و مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، رحیم شوقی شهردار رشت و همچنین محسن سماکچی عضو شورای اسلامی این شهر همراهی می‌کنند.

نشست مجمع بین المللی شهرهای کشورهای عضو بریکس به مدت دو روز و با محوریت، توسعه و ایجاد همکاری‌های شبکه‌ای در موضوعات مختلف با کشورهای آسیایی، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا و دستور کار اقلیمی در حال برگزاری است.

قرار است چمران سخنرانی‌هایی را در مراسم افتتاحیه و در دو نشست توسعه دیپلماسی پارلمانی در سطح پایتخت‌ها و کلان‌شهرهای کشورهای حوزه بریکس و نشست دستور کار اقلیمی مجمع بین المللی بریکس داشته باشد.

هدف بنیادی این نشست، توسعه همکاری‌های بین المللی میان شهری و میان پارلمانی و تغییر شیوه‌های نوآورانه در توسعه پایدار سیاست‌های کلان است.

این رویداد از سوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، بنیاد روس کانگرس (Roscongress)، وزارت خارجه روسیه و دولت مسکو حمایت می شود.

این رویداد از سال ۲۰۲۰ در تقویم رسمی رویدادهای کشورهای شرکت کننده در انجمن بین‌المللی بریکس گنجانده شده است.

بنا بر اعلام برگزارکنندگان، حدود پنج هزار نماینده از بیش از ۱۰۰ کشور و ۸۰ منطقه روسیه در این رویداد دو روزه حضور دارند.

این رویداد ۱۳ حوزه کاری و بیش از ۷۰ رویداد تجاری را در برمی‌گیرد.

در این مجمع بین‌المللی درباره همکاری شهرداری‌ها در عرصه‌های بین المللی، اقتصاد، فناوری های دیجیتال، صنعت، انرژی، زیرساخت های شهری، حمل و نقل، محیط زیست، بهداشت، آموزش، علم، فرهنگ، ورزش و گردشگری بحث و بررسی خواهد شد.

این رویداد با برپایی نمایشگاهی در مقیاس بزرگ همراه است.

کد خبر 877369
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha