مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

اوایل دهه ۱۳۰۰ خورشیدی، معزالسلطان (پدربزرگ دکتر حسابی) خانه‌ای را در تجریش خریداری و مشغول ساخت‌وساز آن شد تا خانه ای خاص برای آرامش و آسایش خود و خانواده اش فراهم آورد. بعدها تنها شاگرد ایرانی انیشتین ساکن این خانه شد: دکتر محمود حسابی.

موزه دكتر حسابي

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: وقتی وارد خانه‌موزه دکتر حسابی می‌شوید، رنگ سبز در فضا غالب است و دلبری پیچک‌ها از در و دیوار خانه توجه شما را به خودشان جلب می‌کنند.

نام مقصد: موزه دکتر حسابی

نشانی: خیابان مقصودبیک، چهارراه حسابی، خیابان حسابی، شماره ۴۷

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: پسیان

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش

امکانات: سرویس بهداشتی، بوفه
معرفی: وسایل شخصی، مدارک علمی و تحصیلی، نشان‌ها، تقدیرنامه‌ها، عکس‌های قدیمی، متن نطق‌ها و نوشته‌ها آثاری هستند که در موزه دکتر حسابی به نمایش گذاشته شده‌اند.

شاگرد انیشتین

پس از درگذشت دکتر حسابی در سال ۱۳۷۲ طبقه سوم خانه او تبدیل به موزه‌ شد. دکتر حسابی تنها شاگرد ایرانی پروفسور انیشتین بود و با دانشمندان تراز اول دنیا نظیر شرودینگر، بورن، پل دیراک، نیلز بوهر و فلاسفه‌ای چون آندره ژید و برتراند راسل ارتباط داشت. مجموعه موزه شامل وسایل شخصی دکتر ازجمله پوشاک، مسواک، عینک، شانه، خودکار، دفتر یادداشت و وسایل دست‌ساز ایشان، لوح‌های تقدیر و مدارک تحصیلی و علمی، مدال‌ها و نشان‌ها، عکس‌های خانوادگی، اسباب‌بازی‌های فرزندان و نوه‌ها، هدایای خانوادگی و... است.

مهمان خانه شاگرد انیشتین شوید

کد خبر 877093
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha