همشهری آنلاین: اعضای کمیته پیگیری مجلس شورای اسلامی از زندان اوین بازدید و با شماری از بازداشت شدگان در اغتشاشات پس از انتخابات دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به همراه آقایان علیخانی، امیدوار رضایی، تجری، اسداللهی و خانم الهیان از بندهای نگهداری زندانیان حوادث پس از انتخابات بازدید کرد در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این چندمین بار است که در پی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، گروه ویژه مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مسائل و مشکلات آنان از زندان اوین بازدید می‌کند.

وی با بیان اینکه فصل مشترکی میان همه بازداشت شدگان وجود دارد افزود: همه آنها از رفتار مسئولان زندان اوین راضی هستند اما نسبت به مراحل قبل از انتقال به اوین و زمان دستگیری گلایه داشتند که کمیته مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.

بروجردی مشکل دیگر شماری از زندانیان را نداشتن وثیقه برای آزادی تا زمان محاکمه عنوان کرد و گفت: این معضل دومی است که نیازمند پیگیری است.

وی افزود: پیشنهاد کمیته پیگیری این است که با توجه به اینکه درآستانه ماه مبارک رمضان هستیم و بسیاری از این افراد نیزجوان هستند و در این مدت نیز متنبه شده‌اند با انجام سریعتر سیر قانونی و رسیدگی به جرایم، با نگاه رافت اسلامی با آنان رفتار و بر اساس ضوابط سریعتر آزاد شوند.

بروجردی در عین حال تاکید کرد: جمع بندی کمیته پیگیری مجلس این است که ضمن رسیدگی به هر گونه تخلف از قانون و برخورد جدی با خاطیان، بازداشت و نگهداری افراد در چارچوب ضوابط قانونی باشد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد زندانیان دراوین از جمله در سلول‌های انفرادی از نحوه رفتار زندانبانان، مدیریت زندان، غذا و محل استراحتشان راضی بودند.

بروجردی گفت: آقای امیدوار رضایی و خانم دکتر الهیان به لحاظ تخصص پزشکی از درمانگاه و بیمارستان اوین بازدید داشتند و آقایان تجری و اسداللهی نیز از کمیسیون قضایی مجلس در این کمیته، موضوعا‌ت حقوقی زندانیان را از منظر تخصصی پیگری کردند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت دستگیری این افراد گفت: این نخستین بار است که پس از انتخابات ریاست جمهوری شاهد آشوب‌ها و اغتشاشات خیابانی بودیم و اکثراین افراد هم در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با این قضایا و به اتهام اخلال در امنیت ملی بازداشت شدند و در زندان به سر می‌برند.

بروجردی درباره زمان اعلام نتیجه بازدید از اوین گفت: ما مجموعه اطلاعات را ثبت و ضبط  می‌کنیم و با مسئولان مربوطه جلسه می‌گذاریم وهمچنین نتایج این بازدید را به دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی منتقل خواهیم کرد که در این باره اختیارات تصمیم گیری دارد.

کد خبر 87731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز