چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

«بیمارستان لولاگر پلمب شد» این تیتر روز گذشته حین برپایی یک نشست خبری، ناگهان توسط سایت‌های داخلی منتشر شد و در فضای مجازی دست به‌دست چرخید. انتشار این خبر بازخوردهای متفاوتی داشت.

لولاگر

همشهری آنلاین- تعدادی پرسیدند پس بیماران چه می‌شوند؟ برخی نوشتند که بخش‌های درمانی مانند CCU یا بخش‌های پاراکلینیکی به کجا منتقل شده‌اند و مردم برای دریافت خدمات درمانی باید به کجا مراجعه کنند و واقعیت ماجرا چیست؟

ساختمانی که ناایمن بود

در رسانه‌ها تنها خبر تعطیلی بیمارستان لولاگر مطرح شد؛ درحالی‌که علی نصیری، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در ادامه توضیح داد که تاکنون ۹۸ساختمان در ۳۵بیمارستان تهران مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. همچنین وضعیت ایمنی ۱۶۴مرکز درمانی هم ارزیابی شده و در این میان تعدادی ساختمان در بیمارستان‌ها به‌عنوان ساختمان ناایمن تشخیص داده شده‌اند. ساختمان لولاگر هم جزو ساختمان‌های ناایمن بوده که ۲‌ماه پیش با تصمیم مدیران این بیمارستان پیشنهاد شد تا تعطیل و ایمنی‌اش به‌طور کامل تامین شود.

نه پلمب و نه تعطیل

به‌گفته اسماعیل سلیمی، معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم ایمن‌سازی ۷بیمارستان فجر، حضرت رسول اکرم، فیروزآبادی، شهدای فیاض‌بخش، شهدای یافت‌آباد، بوعلی و لولاگر شروع شده است؛ بنابراین آنچه به‌عنوان پلمب بیمارستان توسط دستگاه قضایی منتشرشده صحیح نیست و این بیمارستان توسط مدیرانش برای ایمن‌سازی‌ تعطیل شده است. البته بخش اورژانس بیمارستان لولاگر و درمانگاه‌های تخصصی‌اش همچنان فعال است.

فعالیت درمانگاه ادامه دارد

به این خبر حتی دکتر علی مشکی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران نیز واکنش نشان داد و گفت: ایمن‌سازی در بیمارستان لولاگر آغاز شده و تعطیلی موقت براساس تصمیم مسئولان دانشگاه و وزارت بهداشت صورت گرفته تا ایمنی بیمارستان به‌طور کامل تامین شود. آنچه به‌عنوان پلمب بیمارستان منتشرشده، صحیح نیست و این بیمارستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است. گرچه درمانگاه شبانه‌روزی بیمارستان لولاگر همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مجوز رایگان تخریب و نوسازی

البته مهر سال گذشته مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه ۱۰هم در دیدار با کارکنان بیمارستان‌های اقبال، لولاگر و درمانگاه شهرداری اعلام کرد: بیمارستان لولاگر با ۹۰سال قدمت، یکی از ساختمان‌های ناایمن منطقه به شمار می‌رود که باید هرچه سریع‌تر تخریب و نوسازی شود. در این زمینه هم مجموعه شهرداری منطقه این آمادگی دارد که پروانه تخریب و نوسازی این بیمارستان را رایگان صادر کند. فاز ۱و ۲طراحی بیمارستان به اتمام رسیده و اکنون باید فاز سوم آغاز شود. برای آنکه بیمارستان تعطیل نشود، لازم است اقدامات و فعالیت‌ها در۳فاز انجام بگیرد و در این میان یک بیمارستان به‌عنوان بیمارستان پشتیبان درنظر گرفته شود.

خدمات‌رسانی ادامه دارد

اکنون پیشنهاد سال گذشته اجرایی شده است؛ یعنی بخشی از بیمارستان تعطیل شده، ولی درمانگاه و اورژانس آن همچنان دایر است و در زمینه پوست، قلب، داخلی، زنان، مامایی و بارداری، کودکان و... خدمات می‌دهد و شهروندان می‌توانند همچنان اینترنتی یا تلفنی نوبت بگیرند.

کد خبر 877643
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha