شجاع خلیل‌زاده، مدافع ملی‌پوش تراکتور مدعی است بازیکنان این تیم پول‌های نجومی نگرفته‌اند و تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان بیشتر از تیم تبریزی هزینه کرده‌اند.

شجاع خليل‌زاده

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

فصل جدید برای تراکتور با یک برد و یک ‌تساوی آغاز شده و این تیم پس از بازی سخت با پرسپولیس، باید به مصاف هوادار برود. تراکتور این فصل با خریدهای زنوزی، پرستاره‌ترین تیم سال‌های اخیر را تشکیل داده و هواداران این تیم امیدوارند طلسم قهرمان‌نشدن در لیگ برتر بالاخره با اسکوچیچ و ستاره‌ها شکسته شود. با این حال، شجاع خلیل‌زاده، مدافع میانی و ملی‌پوش تراکتور بر این عقیده است که نباید بابت قهرمانی در لیگ برتر به بازیکنان این تیم فشار وارد کرد. خلیل‌زاده که در بازی با پرسپولیس تک‌گل تیمش را به ثمر رساند، درخصوص شرایط تراکتور، شانس قهرمانی در لیگ برتر و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

*خیلی کم پیش آمده بود که یک تیم پرسپولیس را اینقدر تحت فشار بگذارد. فکر می‌کردید در این بازی اینقدر موقعیت ایجاد کنید؟

ما در بازی با مس رفسنجان هم موقعیت‌های زیادی خلق کردیم و می‌توانستیم بیشتر گل بزنیم. در بازی با پرسپولیس هم بچه‌ها واقعا با تمام وجود در زمین تلاش کردند تا ۳‌امتیاز را بگیریم. بعد از بازی هم رسانه‌ها و کارشناسان از عملکرد تراکتور تعریف کردند ولی حیف شد که ۳‌امتیاز را نگرفتیم. هواداران ما یک روز استثنایی را در ورزشگاه رقم زدند و دوست داشتیم آنها با برد تیم‌شان، ورزشگاه را ترک کنند.

*گلزنی در این فصل را در هفته دوم شروع کردی و یک گل حساس به پرسپولیس زدی. در این خصوص صحبت می‌کنی؟

گل‌زدن من مهم نیست بلکه موفقیت تیم مهم است. گلی که زدم نتیجه تلاش همه بچه‌ها بود و کار خاصی هم انجام ندادم. خیلی دوست داشتم بازی را ببریم ولی حیف که نشد.

*چرا بعد از گل هیچ عکس‌العملی نشان ندادی؟ انگار خوشحال نبودی!؟

بعد از اینکه توپ وارد دروازه شد، یکی از بازیکنان پرسپولیس گفت آفساید اعلام شده. من هم فکر کردم کمک داور آفساید گرفته است و سر جایم ایستادم! فکر کردم گلم در شرایط آفساید به ثمر رسیده. حاضر بودم خودم گل نزنم ولی بازی را می‌بردیم.

*حتما از گل‌زدن به پرسپولیس، خیلی خوشحال بودی؟

من الان فقط به تراکتور فکر می‌کنم چون بازیکن این تیم هستم.

*خیلی‌ها تراکتور را جزو شانس‌های اصلی قهرمانی می‌دانند. نظر خودت چیست؟

توقعات از تیم نباید بالا باشد. ما بازی به بازی جلو می‌رویم و تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم و خیلی بهتر از سال گذشته نتیجه بگیریم.

*چرا توقعات از تراکتور با این همه ستاره نباید بالا باشد؟

حرف من این است که تیم نباید تحت فشار قرار بگیرد. ما باید بدون استرس در زمین مسابقه بازی کنیم و فراموش نکنید که تیم‌های دیگر هم بیکار نیستند. فوتبال اینطور نیست که بگویید یک تیم بازیکن زیاد دارد و باید همه بازی‌ها را ببرد. تمام هدف ما این است که زیبا فوتبال بازی کنیم، شما دیدید که بازی با پرسپولیس مساوی شد ولی هواداران در ورزشگاه ما را تشویق کردند و شعار «عیبی یوخ» دادند. هیچ تیمی از قهرمان‌شدن بدش نمی‌آید ولی خیلی زود است از قهرمانی حرف بزنیم. باید در زمین نشان دهیم که مدعی هستیم و هر بازی هم برایمان حکم فینال را دارد. برای قهرمان‌شدن باید زجر و سختی بکشیم. قهرمان‌شدن اصلا آسان نیست.

*خیلی‌ها تراکتور را پرهزینه‌ترین تیم لیگ امسال می‌دانند. این موضوع روی تیم شما فشار ایجاد نمی‌کند؟

ما از لحاظ هزینه تیم چهارم لیگ هستیم و پرسپولیس، استقلال و سپاهان از تراکتور بیشتر هزینه کرده‌اند. خیلی‌ها از بیرون در مورد تراکتور طرز فکرهایی دارند که صادقانه می‌گویم درست نیست. برخی خیال می‌کنند تمام بازیکنان تراکتور قراردادهایی فضایی دارند ولی واقعا اینطور نیست. ۳تیم دیگر بیشتر از تراکتور هزینه کرده‌اند.

*یکی از نکات مثبت در تیم شما حضور دراگان اسکوچیچ است و خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که شناخت او از فوتبال ایران می‌تواند شانس قهرمانی تراکتور را بالا ببرد. در این مورد چه صحبتی دارید؟

موضوعی که شما عنوان کردید مهم است و در تیم ما فردی روی نیمکت می‌نشیند که از فوتبال ایران شناخت دارد. دراگان مربی باتجربه و توانمندی است و بازیکنان از کار با او احساس خوبی دارند. تلاش می‌کنیم تا امسال بهترین نتایج را بگیریم.

*تراکتور در این سال‌ها مقابل رقیبان مستقیم خودش نتایج خوبی نگرفته. برای قهرمان‌شدن این ضعف را از بین می‌برید؟

طبیعتا برای قهرمان‌شدن باید مقابل رقیبان مستقیم خودمان خوب امتیاز بگیریم و ارزش این امتیازها ۲برابر است. گاهی اوقات هم بدشانسی آوردیم؛ مثل همین بازی با پرسپولیس.

*لیگ ایران در حالی آغاز شده که برخی تیم‌ها با مشکل نداشتن استادیوم روبه‌رو هستند. این شرایط را چطور توصیف می‌کنی؟

مقصر باشگاه‌ها هستند. اگر قرار است فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم پس باید همه باشگاه‌ها استادیوم اختصاصی داشته باشند. چرا استقلال و پرسپولیس با این قدمت ورزشگاه اختصاصی ندارند؟ چرا زمین چمن استادیوم ورزشگاه نقش‌جهان باید به این روز بیفتد؟ فوتبال ما باید در تمام زمینه‌ها حرفه‌ای باشد. در مورد باشگاه تراکتور هم باید حرف بزنم، امکانات باشگاه ما مثل امکاناتی است که در فوتبال روز دنیا باید داشته باشیم و باید از آقای زنوزی تشکر کنم.

*در مورد استفاده از VAR هم حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شده است. در این خصوص چه صحبتی داری؟

اگر قرار است از VAR استفاده کنیم باید در همه بازی‌ها از این تکنولوژی استفاده شود. نگاه به همه تیم‌ها و همه بازی‌ها باید یکسان باشد. در ضمن امیدوارم شرایط طوری پیش نرود که حتی با بودن VAR هم شاهد اشتباهات داوری باشیم. استفاده از این تکنولوژی، دلیلش این است که حق تیمی ضایع نشود.

*در مورد بازی این هفته با هوادار چه صحبتی داری؟

بازی بسیار سخت‌ و خطرناکی است. معمولا این سبک بازی‌ها ممکن است اتفاقاتی را رقم بزند که قابل پیش‌بینی نیست، ما برابر تیم سیدمهدی رحمتی بازی بسیار سختی داریم و حق نداریم هوادار را دست‌کم بگیریم.

*برنامه تراکتور در آسیا چیست؟

رقابت در آسیا سخت است و همه می‌دانند تیم‌ها چگونه هزینه می‌کنند. با این حال، هدف ما این است که بهترین نتایج را بگیریم و از نام و اعتبار تراکتور دفاع کنیم.

کد خبر 877894
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ن IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    14 2
    تقصیر شما نیست همه بازی کنا همینطور هستن هر تیمی بیشتر پول بده طرفداری می کنید الآ فردا پرسپولیس 1000 تومان بیشتر از تراکتور بهت بده طرفداری پرسپولیس رو می کنید
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    9 4
    این همون نبود لگوی پیروزی رو بوس میکرد یه روزی این پیروزی میگفت عشق جان🤣🤣🤣
  • پرسپولیسی قدیمی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    9 1
    چون ما هوادارا اجازه ندادیم برگردی پرسپولیس آتیش گرفتی
    • امیر IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      3 0
      مثل نیکبخت واحدی که تو آزادی داد میزد من استقلالی نیستم 😂😂😂
  • کاربر IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    7 1
    حتما بازیکن های تراکتور ازبچگی عاشقش بودن پول کمترگرفتن نه با با شماها بنده پول هستین اقاشجاع
  • پاه IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    6 1
    بازیکنان فقط حق پولدار شدن دارن و هر چقدر پول بگیرن حقشون هست بقیه مردم ....!!!!!!!!!! البته بی معرفتی هم حق بازیکنان هستش واسه دیگران گناه!!!!!
  • داریوش IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    7 0
    تعجب کردم شادی نکردی ! پس انتظار داشتی آفساید باشه والا خودتو میکشتی ؟؟؟؟؟ و درخصوص مبالغ دریافتی شماها !!!! مردم همه چیز رو میدونن و شما بخاطر پرستیژ زنوزی و کلاس تماشاگرای ... و کلا دیوار پر از کاپهای قهرمانی ... جذب این تیم شدین و پول نقشی نداشته خصوصا ترابی و بیرو !!!!
  • ایرانی AZ ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    9 3
    همتون همین هستید یک مشت عقده ای که با التماس با‌پرسپولیس و استقلال به اوج میرسید بعد کمی معروف شدید خدا را بنده نیستید ولی خدارا شکر وقتی میخواهید جلوی تیم ولی نعمت خودتون قرار بگیرید و روتون کم میشه
  • یوسف IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    7 0
    این ارزو در خواب براورده میشه
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    4 0
    یاشاسین کاپیتان سالار
  • همه جای ایران سرای من است IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    2 3
    چون پرسپولیس جای هرکسی نیست لیاقت میخاد که نداری پرسپولیس محبوب دلهاست جای برای اونایی که دلشون اندازه گنجشک هست نیست ..
  • ن IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    5 0
    با این همه مهره تو خواب باید پرسپولیس رو شکست بدین در عمل حریف نیستین آقای پولکی
  • آرش نوری IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    4 0
    شماهارو کی می‌شناخت پرسپولیس شماهارو معروف کرد حالا واسه سرورتون چرت و پرت میگید
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    4 0
    پاچه خواری نکن. فکر آینده ات هم‌باش.