تیم‌های بی‌ورزشگاه ایران امشب وارد هفته سوم لیگ می‌شوند و یحیی گل‌محمدی برای نخستین‌بار بعد از جدایی، مقابل پرسپولیس می‌ایستد.

لیگ برتر

با گزارش همشهری‌آنلاین از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، امروز و فردا ۸بازی برگزار می‌شود تا با پایان هفته سوم این مسابقات تیم‌ها به استراحتی چندروزه بروند و تیم‌ملی برای ۲بازی در فیفادی شهریورماه آماده شود. سازمان لیگ مثل ۲هفته ابتدایی، بازی‌های هفته سوم را نیز روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌کند تا برخلاف فصل گذشته فعلا همه بازی‌های این فصل در روزهای آخر هفته انجام شده باشد. اما بعد از بازگشت از فیفادی و با آغاز لیگ‌های نخبگان و قهرمانان آسیا دیگر بعید است که سازمان لیگ بتواند این روند مثبت را در هفته‌های آینده هم ادامه بدهد، چون ۴نماینده ایران در آسیا روزهای دوشنبه تا چهارشنبه درگیر این مسابقات خواهند بود.

امروز و فردا در مهم‌ترین بازی‌های هفته سوم، استقلال و پرسپولیس با ۲نماینده خوزستان یعنی استقلال و فولاد بازی می‌کنند اما سپاهان و تراکتور به‌نظر بازی‌های آسان‌تری در پیش دارند.

تراکتور، مهمان گل‌نزن‌ها

اولین سوت‌های هفته سوم لیگ برتر به‌طور همزمان رأس ساعت ۱۹:۱۵ امروز در تهران و رفسنجان به صدا درمی‌آیند. در تهران و در ورزشگاه شهرقدس، تیم تراکتور به مهمانی هوادار تهران می‌رود. تراکتور هفته گذشته مقابل تیم دیگری از تهران در زمین خودش متوقف شد و این هفته دیگر تاب توقف را ندارد. بعد از اینکه برد باارزش مقابل پرسپولیس با گل دقیقه۸۹ از دست رفت، حالا شاگردان اسکوچیچ با تمام قوا به تهران آمده‌اند تا از تیم یک‌امتیازی مهدی رحمتی که خیلی دیرتر از سایر تیم‌ها تشکیل شده، یک بازنده تمام‌عیار بسازند. هوادار یکی از ۳تیمی است که هنوز موفق به گلزنی نشده و بیرانوند هم امیدوار است در مقابل این تیم بعد از ۳بازی بالاخره اولین ‌کلین‌شیت خودش را در پیراهن تراکتور ثبت کند. همزمان با این مسابقه، یکی دیگر از تیم‌های گل‌نزده یعنی مس‌رفسنجان نیز در زمین خودش میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود. مس با یک امتیاز در رتبه آخر جدول است و پیروزی بر آلومینیوم ۲امتیازی تنها هدف این تیم در بازی خانگی امشب خواهد بود.

میزبانی‌های متوالی لُرتباران

خیبر خرم‌آباد هفته گذشته در نخستین میزبانی تاریخ خودش در لیگ برتر ۲ بر یک به سپاهان باخت و در مسابقه‌ای که همه گل‌هایش به‌نوعی مردود بودند، موفق به کسب امتیاز نشد. اما لُرتباران با هواداران پرشور خودشان این هفته هم دوباره میزبان هستند و باز هم باید از یک تیم اصفهانی پذیرایی کنند. ذوب‌آهن تیم چغری است که حتی به پرسپولیس هم نباخته اما شاگردان رضا مهاجری به پشتوانه هواداران خود امید زیادی به بردن این تیم و تحمیل نخستین شکست به شاگردان محمد ربیعی دارند.

۲ استقلال، ۲ بی‌خانمان

استقلال تهران و استقلال خوزستان از لحاظ کیفیت و قدرت، تیم‌های همسانی نیستند اما از یک جهت کاملا شرایط برابری دارند و آن نداشتن ورزشگاه برای میزبانی از رقباست! تیم جواد نکونام هفته گذشته بازی خانگی خودش را در قزوین برگزار کرد و حالا مهمان آبی‌های خوزستان است که آنها هم در اهواز ورزشگاهی برای بازی ندارند. استقلال خوزستان بازی‌هایش را در ورزشگاه خانگی فولاد برگزار می‌کند و اگرچه باشگاه همشهری برای بازی امشب به استقلالی‌ها روی خوش نشان نداده بود اما در نهایت این مشکل حل شد و فولادی‌ها قبول کردند که سرمربی سابق خودشان جواد نکونام را به فولادآره‌نا راه بدهند! فصل گذشته استقلال تهران در هر دو بازی رفت و برگشت با یک برد ناپلئونی از سد آبی‌پوشان اهواز گذشت. بازی رفت با گل مهرداد محمدی و بازی برگشت با گل گوستاوو بلانکو که حالا هیچ‌کدام از آنها در اختیار نکونام نیستند.

صدرنشین در اراک

و اما بازی‌های فردا (جمعه) نیز مثل امشب با ۲مسابقه همزمان از ساعت ۱۹:۱۵ آغاز خواهد شد. از این ساعت سپاهان صدرنشین از شمس‌آذر قزوین میزبانی می‌کند اما این بازی هم نه در اصفهان که در شهر اراک برگزار خواهد شد! سپاهان هفته اول یک بازی در نقش‌جهان انجام داد اما بعدا دست‌به‌کار ترمیم چمن این ورزشگاه شد تا زردپوشان هم مثل سرخابی‌های تهران آواره شهرهای دیگر شوند. حالا از جمع ۴تیم مدعی و آسیایی، فقط تراکتور است که در شهر خودش جایی برای بازی‌کردن دارد! سپاهان در ۲بازی اخیرش مقابل شمس‌آذر در لیگ و حذفی ۷گل به این تیم زده و فرداشب هم امیدوار به پیروزی و رسیدن به امتیاز۹ خواهد بود. همزمان با این بازی، تیم نساجی هم به مصاف گل‌گهر می‌رود که این دو تیم استثنائا ورزشگاه شهرشان برای میزبانی آماده است. میزبان بازی فردا، قائمشهری‌ها هستند.

تقابل یحیی با پرسپولیس

پرسپولیس با فولاد در قزوین، ملوان با چادرملو در انزلی؛ اینها هم ۲بازی آخر هفته سوم هستند که از ساعت ۱۹:۳۰فردا آغاز می‌شوند. پرسپولیس بعد از ۲بازی هنوز پیروز نشده و حریف فردایش تنها تیمی است که هنوز در این فصل گلی دریافت نکرده است. تیم یحیی و گلر ازبکستانی‌اش بعد از ۲کلین‌شیت باارزش، فردا در قزوین مقابل شاگردان گاریدو قرار می‌گیرند و این نخستین تقابل یحیی با تیم سابقش بعد از جدایی از جمع سرخپوشان خواهد بود. قرمزها در این مسابقه سروش رفیعی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارند و بعید نیست که این تغییر به سود آنها تمام شود. کمااینکه در بازی با تراکتور هم بعد از رفتن سروش و ۱۰نفره شدن تیم بود که پرسپولیسی‌ها به گل مساوی رسیدند. همزمان در انزلی، احتمال برد ملوان و ۷امتیازی‌شدن این تیم زیاد است؛ اتفاقی که یک شروع توفانی و باشکوه را برای انزلی‌چی‌ها رقم خواهد زد.

کد خبر 877904
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha