پس از اقدام مغرضانه آلمان در تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ، هم‌اکنون برلین به رئیس این مرکز ضرب‌الاجل داده تا ۲۱ شهریور، خاک آلمان را ترک کند.

مرکز اسلامی هامبورگ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، با گذشت یک ماه از اقدام آلمان در تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ به بهانه حمایت از حزب‌الله، وزارت امور داخلی شهر هامبورگ امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای از اخراج رئیس مرکز اسلامی هامبورگ محمد هادی مفتح خبر داد.

بنا بر گزارش رویترز، وزارت امور داخلی شهر هامبورگ دربیانیه خود گفته است که به محمد هادی مفتح اطلاع داده که تا ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور ماه) فرصت دارد تا آلمان را ترک کند یا در غیر اینصورت اخراج خواهد شد.

مفتح از تابستان ۲۰۱۸ بعنوان رئیس مرکز اسلامی هامبورگ فعالیت دارد و رویترز می‌گوید که تاکنون واکنشی به این خبر نداده است.

اوایل مردادماه، وزیر کشور آلمان نانسی فایزر ضمن اعلام خبر تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ ادعا کرد « «امروز ما مرکز اسلامی آلمان را تعطیل کردیم که ایدئولوژی اسلام‌گرا و دیکتاتوری را تبلیغ می‌کرد.»

فرصت ۲هفته‌ای آلمان به این روحانی برای ترک کشور+ عکس و جزئیات | واکنش ایران


این مرکز شیعیان از سال ۱۳۷۱ تحت نظارت دولت قرار داشت و تاکنون چندین بار با ادعای همکاری و حمایت از ایران مورد اتهام‌های مختلف قرار گرفته شده است.

اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی در این کشور با واکنش ایران مواجه شد و در همین ارتباط سفیر این کشور در تهران روز چهارشنبه سوم مرداد ماه به وزارت امور خارجه احضار و ضمن محکوم کردن این اقدام خصمانه، در مورد پیامدهای اینگونه اقدامات مخرب به دولت آلمان هشدار داده شد.

در همین خصوص علی باقری در تماس تلفنی با وزیر خارجه آلمان ضمن ابراز نارضایتی از اقدام اخیر صورت گرفته و همچنین محکومیت شدید آن، تصریح کرد: تعطیلی مراکز اسلامی در آلمان یک اقدام کاملا سیاسی و در راستای اسلام‌ستیزی و نیز تامین منافع رژیم صهیونیستی است و دولت آلمان باید تبعات آن را بپذیرد.

کد خبر 877912
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 1
    شما کلاس زبان آلمانی را تعطیل می کنید ، آنها هم امام جماعت مرکز اسلامی را اخراج می کنند.