دولت در راستای طرح جوانی و جمعیت به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر زمین رایگان اختصاص می‌دهد؛ براساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی به ۸۴ هزار متقاضی این طرح، زمین واگذار شده است.

زمین - مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، تهیه مسکن همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خانوار به‌شمار می‌رود و در صورت تامین این نیازمی‌تواند مشوقی برای فرزنددار شدن زوج‌ها و در نتیجه منجر به رشد جمعیت شود.

در همین زمینه دولت سعی کرده با اجرای قانون جوانی و جمعیت شرایطی را مهیا کند تا بسیاری از خانوار صاحب زمین و در کنار آن صاحب مسکن شوند.

زمین رایگان به چه خانواری تعلق می‌گیرد؟

دولت در راستای قانون جوانی جمعیت مقرر کرده به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر که فرزند سوم آن‌ها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده، زمین رایگان واگذار کند.

البته شرط دیگری که سر راه متقاضیان دریافت این زمین‌ها وجود دارد، این است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند نباید آماری بالای ۲.۵ درصد داشته باشد.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی تا اواخر بهار امسال بیش از ۷۴ هزار مشمول قانون جوانی جمعیت، زمین‌های خود را به دریافت کردند؛ اخیر نیز ۱۰ هزار قطعه زمین دیگر در استان فارس به متقاضیان واگذار شد که آمار زمین‌های دریافتی به بیش از ۸۴ قطعه می‌رسد.

ارزش زمین‌های طرح جوانی جمعیت

ارزش اراضی در نظر گرفته شده برای خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است که در صورت بالا بودن ارزش زمین از قیمت تعیین شده در برخی نقاط کشور، به صورت مشاعی به ۲ یا ۳ خانواده واگذار می‌شود.

نحوه ثبت نام زمین رایگان

متقاضیان برای ثبت نام در طرح مزبور و دریافت زمین رایگان باید با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراحل ثبت‌نام خود را طی کنند.

جزئیات واگذاری به تفکیک استان‌ها

تفکیک استانی تخصیص و واگذاری زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت شامل ۹ هزار و ۳۱۵ قطعه در یزد، ۶ هزار و ۷۷۱ قطعه در خراسان جنوبی، ۶ هزار و ۴۰۰ قطعه در هرمزگان، ۶ هزار و ۱۱۸ قطعه خراسان رضوی، سه‌هزار و ۵۷۶ قطعه در خوزستان، سه‌هزار و ۴۱۶ قطعه در کرمان جنوب، سه‌هزار و ۱۰۲ قطعه در کرمانشاه، سه‌هزار و ۱۰۰ قطعه در تهران، ۲ هزار و ۳۸۷ قطعه در بوشهر، ۲ هزار و ۳۵۴ قطعه در کهگیلویه و بویراحمد و ۲ هزار و ۲۷۸ قطعه در کرمان است.

همچنین، ۲ هزار و ۱۴۸ قطعه زمین در اصفهان، ۲ هزار و ۷۲ قطعه در البرز، یک‌هزار و ۹۸۴ قطعه در قم، یک‌هزار و ۸۹۰ قطعه در چهارمحال و بختیاری، یک‌هزار و ۸۱۵ قطعه در لارستان، یک‌هزار و ۷۵۲ قطعه در آذربایجان شرقی، یک‌هزار و ۳۹۱ قطعه در مرکزی، یک‌هزار و ۲۹۸ قطعه در همدان، یک‌هزار و ۲۸۱ قطعه در قزوین، یک‌هزار و هشت قطعه در سیستان و بلوچستان و ۹۵۱ قطعه در ایلام زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت اختصاص یافته است.

در استان فارس نیز یک‌هزار و ۹۴۷ قطعه واگذار شده که ۱۰ هزار قطعه نیز جدیدا به این رقم اضافه شده است.

در استان گلستان ۷۵۷ قطعه زمین، سمنان ۷۵۴ قطعه، اردبیل ۶۲۱ قطعه، آذربایجان غربی ۵۸۸ قطعه، شاهرود ۵۸۲ قطعه، مازندران ۵۲۳ قطعه، ایرانشهر ۵۱۱ قطعه، کردستان ۴۵۵ قطعه، زنجان ۴۰۳ قطعه، لرستان ۴۰۳ قطعه و خراسان شمالی ۲۲۷ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت تخصص و واگذار شد.

کد خبر 877913
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    امیدواریم این طرح کامل و بدون تبعیض اجرا شود . کمک خیلی خوبی هست به شرط عدالت و اجرا و نه انتظار طولانی مدت .