امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اثرات تصمیمات غلط مدیران اقتصادی در آینده آشکار می‌شود، گفت که تصمیم درست آیت‌الله رییسی در حذف ارز ترجیحی پرهزینه اما بسیار سازنده برای آینده کشور بود؛ این تصمیمات نیاز امروز و فرداست.

ابوترابی‌فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران| تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: پیامبر خاتم زیباترین، دلپذیرترین، کامل‌ترین و برترین چهره انسانی آفریده خداوند است که تعامل در سیره این شخصیت بی بدیل تاریخ، نگریستن به خصایص این انسان برجسته و مدرسه پیامبر اعظم تنها راه سعادت بشر است.

وی افزود: امام علی (ع) در توصیف پیامبر اعظم فرمودند که پیامبر بسیار کم سخن می‌گفتند، سکوتی که راهگشای حیات طیبه او و جامعه بشری بود. ما هم تلاش کنیم با حلم و بردباری و دوراندیشی کارهایمان را پیش ببریم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر نگاه بلند امام (ره) نبود، امروز این انقلاب و حرکت بزرگ امت اسلامی شکل نگرفته بود؛ اگر نگاه بلند رهبری معظم نبود، امروز این قدرت برای محور مقاومت در برابر همه دنیای استکبار شکل نگرفته بود.

وی با بیان اینکه پیامبر مردم را با یک چشم می‌نگریست، گفت: رهبران و مدیران جامعه، پدران و مادران هوشمند و مدیران ارشد و خرد باید این گونه با مردم تعامل داشته و بین فقیر و غنی و صاحب قدرت و ضعیف تفاوتی نگذاشته و با یک چشم نگاه کنند.

ابوترابی‌فرد خطاب به قضات کشور گفت: کسانی که در محضر دادگاه اسلامی حضور پیدا می کنند نگاه برابر را در چهره قاضی ببینند، مدیران هم با مردم اینگونه برخورد کنند. در این صورت مردم در مراجعه به ادارات، احساس شخصیت می کنند.

وی با بیان اینکه نگاه و تفکر پیامبر در عاشورا عینیت پیدا کرد، گفت: همین نگاه در بین مجاهدان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود که آخرت را دیده و به آن فکر می‌کردند؛ این نگاه امروز غزه را به نماد مقاومت در جهان معاصر تبدیل کرده است.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه باید همه به خصوص مسئولان به سیره پیامبر اعظم توجه کنند، افزود: رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت اشاره کردند، مردم به رفتار مدیران نگاه کرده و آن را ملاک قرار می دهند پس باید تلاش کنیم بهترین رفتار را داشته تا مردم در مسیری بهتر گام بردارند که این روش پیامبر است.

وی اضافه کرد: پیامبر اعظم دوراندیش بودند تا از آن چه قبیح است، فاصله گرفته و تصمیم غلط اتخاذ نکنند؛ سید آزادگان در طول یک دهه اسارات یک تصمیم غلط نگرفت که پیشمان شود؛ مدیران اقتصادی کشور آثار تصمیمات غلط امروز ما، فردا و در دهه های آینده آشکار می شود. به تعبیر رهبر انقلاب اگر دیروز بودجه عمومی را به نفت گره نمی‌زدیم امروز گرفتار این آسیب تهدید کننده نمی‌شدیم. پس مدیران بیندیشند و دولت چهاردهم بیش از دیگران مطالعه کند تا تصمیم غلطی اتخاذ نشود.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: تصمیم درست شهید خدمت آیت‌الله رییسی در حذف ارز ترجیحی پرهزینه اما بسیار سازنده برای امروز و فردای کشور بود؛ این تصمیمات نیاز امروز و فردا است. باید مدیران بیندیشند تا تصمیمی بگیریم که تضمین‌ کننده خیر دنیا و آخرت مردم باشد.

ابوترابی‌فرد در پایان خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی اربعین، به زبان عربی مطالبی را خطاب به مردم و دولت عراق بیان کرد.

کد خبر 877999
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    2 0
    آقای امام جمعه از بلایی که باحذف ارز ترجیهی بر سر اکثر مردم آمده خبر دارید؟ دولت قبل باپرداخت رقم ناچیز به عده ای قلیل مدعی توزیع عادلانه شد در حالی که عده زیادی به فلاکت رسیدند. ودولت هم بی خیال این قشر بود
  • احمد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    هر کس هر تخصصی دارد باید به همان کار گمارده شود