عباس سجادی،شاعر سخنگوی «ستاد تکریم محمدعلی بهمنی» اعلام کرد: آیین بدرقه شاعر و ترانه‌سرای بزرگ معاصر، زنده‌یاد استادمحمدعلی بهمنی ساعت ۹ صبح روز یکشنبه یازدهم شهریورماه از مقابل تالار وحدت (پهنه رودکی) انجام خواهد شد.

محمدعلی بهمنی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سجادی افزود؛ با توجه به درخواست مکرر انجمن‌های فرهنگی و هنری هرمزگان، اهالی فرهنگ و هنر و مدیران و مسئولان عالی‌رتبه استان و موافقت خانواده ایشان پیکر این شاعر و ترانه‌سرای تأثیرگذار که چند دهه در بندرعباس ساکن و بنیانگذار اتفاقات مهم ادبی و هنری در آنجا بوده است، در یکی از مراکز فرهنگی آن شهر در آرامگاهی اختصاصی به خاک سپره خواهد شد.

سجادی با سپاس از حمایت‌های همه جانبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی دیگر ارگان‌ها تأکید کرد که زمان و مکان دقیق آیین تدفین استاد در بندرعباس تا ساعاتی دیگر به اطلاع عموم خواهد رسید.

این غزلسرای نامدار کشورمان یک بار در ۲۰ خرداد امسال دچار ضایعه مغزی شد و برای استراحت به منزل رفت، اما در نوبت دوم در ۳۱ مرداد انسداد وسیع رگ‌ها مغز او را تحت تأثیر قرار داد و پزشکان را وادار به عمل جراحی کرد.

از بهمنی، آثار فراوانی از سال ۱۳۵۰ شامل مجموعه‌های شعر باغ لال، در بی‌وزنی، عامیانه‌ها، گیسو، کلاه، کفتر، گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود، دهاتی، شاعر شنیدنی است، عشق است، نیستان، کاسهٔ آب دیوژن، امانم بده، این خانه واژه‌های نسوزی دارد، من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم، غزل زندگی کنیم و... منتشر شده است.

شاعر شعر معروف «ساده بگم ساده بگم دهاتی‌ام» متولد ۱۳۲۱ دزفول و بزرگ‌شده بندرعباس و تهران بود که در شمار پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی پاپ ایران است.

کد خبر 878155
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha