مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

یکی از مشکلات رایجی که معمولا در حین استفاده از کولرهای گازی با آن مواجه می‌شوید کم شدن ناگهانی میزان خنکی آنهاست.

علت کم شدن خنکی کولر گازی - تصو

در این شرایط معمولا این سوال پیش می‌آید که دلیل کم شدن خنکی کولر گازی چیست؟ دلایل رایج زیادی برای این مشکل وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به مواردی همچون کثیف بودن فیلتر هوای کولر گازی، کافی نبودن مبرد یا نشتی آن، خراب بودن کمپرسور کولرهای گازی و ... اشاره کرد. در ادامه کمی بیشتر درباره هریک از این دلایل صحبت کرده و نکاتی را درباره آنها بیان می‌کنیم.

کثیف بودن فیلتر هوای کولر گازی

معمولا رایج‌ترین دلیل کم شدن خنکی کولر گازی این است که فیلتر هوای کولر گازی شما کثیف است و نیازمند تعویض خواهد بود. از آنجایی که کولرهای گازی معمولا به‌صورت مرتب و منظم کار می‌کنند، واحد بیرونی آن گرد و غبار زیادی را وارد می‌کند که این گرد و غبار توسط فیلتر هوا جذب می‌شود. زمانی که میزان کثیفی روی این فیلترها زیاد می‌شود از عبور جریان هوای خنک جلوگیری کرده و باعث کاهش خنکی کولر می‌شود. بهترین راهکار برای حل این مشکل مطابق با دستورالعمل زیر خواهد بود:

  1. سعی کنید به طور دوره‌ای و منظم فیلتر هوای کولرهای گازی خود را تمیز کنید.
  2. هر دو سه ماه یک‌بار اقدام به تعویض کردن این فیلترها کنید.
  3. در صورت بروز هرگونه مشکلی حتما با یک تعمیرکار حرفه‌ای و باتجربه در این زمینه مشورت کنید.

سطح مبرد پایین بودن یا نشتی دارد

معمولا زمانی که سطح مبرد کولرهای گازی شما پایین باشد این احتمال وجود دارد که کولر شما هوای خنکی را وارد ساختمان نکند. مبرد مایع‌ خنک‌کننده‌ای است که در سیم‌پیچ کولرهای گازی شما جریان دارد. این مایع می‌تواند هوای گرم اطراف خود را دریافت کرده و آن را به هوای خنک تبدیل کند. حال اگر سطح مبرد پایین باشد یا این‌که مبرد شما نشتی داشته باشد کولرهای گازی معمولا نمی‌توانند هوای خنکی تولید کنند.

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های بروز این مشکل صدای خش خش یا تولید حباب در کولرهای گازی و در حین کارکردن این کولرها است. با این نشانه خیلی سریع می‌توانید پایین بودن سطح مبرد را شناسایی کنید. در صورت بروز چنین مشکلی حتما باید از خدمات تعمیر لوازم خانگی در اهواز استفاده کرده و با کمک یک تعمیرکار حرفه‌ای اقدام به بالا بردن سطح مبرد کنید. فراموش نکنید که انجام این کار توسط خودتان می‌تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد.

خراب بودن کمپرسور کولرهای گازی

کمپرسور یکی از حیاتی‌ترین عناصری است که امروزه در اجزای یک سیستم تهویه مطبوع وجود دارد. کمپرسور در واقع موتوری است که مایع خنک‌کننده یا همان مبرد را فشرده کرده و آن را از طریق اواپراتور و سیم‌پیچ کندانسور به گردش در می‌آورد. به همین علت نیز خراب بودن آن مهم‌ترین دلیل کم شدن خنکی کولر گازی به شمار می‌آید که حتما باید به آن توجه داشته باشید. اگر کمپرسور شما آسیب ببیند کل چرخه خنک‌کردن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. علائم زیر نشان می‌دهند که کمپرسور کولرهای گازی شما خراب شده است:

  1. کولر گازی در حال دمیدن هوای گرم است.
  2. زمانی که کولر را روشن می‌کنید واحد بیرونی آن شروع به تکان خوردن می‌کند.
  3. واحدهای بیرونی صداهای عجیب و غریبی را از خود ایجاد می‌کنند.
  4. کولر گازی شما اصلا روشن نمی‌شود.

معمولا کمپرسورها قابل تعمیر هستند و نیازی نیست که حتما اقدام به تعویض آنها کنید. با این حال گاهی اوقات نیز ممکن است نیازمند تعویض باشند که در چنین شرایطی حتما باید از خدمات تعمیر کولرگازی در اهواز در این لینک استفاده کرده و در کمترین زمان ممکن اقدام به تعمیر یا تعویض کمپرسورهای کولرهای گازی خود کنید.

چرا کولر گازی خنک نمیکند

تنظیم اشتباه ترموستات

یک دلیل کم شدن خنکی کولر گازی معمولا این است که ترموستات کولرهای گازی خود را به شکلی اشتباه و غیراستاندارد تنظیم کرده‌اید. وقتی که این کار را انجام می‌دهید این احتمال وجود خواهد داشت که کولرهای گازی شما شروع به دمیدن هوای گرم به داخل اتاق کنند. به همین علت نیز برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهتر است نسبت به عملکرد صحیح این ترموستات‌ها اطمینان حاصل کنید.

به طور کلی باید دقت داشته باشید که ترموستات دستگاهی شبیه به صفحه کلید است که در داخل اتاقک کولرهای گازی قرار گرفته و دمای داخل اتاق را اندازه‌گیری می‌کند. وقتی که با مشکل تنظیم اشتباه ترموستات مواجه می‌شوید باید ابتدا به آن دسترسی پیدا کرده و به‌جای حالت روشن آن را روی حالت خودکار قرار دهید. اگر کولر گازی شما احساس کند که هوای متعادل داخل خانه شروع به گرم شدن کرده است به طور خودکار سرعت فن را بالا بردن و باعث خنک‌تر شدن هوای داخل خانه می‌شود.

کثیف بودن کندانسور کولرهای گازی

وقتی که صحبت از دلیل کم شدن خنکی کولر گازی می‌شود یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید حتما به آن دقت داشته باشید این است که کندانسور کولرهای گازی شما شروع به کثیف شدن کرده و با استفاده از آلودگی‌های مختلف پوشانده شده است. به طور کلی باید بدانید که کندانسور بخشی از سیستم تبرید تهویه مطبوع و کولرهای گازی به شمار می‌آید که مسئولیت اتلاف گرما را برعهده دارد. زمانی که کندانسور کثیف می‌شود معمولا گرمای زیادی به بیرون انتقال پیدا کرده و در نتیجه سیستم خنک‌کننده بی‌اثر خواهد شد.

نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که کندانسور کثیف معمولا ناشی از تمیزنکردن طولانی مدت آن یا کیفیت پایین هوا خواهد بود که حتما باید به این دو نکته مهم دقت و توجه کافی را داشته باشید. زمانی که با چنین مشکلی مواجه می‌شوید بهتر است که ابتدا واحدهای بیرونی و داخلی کولرهای گازی خود را بررسی کرده و سعی کنید آنها را به طور مرتب تمیز و نگهداری کنید. به این ترتیب می‌توانید گردوغباری که روی آنها به وجود آمده است را پاک کرده و اثر خنک‌کنندگی کولرهای گازی خود را بیشتر کنید.

هزینه تعمیر کولرهای گازی که به‌اندازه کافی هوا را خنک نمی‌کنند

حال که با چند دلیل کم شدن خنکی کولر گازی آشنا شده و اطلاعاتی را در این زمینه به دست آوردید زمان آن رسیده است که اطلاعات بیشتری را درباره هزینه‌هایی که باید برای این کار پرداخت کنید نیز به دست بیاورید. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که هزینه تعمیر این کولرهای گازی به عوامل زیر بستگی خواهد داشت:

  1. میزان تخصص و تجربه تعمیرکاری که شما برای تعمیر کولرهای گازی خود انتخاب کرده‌اید.
  2. نوع و برند کولرهای گازی که مورداستفاده قرار می‌دهید.
  3. مشکل دقیقی که برای کولرهای گازی شما به وجود آمده و باعث شده تا هوای خنک تولید نکنند.
  4. و ...

زمانی که این عوامل و پارامترها را بررسی می‌کنید متوجه خواهید شد که هزینه دقیق تعمیر کولرهای گازی شما چقدر است؟

دلیل کم شدن خنکی کولر گازی چیست

تعمیرات کولر گازی خود را به مجموعه ما بسپارید

وقتی که صحبت از دلیل کم شدن خنکی کولر گازی می‌شود بسیاری از افراد به دنبال تعمیرکاری هستند که بتواند در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت اقدام به تعمیر کولرهای گازی آنها کند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید می‌توانید از خدمات تعمیر کولر گازی سامسونگ در اهواز که توسط مجموعه اهواز سرویس در اختیارتان قرار می‌گیرد استفاده کرده و از مزایای این خدمات بهره‌مند شوید. شما با مراجعه به این لینک میتوانید درخواست اعزام فوری تعمیرکار کولر گازی سامسونگ در اهواز را ثبت کنید:

https://ahvazservice.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b2/

کد خبر 878213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha