با قطع برق در کاراکاس و ایالت‌های متعدد، ونزوئلا روز جمعه، در خاموشی فرو رفت که دولت این کشور آن را به دلیل خرابکاری مخالفان خواند

قطعی برق در ونزوئلا

به گزارش همشهری‌آنلاین، دولت ونزوئلا اعلام کرد برق به تدریج، وصل خواهد شد. دولت ونزوئلا، مخالفان را به خرابکاری در کل شبکه برق کشور متهم کرد که بزرگترین پایانه نفتی را آفلاین کرد. با این حال، هیچ مدرکی وجود ندارد که خرابکاری، کار مخالفان دولت بوده است.

دیوسدادو کابِیو، وزیر کشور ونزوئلا در تلویزیون دولتی اعلام کرد اگرچه برق هنوز احیا نشده اما به زودی، برخواهد گشت.

قطعی برق در پایانه سن خوزه که بزرگترین پایانه نفتی ونزوئلا است، باعث مختل شدن بارگیری و تخلیه سوخت توسط کشتی‌ها شد. حدود ۷۰ درصد از صادرات نفت ونزوئلا که عمدتا به چین، روسیه و شرکت‌های اِنی و رپسول تحویل داده می‌شود، از طریق این پایانه انجام می‌شود.

این خاموشی همچنین فعالیت پالایشگاه «ال پالیتو» و مقر شرکت نفتی دولتی ونزوئلا را در کاراکاس، دچار وقفه کرد.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، پس از انتخابات ژوئیه، قدرت را حفظ کرده است در حالی که مخالفان نتیجه انتخابات را قبول ندارند. ونزوئلا در سال ۲۰۱۹، در یک دوره ناآرامی‌های سیاسی، مدام با قطعی برق روبرو بود که دولت تقریبا همیشه تقصیر آن را به گردن مخالفان خود می‌انداخت اما کارشناسان انرژی آن را نتیجه آتش سوزی‌های برقی که به خطوط انتقال آسیب می‌رساند و نگهداری ضعیف زیرساخت‌های برق آبی کشور می‌دانستند.

این خاموشی درست دو روز پس از آن اتفاق افتاد که نیکلاس مادورو، اعلام کرد تغییراتی در مدیریت ارشد شرکت نفتی دولتی PDVSA و وزارت نفت، صورت خواهد داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ونزوئلا، یکی از پنج کشور تولیدکننده نفت موسس اوپک و صاحب بزرگترین ذخایر نفت قطعی جهان است. صنعت نفت ونزوئلا از آن زمان، تحت تاثیر سوءمدیریت، عدم سرمایه‌گذاری، فساد، بی ثباتی سیاسی و تحریم‌های آمریکا، به شدت رنجور شده است.

کد خبر 878222
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha