خبری در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که روز شنبه (۱۰ شهریور) زاهدان با ثبت دمای ۱۴ درجه سردتر از شهرهای سرد جهان چون مسکو در روسیه، تورنتو در کانادا یا سانفرانسیسکو در آمریکاست.

آب و هوا

به گزارش همشهری ‌آنلاین، در حالی که رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید می‌کند، دمای هوای ۱۴ درجه زاهدان درست نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه در این روز دمای زاهدان ۱۵.۸ درجه ثبت شده بود یعنی دمایی نزدیک به ۱۶ درجه به همشهری می‌گوید:‌ «بسیاری از شهرهای اروپایی خیلی خنک‌تر از شهر زاهدان هستند و ما نمی‌توانیم بگوییم که زاهدان در روز شنبه جزو خنک‌ترین شهرهای جهان بوده است.»

صادق ضیائیان با بیان اینکه زاهدان و به طور کلی سیستان و بلوچستان اقلیم کویری دارد و کویرها مشهور به شب‌های سرد و روزهای گرم هستند البته تاکید می‌کند که وقتی سامانه‌ای وارد کشور می‌شود و تغییر دما را با خود به همراه دارد، بیشترین واکنش در مناطقی رخ می‌دهد که کویری یا بیابانی هستند. کویر گرما را خیلی زود از خود دور می‌کند و با جذب بالا و دفع سریع ناگهان دمای هوا در آن کاهش می‌یابد.»

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه می‌کند: «همانطور که گفتم شب‌های سرد و روزهای گرم از خاصیت اقلیم کویری است، طی دو سه روز گذشته نفوذ پرفشاری را در کشور داشتیم که کاهش دما را در بسیاری از نقاط کشور شاهد بودیم. چنانکه شهر زاهدان هم جزو مناطقی بود که با این سامانه به سرعت خنک شد و دمای آن به حدود ۱۶ درجه بالای صفر رسید.»

کد خبر 878312
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    0 0
    مسخره..فیلم کردید زاهدان رو