چهارمین روز از درگیری‌ِ شدید در کرانه باختری و منطقه جنین و طولکرم آغاز شده است و حالا جنگ فلسطین وارد فاز جدیدی شده است. پس از درگیری‌های سال 2002 این شدیدترین حمله و یورشی است که از سوی صهیونیست‌ها در مناطق کرانه باختری به وقوع می‌پیوندد. 

کرانه باختری

به گزارش همشهری آنلاین؛ چهارمین روز از درگیری‌ِ شدید در کرانه باختری و منطقه جنین و طولکرم آغاز شده است و حالا جنگ فلسطین وارد فاز جدیدی شده است. پس از درگیری‌های سال 2002 این شدیدترین حمله و یورشی است که از سوی صهیونیست‌ها در مناطق کرانه باختری به وقوع می‌پیوندد.

تا پیش از این، طبق قرارداد اوسلو در سال 1993، اداره برخی از مناطق کرانه باختری به عهده تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و اسرائیلی‌ها در این بین حق هیچگونه مداخله نظامی را ندارند. اما در چند روزه گذشته به وضوح شاهد آن هستیم که این قرارداد بین‌المللی از سوی صهیونیست‌ها نقض شده و ارتش زرهی اسرائیل درحال پیشروی‌های متجاوزانه در منطقه گرانه باختری است.

در طی این درگیری‌ها که به شدت بالا گرفته است مدیر بیمارستان دولتی جنین در اظهاراتی تاکید کرد که اشغالگران صهیونیستی این بیمارستان را محاصره کرده و مانع تردد آمبولانس‌ها به بیمارستان می‌شوند و آمبولانس‌های وارد شده را مورد تفتیش قرار می‌دهند. از سوی دیگر هلال احمر فلسطین گزارش داد که اشغالگران صهیونیست به سمت آمبولانس‌های فلسطینی که مشغعول انتقال شهدا و مجروحان هستند، تیراندازی می‌کنند.

درگیری‌ها بین عناصر مقاومت و نظامیان ارتش صهیونیستی در اطراف اردوگاه جنین همچنان ادامه دارد. گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که نیروهای این گردان وارد درگیری‌های شدیدی در اطراف اردوگاه با نظامیان صهیونیست شده‌اند که در این درگیری‌ها از سلاح‌های مسلسل نیز استفاده می‌کنند.

در رابطه با تجاوزات اخیر نیروهای صهیونیستی به اراضی فلسطینیان، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ عملیات ترکیبی صورت گرفته در نزدیکی «غوش عتصیون» و شهرک صهیونیست نشین «کرمی تسور» در شمال الخلیل، یک پیام واضح است مبنی بر اینکه تا زمانی که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم و سرزمین فلسطین ادامه دارد، مقاومت همچنان قدرتمند باقی خواهد ماند.

حماس با اشاره به اینکه این عملیات های خاص از نظر قرار گرفتن در خلیل در جنوب کرانه باختری دارای اهمیت ویژه ای است، افزود که عملیات‌های یاد شده در شرایط حساس کنونی که شاهد شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی علیه استان‌های شمالی کرانه باختری و نسل کشی در نوار غزه هستیم انجام شد. این جنبش تاکید کرد دشمن اشغالگر نمی‌تواند هیچ بخشی از خاک وطن را در انحصار خود در آورد و نیروهای مقاومت در کرانه باختری، در هر زمان و مکان رژیم اشغالگر اسرائیل را غافلگیر خواهند کرد.

کد خبر 878345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha