روزنامه رای الیوم نوشت: تصمیم گروه‌های مقاومت فلسطین برای از سرگیری عملیات های استشهادی به شدت محافل امنیتی رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است.

اسرائیل

به گزارشهمشهری‌آنلاین به نقل از رای الیوم، حماس و گروه های مقاومت فلسطین تهدید خود را برای انجام عملیات استشهادی در عمق اراضی اشغالی در واکنش به کشتارهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه و یورش به اردوگاه های کرانه باختری شروع کرده‌اند.

این رسانه افزود: عملیات ضد صهیونیستی نوزده آگوست(۲۹ مردادماه) سرآغازی بر این عملیات‌ها بود و به دنبال آن، عملیات در شهرک های «غوش عتصیون» و «کرمی تسور» در نزدیکی الخلیل در کرانه باختری انجام شد تا معلوم شود که این قبیل عملیات‌ها که در اواخر دهه نود، متوقف شده بود، دوباره از سرگرفته شده است.

پیشتر گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس و «سرایاالقدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی مسئولیت عملیات شهادت طلبانه مورخ ۲۹ مرداد ماه در تل‌آویو را بر عهده گرفتند.

رای الیوم ادامه داد: محافل امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت درباره از سرگیری عملیات استشهادی در عمق سرزمین های اشغالی نگران هستند و سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) و پلیس آماده باش کامل اعلام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران صهیونیست بر این باورند که گروه های مقاومت در سایه تداوم جنگ غزه به دنبال وحدت میادین در غزه و کرانه باختری و درگیری تمام عیار در این منطقه از طریق روی آوردن مجدد به عملیات استشهادی و انفجاری داخل اراضی اشغالی، هستند.

منابع فلسطینی به رای الیوم اعلام کردند که تصمیم به بازگشت به عملیات استشهادی از سوی شاخه های نظامی اتخاذ شده و مورد تایید رهبران سیاسی گروه‌های فلسطینی قرار گرفته و این تصمیم در وهله اول به علت حجم کشتارهای اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه است و نیز به کشتار و ویرانی مربوط می‌شود که رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مرتکب می‌شود.

این منابع افزودند که در وهله دوم، بازگشت به این شیوه مقاومتی که مدتها متوقف شده بود، واکنش به اقدامات تروریستی اسرائیل علیه فرماندهان و رهبران سیاسی گروه های فلسطینی در داخل و خارج فلسطین است، از این رو این گروه ها باید معادله جدیدی را در برابر اشغالگران و جامعه جهانی که تماشاگر بوده و در قبال جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند، بگشایند تا بدانند که مقاومت در قبال عبور اسرائیل از همه خطوط قرمز، دست بسته نخواهد ماند.

رای الیوم اضافه کرد: عملیات استشهادی، سلاحی راهبردی نزد مقاومت فلسطین است که از سال ۱۹۸۶ شروع شد و تا پایان انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۳ ادامه داشت و این عملیات به علت فشارهای بین المللی و عربی متوقف شد، اما در شکل محدودتر و موثر در قالب عملیات زیرگرفتن با خودرو و حمله با سلاح سرد طی سالیان گذشته انجام شده است.

به نوشته این رسانه، بازگشت به عملیات استشهادی در حال حاضر و در اوج نبرد «طوفان الاقصی» نشان از درگیری تمام عیار دارد که اشغالگران را با چالشهای امنیتی روبرو می کند تا به خاطر سیاست ترور برنامه ریزی شده علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری تاوان بدهد.

به گزارش ایرنا منابع خبری صبح روز یکشنبه از عملیات ضدصهیونیستی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری و هلاکت و زخمی شدن چند صهیونیست خبر دادند.

در این عملیات ضدصهیونیستی در نزدیکی یک ایست بازرسی در «ترقومیا» در شهر الخلیل، به سمت یک اتوبوس تیراندازی شد.

اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در این حادثه ۲ نفر از نظامیان این رژیم کشته و یک نفر نیز به شدت زخمی شد.

منابع خبری می گویند که مجریان، پس از انجام عملیات، منطقه را ترک کرده‌اند.

روز شنبه نیز مبارزان مقاومت در دو شهرک صهیونیست‌نشین «غوش عتصیون» و «کرمی تسور» عملیات ضدصهیونیستی انجام دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که میان مجریان عملیات ترکیبی غوش عتصیون و کرمی تسور واقع در الخلیل در کرانه باختری هماهنگی وجود داشته است.

کد خبر 878561
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    0 0
    دیگر هیچ کجای اسرائیل برای اسرائیلی ها امن نخواهد بود.