مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۹۰۰ متر کاهش داد.

زابل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محسن حیدری اظهار کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۹۰۰ متر کاهش داد و در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۶۸ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۲۰۰۰ متر کاهش داد.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: وزش بادهای ۱۲۰ روزه تا پایان هفته تداوم داشته و در شمال استان بادوگردوخاک برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد. امروز و فردا با تشدید جریانات شمالی در شمال استان بادشدید و گردوخاک برخی نقاط طوفان گردوخاک و با شدت کمتر در نوار شرقی و غربی استان رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در ترددهای جاده ای و محافظت از گلخانه ها و محصولات توصیه می شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

کد خبر 878723
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha