شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: روند افزایش قیمت گوشت قرمز که از چند هفته پیش آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

گرچه دولت تلاش کرده تا با توزیع گوشت یخی با قیمت هر کیلو 5هزار تومان در مراکز فروش سطح شهر و فروشگاه‌های شهروند، قیمت این محصول را در آستانه ماه مبارک رمضان کاهش دهد اما با افزایش مجدد قیمت گوشت قرمز برخی مسئولان وعده‌های تازه‌ای برای کاهش قیمت‌ها می‌دهند.

به‌دنبال افزایش شدید قیمت گوشت قرمز در هفته‌های اخیر، دولت اقدام به عرضه گوشت یخی وارداتی با قیمت پایین کرده به‌نحوی که دیروز هر کیلو گوشت ران منجمد به قیمت 5200 تومان و گوشت سردست گوساله منجمد به قیمت 5هزار تومان در فروشگاه‌های شهروند عرضه شد.

با وجود این‌ اقدامات، اکنون قیمت هیچ‌یک از انواع گوشت گرم در فروشگاه‌های سطح شهر کمتر از 11هزار تومان نبوده و قیمت‌ها همچنان در حال افزایش است.

روز گذشته در فروشگاه‌های سطح شهر، قیمت هر کیلو گوشت ران گوساله به 11 هزار و 400تومان و هر کیلو ران گوسفندی به 16هزار تومان افزایش یافت. همچنین قیمت هر کیلو گوشت راسته گوساله به 12هزارو 400 تومان، گوشت شقه گوسفندی 11هزار و 400 تومان، سردست گوسفندی 16هزار تومان و گوشت خورشتی گوسفند 17500تومان افزایش یافت. همچنین هر کیلو گوشت چرخ‌کرده مخلوط گوساله و گوسفندی 9500تومان و گوشت چرخ‌کرده گوسفندی 9000تومان عرضه می‌شد.

قیمت‌های پایین‌تر در میادین

اما در میادین میوه و تره‌بار گوشت قرمز نسبت به سطح شهر به‌طور مشهودی ارزان‌تر بود؛ به‌طوری که قیمت هر کیلو ران پاک کرده گوسفندی با استخوان 12هزار و 700تومان، سردست 11هزار تومان، ماهیچه گوسفندی 13هزارو 300تومان، ران گوساله 9هزار تومان، سردست گوساله 8هزارو 500تومان، راسته گوساله 9هزارو 600تومان و هر کیلو گوشت خورشتی گوساله 9هزار تومان بود.

گوشت و مرغ منجمد از هفته گذشته عرضه شده است

از سوی دیگر در حالی که مسئولان تنظیم بازار عرضه گوشت و مرغ منجمد را عاملی در کاهش قیمت این محصولات در فروشگاه‌های سطح شهر قلمداد می‌کردند، افزایش اخیر قیمت این فراورده‌ها توجیه‌ناپذیر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران از آغاز توزیع مواد پروتئینی توسط اتحادیه‌های گوشت گوسفندی، مرغ و ماهی تهران از هفته گذشته خبر داده و اعلام کرده است، 3 اتحادیه مذکور هر کیلو گوشت مخلوط را 5هزار تومان، گوشت ران را5 هزارو 200تومان و گوشت سردست را 5هزار تومان عرضه کرده‌اند.

کاظم صمدی عراقی، با بیان اینکه اتحادیه در حال رفع موانع موجود است تا بتواند توزیع گوشت را افزایش دهد، به ایسنا گفت: توزیع گوشت وارداتی در مقطع حاضر خوب است به‌ویژه اینکه کیفیت و بسته بندی خوبی دارد و مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور نیز هست.

قیمت گوشت قرمز هفته آینده کاهش می‌یابد

این در حالی است که مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وعده کاهش قیمت گوشت قرمز در هفته آینده را داده است. صدرالله دولت، گفت: با توزیع مناسب و اقدامات انجام شده در چند روز آینده قیمت‌ها به ثبات  می‌رسد و با کاهش قیمت در هفته آینده روبه‌رو خواهیم شد.

وی درباره عوامل افزایش قیمت، تصریح کرد: 4 هزار و 300 تن تولید روزانه مرغ داریم و با توجه به ماه مبارک رمضان و کاهش سفرهای تابستانی، حجم تقاضا بالا رفته و قیمت افزایش یافته است. به گفته دولت، اکنون قیمت مرغ نیز در کل کشور 5 درصد بالاتر از قیمت واقعی است.

کد خبر 87876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز