سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه "رهاسازی آب از سدها در تابستان امسال کاملا طبق برنامه بوده و به‌هیچ‌وجه خارج از برنامه هیچ رهاسازی آبی نداشته‌ایم"، گفت: سد گتوند به‌طور کامل پر شده و هم‌اکنون بالغ بر ۴.۷ میلیارد مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

فیروز قاسم‌زاده

به گزارش همشهری آنلاین، فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب اظهار داشت: سدهای زنجیره کارون اکنون مجموعا به‌میزان 70درصد پرشدگی دارند.

وی افزود: در بین سدهای زنجیره کارون، وضعیت سد گتوند از نظر ذخایر آبی از سدهای دیگر بهتر است، به طوری که گتوند به‌طور کامل پر شده و با پرشدگی 100درصدی، هم‌اکنون بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

قاسم‌زاده تصریح کرد: تمام آنچه از سدهای بالادست زنجیره کارون برای تولید انرژی برق‌آبی رهاسازی شده، در سد گتوند ذخیره شده است که این ذخایر می‌تواند برای تأمین آب شرب و کشت پاییزه خوزستان، بسیار مناسب باشد.

وی ادامه داد: سدهای تهران نیز 30درصد پرشدگی دارند که نسبت به آمار متوسط 5ساله، حدود 19درصد کمتر است.

سخنگوی صنعت آب در خصوص میزان رهاسازی آب از سدها در تابستان امسال برای تولید انرژی برق‌آبی گفت: از نیروگاه‌های برق‌آبی برای تولید برق تابستان استفاده مناسبی صورت گرفته، اما رهاسازی آب از سدها در تابستان امسال کاملا طبق برنامه بوده و به‌هیچ‌وجه خارج از برنامه هیچ رهاسازی آبی نداشته‌ایم.

کد خبر 878863
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha