مجموع نظرات: ۱۵
چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری به سوالی درباره ارزیابی آمریکا از سطح تهدید پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی در پی اقدام تروریستی آن در به شهادت رساندن رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران پاسخ داد.

وزارت دفاع امریکا - پنتاگون

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری گفت که هنوز تهدید پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی وجود دارد.

مقامات ایران در پی ترور و به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه، رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران از سوی رژیم صهیونیستی که مصداق تروریسم برون‌مرزی در خاک ایران بود، وعده مجازات علیه رژیم صهیونیستی را دادند.

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران درباره رایزنی خود با همتایان اروپایی درباره حق ایران برای پاسخ به این اقدام تروریستی و متجاوزانه گفته بود: اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به امنیت و حاکمیت ایران حتما بدون پاسخ نمی‌ماند و جمهوری اسلامی ایران پاسخ خود را به صورت دقیق، حساب شده و مدیریت شده و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد لازم خواهد داد.

عراقچی تاکید کرد: ما اسیر دام‌هایی که ممکن است پهن شده باشد، نخواهیم شد و این انتقام در زمان مناسب و به شیوه مناسب گرفته می‌شود و هیچ وجه تردیدی در اصل آن وجود ندارد.

پایگاه خبری صهیونیستی «آروتز شوا» درباره اظهارات رایدر گزارش داد که او در پاسخ به این که «آیا آمریکا تغییری در سطح تهدید در خاورمیانه مشاهده کرده است»، پاسخ داد: ایران نشان داده است که قصد تلافی دارد، بنابراین، ما همچنان این تهدید را جدی می‌گیریم.

او افزود: فکر می‌کنم ما باید همچنان این تهدید را جدی بگیریم و آماده باشیم. من قرار نیست درباره زمان پاسخ دادن آن‌ها و این که اصلا حمله خواهند کرد یا نه گمانه‌زنی کنم یا به احتمالات بپردازم. فقط می‌توانم بگویم که آن‌ها علنا، قصد خود برای تلافی را اعلام کرده‌اند. بنابراین، ما این تهدید را جدی می‌گیریم.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز پیشتر، در گفت‌وگویی با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی درباره پاسخ ایران گفته بود: ما بر این باوریم که آن‌ها هنوز در موضع انجام دادن یک حمله هستند و به همین دلیل است که ما وضعیت نظامیان‌مان در منطقه را تقویت کرده‌ایم.

او افزود: پیام ما به ایران تغییری نکرده است؛ یکی این بوده که این کار را نکنید؛ هیچ دلیلی برای بدتر کردن این وضعیت وجود ندارد. هیچ دلیلی برای آغاز یک جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار وجود ندارد. دومی این بوده است که اگر کار به اینجا برسد، برای دفاع از اسرائیل آماده خواهیم بود.

کد خبر 878934
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    ایران جنایت رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و این در حالی است که متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که توان و جرات پیگیری، بررسی و رسیدگی به تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکار، ترکیه جنایتکار و اسرائیل جنایتکار را ندارد چرا؟
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    اسرائیل بدون آمریکا نمی‌توانست جنگ را ادامه دهد اسرائیل بدون انگلیس نمی‌توانست جنگ را ادامه دهد
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    آمریکا جنایتکار شریک جرم نسل کشی فلسطینیان در غزه است. انگلیس جنایتکار شریک جرم نسل کشی فلسطینیان در غزه است.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    کمک تسلیحاتی آمریکا ، انگلیس، و اروپا به اسرائیل نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه گفته تورم این کشور در مسیر بهبودی است.باید گفت چرا نباشد؟ در این نسل‌کشی علیه مسلمانان این ترکیه است که فقط به منافع اقتصادی خود فکر می‌کند و کشتی کشتی بار می‌زند و به کودک‌کش‌ها کمک می‌کند.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    ۱۴:۰۰۱۴ شهريور ۱۴۰۳ پنتاگون: به همکاری با عراق برای مبارزه با داعش ادامه می‌دهیم/ و این در حالی است که پنتاگون در عراق، سوریه، منطقه و جهان هنوز هم از داعش حمایت می کند چرا؟
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    ۱۲:۵۳۱۴ شهريور ۱۴۰۳/ داعش از سال 2011 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که با هدایت آمریکا و انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند. داعش منتسب به آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    و این در حالی است که پنتاگون در عراق، سوریه، منطقه و جهان هنوز هم از داعش حمایت می کند چرا؟ بهترین راه برای آزادی اسرا ترک نیروهای اسرائیلی از نوارغزه است.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    آمریکا جنایتکار حق دخالت و مداخله در امور داخلی ایران و هم پاکستان را ندارد. همکاری‌های ایران و پاکستان موجب شکست آمریکایی‌ها جنایتکار خواهد شد. آمریکا جنایتکار دشمن تاریخی ملت ایران است و از 28 مرداد ماه سال 1332 تاکنون برای همه مردم ایران، منطقه و جهان ثابت شده است. آمریکا جنایتکار دشمن تاریخی حکومت نظام جمهوری اسلامی است و از سال 1357 تاکنون برای همه مردم ایران، منطقه و جهان ثابت شده است.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    تحریم های آمریکا جنایتکار ضد علیه ایران غیر قانونی و غیر انسانی است و هم نقض حقوق بشر بوده است. سازمان ملل ناتوان و عاجز از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش است. شورای امنیت سازمان ملل ناتوان و عاجز از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش است. شورای حقوق بشر سازمان ملل ناتوان و عاجز از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش است.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    یک بام و دو هوای ترکیه با افزایش حجم صادرات به رژیم صهیونیستی ترکیه مورد اعتماد ما نیست و از سال 2011 تاکنون هم نبوده است.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    آمار شهدای غزه به ۴۰ هزار و ۸۶۱ نفر افزایش یافت آمریکا شریک جرم جنایت های اسرائیل در نوار غزه است.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    ۱۴:۰۸۱۴ شهريور ۱۴۰۳ بهترین راه برای آزادی اسرا ترک نیروهای اسرائیلی از نوارغزه است. نیروهای اسرائیلی باید نوارغزه را ترک کنند.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    نباید عراق را در مبارزه با داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش تنها گذاشت