جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به اظهار نظر رئیس جمهور روسیه درباره نامزد مورد نظرش در این انتخابات واکنش نشان داد.

ترامپ پوتین

به گزارش همشهری آنلاین،‌ اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که گفته است ترجیح می‌دهد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها پیروز شود، واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت؛ در یکی از این واکنش‌ها دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان گفت تکلیفش با این اظهار نظر روشن نیست!

پوتین پیش‌تر در مجمع اقتصاد شرق در ولادیووستوک گفت که مسکو ترجیح می‌دهد که هریس در انتخابات ماه نوامبر آمریکا پیروز شود. وی اضافه کرد که «خنده‌های مسری» هریس را تحسین می‌کند و به انتخاب جو بایدن، رئیس جمهور کنونی و دموکرات آمریکا در حمایت از وی، احترام می‌گذارد.

ترامپ در واکنش به این اظهار نظر گفت: پوتین از کامالا حمایت کرد و من نمی‌دانستم که آیا باید با او تماس بگیرم و بگویم «خیلی ممنونم»؛ واقعاً نمی‌دانم دقیقاً درباره این اظهارنظر چه بگویم! نمی‌دانم که او به من توهین یا در حق من لطف کرده است!

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی آمریکا در واکنش به اظهارنظر پوتین گفت که رئیس جمهور روسیه باید از بحث درباره انتخابات آمریکا خودداری کند. اظهارات پوتین در واکنش به پرسشی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد. پرسشی که طرح شد این بود که حالا پس از کناره‌گیری بایدن از نامزدی انتخابات، گزینه مطلوبی دارد یا خیر.

پوتین در واکنش به این پرسش گفت که انتخاب گزینه مطلوب در انتخابات آمریکا، کار روسیه نیست بلکه برعهده رای‌دهندگان آمریکایی است. مسکو به دفعات اتهامات واشنگتن درباره تلاش برای مداخله در انتخابات‌های آمریکا را قویاً رد کرده است.

پوتین در ادامه درباره هریس گفت که خوش‌مشرب و خوش‌خنده بودن او می‌تواند به این معنا باشد که از اعمال تحریم علیه روسیه به‌اندازه ترامپ امتناع خواهد کرد. به گفته پوتین، رئیس جمهور سابق آمریکا بیشتر از تمام روسای جمهوری معاصر آمریکا علیه روسیه تحریم اعمال کرده است.

کد خبر 879108
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    درسته پوتین از کاملا هریس حمایت کرد ولی به صورت غیر مستقیم از ترامپ حمایت کرده که بگه به ترامپ رای بدید .
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 0
      ذهن خوان کی بودی تو
  • حامد IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 1
    پوتین به درستی میداند که از هر کی حمایت کند رای نمی آورد. بنابراین گزینه مطلوب پوتین همان ترامپ است
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 0
      اتفاقا ترامپ بشه بهتر میتونه آمریکا را نابود کنه تروریست مغز جوجه ای مثل ترامپ براشون خوبه