اگر به هر دلیلی در کنکور شرکت نکردید یا شرکت کردید اما رتبه پایینی آوردید که امکان انتخاب رشته ندارید، این مطلب را بخوانید:

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کرد که داوطلبانی که رتبه کافی برای ادامه تحصیل کسب نکرده‌اند، از روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه می‌توانند با توجه به ارزیابی معدل دیپلم و سوابق تحصیلی‌شان در رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد به ادامه تحصیل بپردازند. به همین با نگاهی به دفترچه ثبت‌نام مقطع کارشناسی یوسته، خواندن نکاتی ضروری است.

۱- دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳ به صورت گسترده در همه ۳۱ استان کشور با توجه به معدل تحصیلی دانش‌آموزان برای آن عده که دارای رتبه در آزمون سراسری نیستند، امکان تحصیل فراهم کرده است.

۲- رشته‌های متعدد و متنوع واحدهای دانشگاه‌های مربوطه در ۵ رشته، ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با زیرمجموعه‌های متنوع برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

۳- اتباع بیگانه در هر ۳۱ استان می‌توانند تنها در یک شهر مورد نظر به ادامه تحصیل بپردازند که شامل ۳۱ شهرستان یا واحد می‌شود.

۴- در هر یک از ۳۱ استان امکان در اختیار داشتن خوابگاه دانشجویی در نظر گرفته شده اما شمار این شهرها در استان‌های مختلف متفاوت است که در دفترچه ادامه تحصیل کارشناسی پیوسته درج شده.

۵- متقاضیان با پرداخت ۳۰۰ هزار تومان می‌توانند نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند.

۶- داوطلبان می‌توانند ۲۰ رشته/شهر تحصیلی انتخاب کنند.

۷- دوره تحصیل در مقطع کارشناسی به طور پیوسته ۵ سال است.

۸- متقاضیانی که از لحاظ مالی در مضیقه‌اند می‌توانند از معاونت دانشجویی واحدی که در آن به ادامه تحصیل می‌پردازند، وام دریافت کنند و طی ۴ ماه بدون بهره به معاونت دانشجویی واحد پرداخت کنند.

۹- چهار رشته مدیریت بازرگانی، هتل‌داری، مهندسی کامپیوتر و مهندسی معماری به صورت برون‌مرزی در کشور امارات متحده عربی، تدریس می‌شود.

۱۰- انتخاب رشته با توجه به سوابق تحصیلی تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۱ شهریور ادامه خواهد داشت. به همین دلیل ضروری است که هر چه زودتر نگاهی به چند و چون رشته‌ها، واحدهای دانشگاهی و تنوعشان بیندازید و نسبت به انتخاب خودتان تصمیم بگیرید.

کد خبر 879147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha