با فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و برنامه‌ریزی و اقدام زائران حج عمره مفرده برای تشرف به این آیین معنوی، سازمان حج و زیارت هم درخصوص نحوه ثبت‌نام و تشرف عمره‌مفرده سال ۱۴۰۳ اطلاعیه‌ای صادر کرده و اطلاعات تازه‌ای در اختیار زائران قرار داده است.

حج

همشهری آنلاین: با فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و برنامه‌ریزی و اقدام زائران حج عمره مفرده برای تشرف به این آیین معنوی، سازمان حج و زیارت هم درخصوص نحوه ثبت‌نام و تشرف عمره‌مفرده سال ۱۴۰۳ اطلاعیه‌ای صادر کرده و اطلاعات تازه‌ای در اختیار زائران قرار داده است. برابر هماهنگی و تمهیدات بعمل آمده، تصمیمات تازه‌ای اتخاذ شده که جزئیات آن در ادامه آمده است.

  • اعزام متقاضیان واجد شرایط در دو نوبت

نوبت اول: اعزام زائرین از تاریخ ۲۸/۰۶/۱۴۰۳ لغایت ۳۰/۰۹/۱۴۰۳
نوبت دوم: اعزام زائران از تاریخ ۰۱/۱۰/۱۴۰۳ تا پایان موسم عمره
(تاریخ و نحوه ثبت نام این مرحله متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.)

  • تاریخ و مراحل ثبت نام نوبت اول

مرحله اول: شنبه ۱۷/۰۶/۱۴۰۳؛ استان‌های کردستان و کرمانشاه

مرحله دوم: یکشنبه ۱۸/۰۶/۱۴۰۳؛ استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، قم، البرز، مازندران، خراسان شمالی و خراسان جنوبی

مرحله سوم: سه‌شنبه ۳۰/۰۶/۱۴۰۳؛ استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، گیلان، همدان، سمنان، لرستان، ایلام، زنجان، کهکیلویه و بویراحمد، مرکزی، قزوین، کاشان، اردبیل، آذربایجان غربی

مرحله چهارم: یکشنبه ۰۱/۰۷/۱۴۰۳؛ استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان

- مشمولین ثبت‌نام

- متقاضیان تشرف در عمره سال گذشته که پس از ثبت نام در کاروان، وجوه خود را پرداخت کرده ولی به دلیل محدودیت اعزام، به سفر عمره مشرف نشده‌ و وجوه آن‌ها بصورت سیستمی عودت و اولویت آن‌ها پایدار شده است.

- دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره اولویت تشرف ۱ تا ۱۸۰ دارند.

- نحوه ثبت نام و مدارک لازم

- مراجعه به سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت به نشانیMY.HAJ.IR و تکمیل و بروزرسانی اطلاعات

- تشکیل گروه‌ در صورت همراهی خانواده و بستگان

- انتخاب کاروان مورد نظر و واریز وجه به صورت برخط

- مراجعه به کارگزار (دفتر خدمات زیارتی) و تحویل مدارک و قطعی نمودن سفر.

- فرصت انتخاب کاروان و پرداخت وجه و تحویل مدارک(قید شده در برگه رزرواسیون) به دفتر زیارتی منتخب ۴۸ ساعت است. اگر در مدت زمان مقرر مراجعه نشود، ثبت‌نام انجام‌شده بطور سیستمی لغو خواهد شد.

- شش نکته قابل توجه

- هزینه‌های سفر زیارتی عمره مفرده شامل: بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل‌ونقل، صدور روادید، بیمه، هزینه دفتر زیارتی، برگزاری جلسات آموزشی و سایر هزینه های اجرای عملیات است.

- کلیه دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر کشور آمادگی دارند تا درصورت تمایل و مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه تعیین شده، نسبت به تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه و ثبت نام (رزرو اولیه) برای افراد واجد شرایط اقدام کنند.

- تمامی دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره؛ درصورت فراموشی اولویت تشرف، می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد حج و زیارت و یا از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* با استقاده از تلفن همراه از اولویت کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره خود(اولویت‌های ۶۰۰ گانه) مطلع شوند.

- برای سهولت در ثبت‌نام افراد در کاروان، این امکان در سامانه عمره وجود دارد که دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره با تشکیل گروه، نسبت به جستجو و انتخاب کاروان و ثبت‌نام چندین نفر بطور همزمان اقدام کنند.

- اگر متقاضیان فراخوان شده دارای اولویت‌، ظرف سه روز از تاریخ شروع ثبت نام نسبت به ثبت نام و انتخاب کاروان اقدام نکنند، از سایر اولویت‌ها، برای تشرف دعوت خواهد شد.

- دریافت روادید برای افراد ثبت‌نام‌شده، منوط به داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۷ ماه از تاریخ پرواز است.

کد خبر 879163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha