رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دشمنان در پرونده هسته‌ای ما مدعی شدند که ایران برنامه پنهانی و اعلام نشده هسته‌ای دارد و با این ترفندها از ۲۰ سال گذشته ‌به آژانس انرژی اتمی فشار آورده‌اند.

محمد اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محمد اسلامی در یادواره شهدای گلزار آهو محله محمودآباد به پرونده انرژی هسته‌ای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۲۰ سال است که پرونده هسته‌ای برای ایران باز شده و استکبار و صهیونیست‌ها عنوان می‌کنند که ایران برنامه پنهانی و اعلام نشده هسته‌ای دارد و با این ترفند این کانون‌ها می‌خواهند به آژانس انرژی اتمی فشار بیاورند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: آژانس انرژی اتمی براساس ضابطه‌ هر کس به آن خبری مبنی بر فعالیت هسته‌ای در هر گوشه‌ای از جهان بدهد وظیفه بررسی و رسیدگی دارد و چیدمان این مرکز توسط خود نظام سلطه چینش می‌شود بنابراین از جنسی که که خودشان می‌خواهند چینش می‌کنند و در ۲۰ سال گذشته فشارهای فراوان به ایران آوردند.

وی با تاکید بر اینکه همه دولت‌ها در گذشته دست به مذاکره زدند و حاصل آن سند برجام شده است اظهار کرد: در سند برجام، ایران و گروه ۵+۱ مشارکت داشتند؛ ایران در برجام پذیرفت ظرفیت اورانیوم غنی شده خود را محدود کند و آن را تحت کنترل و نظارت شدید درآورده است و بنا شد محدودیت‌ها را در زمان معین تحت نظارت مضاعف آژانس اعمال کند و در مقابل پرونده مفتوح مکان‌ها و برنامه‌های ادعایی بسته شود و تحریم‌هایی تحمیلی بر ایران لغو شود، ایران این سند را امضا کرد و توافقات انجام شد ولی پس از مدتی آمریکا تصمیم گرفت تا از این توافق خارج شود و ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از این معاهده خارج شد.

وی با بیان اینکه ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرد ولی سه کشور اروپایی و آمریکا پرچمدار مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران شدند، گفت: آژانس انرژی اتمی اعلام کرد هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد ولی با خروج آمریکا از برجام آن را متوقف کردند که این مصادف با جنگ اقتصادی علیه ایران بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه ترس جدید استکبار ترس از قدرت صنعت هسته‌ای ایران است، گفت: آمریکا اعلام کرد که ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب را نمی‌بیند ولی ایران اسلامی به عهد و امضای خود وفادار بود و اقتدار و صلابت کشورمان را شاهدیم.

وی افزود: کشوری که تعهدات خود را در برجام انجام نداده حق ندارد طلبکار شود و باید پاسخگو باشد؛ هم‌اکنون حرف جدید استکبار و صهیونیست ترس از بمب اتم نیست و ترس از قدرت صنعت هسته‌ای ایران است آنها را به واهمه می‌اندازد چرا که ایران در حال ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای است؛ دانشمندان بومی ما دست به کارهای خارق‌العاده می‌زنند و ترس از قدرت صنعتی و اقتصادی ایران را می‌بینیم.

وی یادآور شد: امروزه در ایران ایده‌ها به دانش و محصول تبدیل می‌شود، هم اکنون در کشورمان فناوبی‌های بزرگ و شاخصی داریم و فناوری‌های پیشرفته باعث تولید می‌شود و تأثیر در زندگی مردم سبب کاهش تورم می‌شود. باید از اقتصاد وابسته به نفت در کشور به اقتصاد دانش بنیان مهاجرت کنیم.

اسلامی با اشاره به فعالیت‌های برجسته جوانان تحصیل‌کرده و دانش‌بنیان تولیدات خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حال تولید ارزش‌افزوده هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه شهدا راهی روشن و نورانی است اظهار داشت: باید شاکر باشیم که در عصر امام راحل زندگی می‌کنیم و این عصر، عصر بیداری جهانی است و ادامه راه نهضت عاشوراست که رهبر انقلاب هدایتگر آن است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تلاش دشمنان برای ناامن‌سازی خاورمیانه افزود: دشمنان ایران اسلامی با ابزار گسترده تلاش دارند تا حق و باطل را جابه‌جا کنند و امروز می‌بینیم فلسطین به مسئله اول مسلمین تبدیل شده و امام راحل و رهبر انقلاب هم بر مسئله فلسطین توجه جدی دارند.

اسلامی با بیان تحلیل اوضاع منطقه و اینکه باید بدانیم چه اتفاقی افتاده که موضوع فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل شده است تصریح کرد: صبر، مقاومت و حضور در عرصه توسط مردم فلسطین باعث شده است تا حق و باطل به‌ درستی نمایش داده شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی اشغال است و اشغالگران با دروغ‌پردازی در دنیا مشغول ظلم هستند.

وی اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی و نهادهایی که به اسم صلح و امنیت جهانی فعالیت می‌کنند بخشی از نظام سلطه هستند و می‌بینیم در بیشتر نقاط جهان اعتراض و تحصن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شکل گرفته و ادامه دارد؛ دنیا تصور نمی‌کرد که کشورهای آمریکایی برای فلسطین تحصن کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های آمریکا کسی اجازه حرکت سیاسی و یا تحصن و اعتراض علیه رژیم صهیونیستی را ندارد اما امروز دانشجویان دنیا از فلسطین حمایت می‌کنند و بیداری جهانی شکل گرفته است.

وی به عزل رئیس دانشگاه آمریکا و سرکوب دانشجویان اشاره کرد و گفت: پایداری و ایستادگی و حق، امیدواری به نصرت الهی را افزون می‌کند و باعث نشانه‌های حیات و زندگی خواهد شد.

اسلامی بیان کرد: برخی نخبگان در کشور مدعی هستند چرا با ظالمان جهان درگیر می‌شوید و مسائل را با توافق حل نمی‌کنید در حالیکه به این عده باید گفت استکبار جهانی و صهیونیست به هیچ مسئله‌ای پایبند نیستند؛ رژیم صهیونیستی حتی در مقابل آتش بس غزه هیچ پایبندی ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: دادگاه بین المللی لاهه در رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه جنایات رژیم صهیونیستی رأی علیه صهیونیست‌ها می‌دهد ولی در مقابل آمریکا آن‌ها را با جملات تندی روبه‌رو کرده است.

وی افزود: استقامت و ایستادگی مردم کشورمان سبب مرزبندی بین حق و باطل شده و تمام سیاست نظام سلطه تهدید و پشتیبانی از خوی تجاوزگری است که در این زمینه تحریم برای تسلیم ابزار نظام سلطه محسوب می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکا درصدد اینست که بگوید حکمران جهان است اما ما برای حفظ انقلاب هزینه‌های سنگینی دادیم و امروز استقامت و صلابت جواب داده است.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی استکبار علیه ایران با هدف کاهش ارزش پول ملی تاکید کرد: مردم در فشار هستند و با تشدید تحریم‌ها از سوی استکبار جهانی لطمه زدن به ساختار اقتصادی کشورمان دنبال می‌شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: دشمنان با طرح‌های خاص درصدد ضربه زدن به مردم هستند و باید هوشیار و با بصیرت باشیم و با گوش فرادادن به فرمان رهبر انقلاب آسیب پذیری‌ها را کم کنیم تا نفوذها نتواند تأثیر داشته باشند.

استاندار اسبق مازندران، مازندران را دیار علویان همیشه در صحنه و شهیدپرور عنوان کرد و گفت: ذخیره طبیعی مازندران، زنان و مردان با ایمان و مجاهد هستند و این استان بت علویان خط شکن در انقلاب و دفاع مقدس بسیار اثرگذار و نقش آفرین بوده‌اند و مردان و زنان آن همواره همراه انقلاب و اسلام بوده و هستند.

کد خبر 879171
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • رامهرمز خوزستان IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 0
    بسازید این همه تحربم رو مردم دارن تحمل میکنن یا اون اصل کاری رو بسازید یا کوتاه بیایید و تحریم برداشته بشه کمر اقلبت جامعه خرد شده زیر بار تحریم