تیم ملی کشورمان قدم اول در راه رسیدن به جام جهانی را با پیروزی برداشت اما این برد به دل هیچکس نچسبید. اینکه در خانه ۳۵ دقیقه برای زدن گل اول به قرقیزستان معطل شدیم، خوب نبود.

ایران قرقیزستان / تماشاگران فوتبال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ امیر قلعه نویی می داند کسی منکر پیشرفت رقبا نیست. آنها خلاف ما دست روی دست نمی‌گذارند. کار می‌کنند و برنامه دارند اما حتی باز با این همه فاصله فوتبال ایران با قرقیزستان خیلی بیشتر از این‌ها بود.

بار دیگر ثابت شد که فوتبال دوستان ایرانی فقط نتیجه نمی‌خواهند. مشکلی که این روزها یقه جواد نکونام در استقلال را هم گرفته، او فصل قبل ۶۷ امتیاز جمع کرد اما نوع نمایش تیمش چنگی به دل نزد. حالا تیم ملی هم برده، کاری که برخی بزرگان قاره مثل کره جنوبی یا استرالیا از عهده انجامش بر نیامدند اما چرا هیچکس خوشحال نیست؟

ما از قرقیزستان برای خودمان برزیل درست کردیم! برای پوشاندن ضعف‌ها و کم‌کاری‌هایمان رقیب را گنده کردیم. هیچکس منکر رشد سایر حریفان در قاره آسیا نیست اما مسئله اینجاست که ما کاری انجام نمی‌دهیم که مردم راضی باشند.

طارمی در یک ریباند به گل رسید، نه در یک کار ترکیبی و تمرین شده و دیدیم که مردم خیلی خوب این موضوع را متوجه شدند. دیدیم که بعد از مسابقه گفته شد همه دستور داشتند از همه چیز تعریف کنند! شما می‌توانید به کسانی که حقوق بگیر شما هستند دستور بدهید اما نمی‌توانید به مردم دستور بدهید که حقیقت را نبینند و از بازی که تماشایی نیست لذت ببرند!

مهدی طارمی بعد از بازی خود را جلو انداخت، کاری که باید به عنوان بزرگتر تیم ملی انجام می‌داد اما خود طارمی هم می‌داند این تیم مشکلات بسیاری دارد. این بازی را ما به لطف خلاقیت و انگیزه‌های شخصی ستاره‌ها بردیم، چون این تیم هیچ شباهتی به یک تیم فوتبال نداشت!

طارمی مهاجم اینتر است و سردار هم در آسیا بسیار مشهور، او به لیگ امارات آمده و بازی بعد مقابل تیم ملی این کشور کاملاً مهار خواهد شد. اتفاقی که برای طارمی هم می افتد، سوالی که مردم دارند این است که برنامه تیم ملی بدون خلاقیت این دو نفر چیست؟

در مراحل بعدی مقابل رقبای گردن کلفت که مثل ما ستاره بین المللی دارند، چه خاکی باید بر سر بریزیم؟ این‌ها چیزهاییست که مردم می‌بینند و نگرانش هستند...

طارمی با این گل به کریم باقری در عدد ۵۱ رسید و حالا دو گل دیگر با سردار در تاریخ فاصله دارد. او که دو سال دیرتر از سردار به تیم ملی آمد، اما با پشتکار این خلا را جبران کرد. طارمی دو سال و نیم هم از سردار بزرگتر است و دو سال بعد او آمده اما فرق بین انتخاب درست و غلط ، انگیزه و پول، در همین چیزها مشخص می شود.

اما این بحث‌های فرعی هم بماند برای وقتی دیگر، فعلاً مسئله این است که با این تیم و با این همه مشکل قرار است چه کار کنیم!

کد خبر 879184
منبع: خبرورزشی

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • كامران ٢٠٢٠ IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    11 0
    راه‌ حل مشخص است ولی کسی جرات ندارد کاری بکند حتی فدراسیون
  • رضا IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    13 1
    واقعا و وجدانا امیر قلعه نوعی ،شرایط نشستن در جایگاه سرمربیگری تیم ملی را دارد؟ بخدا که دز هیچ زمینه لیاقت سرمربیگری تیم ملی ایران بزرگ را ندارد. از هیچ نظر. نه علمی. نه کارنامه مه ای .نه شخصیتی .نه از نظر ظاهری و کاریزماتیک. خلاصه از هیچ نظر جایگاه سر مربیگری به ایشان نمی‌خورد. واقعا وقتی دوربین در حین فوتبال به روی ایشان زم می‌شود. آیا در جایگاه و از نظر قیافه و ظاهر شبیه سرمربی تیم بزرگ ایران هست. الباقی آیتم ها هم به کنار. اخراج قلعه نوعی اولین اقدام است. این کت خیلی به تن ایشان گشاد است. خیلی خیلی. انقد که کت دیکه داره شلخته میشه.
  • کامران IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    16 2
    تا این مربی کوچه بازار داریم همینه خودتون خسته نکنید.بسپرید به اتفاقات
  • مهدی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    12 2
    این تیم ملی ایران نیس تیم میلی هس نصف بازیکناش یا تیم ندارن یا بعداز چهار پنج ماه مصدومیت که بازی نکردن دعوت شدن یا پابه سن گذاشته هستن مثل شجاع ووو اینا میتونن با استرالیا ژاپن بازی کنن ابروریزی درراه هست این پست رو به خاطر داشته باشید مربی هم تعطیل بدون برنامه فقط برنامش اینه که بازیکنای که از پرسپولیس جدا شدن رو رواج بازی دعوت کنه حالا میخان هر شرایطی داشته باشن مثل علی نعمتی
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    12 2
    آخرین باری که از صداوسیما فیلم یا فوتبال دیدم بچه بودم الان ۳۷سالمه ول کنین بابا
    • نفت IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      3 0
      مشخص داری دروغ میگی اگر فوتبال برات مهم نبود نیامدی زیر این خبر نظر بدی
  • سپاهان IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    10 0
    اول باید تاج و عواملش و همه اونایی که هیچ سررشته ای از ورزش ندارند از فدراسیون برند
  • حبیب اله IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 0
    فقطالان کسی ازم بپرسه بهترین بازیکن جلوی قرقیزستان کی بود من میگم ،،،،،آریا یوسفی ،آینده ازآن توست بهترازرامین ،،،آینده مال توست
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    4 1
    اوضاع یه جوریه آدم آرزو میکنه ترین بالا و به پست تیمهای گردن کلفتی بخوریم و آبکش بشیم. فقط تقصیر قلعه نویی نیست بابا. یه نگاه به لیگ و بازیکنها و مربیانمون بیندازید. از مزرعه بادمجون قرار نیست موز و انبه در بیاد.
  • آرش IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 2
    قلعه نویی عالیه. اسکوچیچ هم عالی بود، ولی بعضیا ویلموتس و مایلی کلنگ میخوان!
  • رضا IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 2
    عجله نکنید . بازی بعد با امارات عیارتیم معلوم میشه . درصورت شکست تیم مقابل امارات حتما باید کادر فنی تغییر کنه . این یک هشدار است