جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

عطیلات هفته گذشته در ایران بار دیگر سونامی گردشگری را به شمال ایران بازگرداند و موج هجوم مسافران و گردشگران به شمال کشور کار را به جایی رساند که برخی مسافران گیلان در مسیر سه‌ساعته تهران به رشت ۱۲ ساعت را در ترافیک سپری کردند.

سفر

همشهری آنلاین - محمد باریکانی: مازندران غرق در مسافر شد؛ تا جایی که رکورددار سفر ایرانی‌ها در تعطیلات بود و مسافران و گردشگران شمال به‌دلیل نبود ظرفیت مناسب اقامتی و کمبود تاسیسات اقامتی در این منطقه در خیابان‌ها و بلوارها و پارک‌ها و هر نقطه خالی که پیدا کردند، چادر زدند و در حاشیه شهرها خوابیدند. اما در گلستان آمار ترددهای جاده‌ای تنها ۲۰۰ هزار تردد از گیلان پایین‌تر بود. در مشهد نیز ظرفیت تمام هتل‌ها و تاسیسات اقامتی برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران پیاده و سواره برای حضور در مرقد مطهر امام رضا(ع) تکمیل بود.

به گزارش همشهری، سیل مسافران و گردشگران برای استفاده از آخرین فرصت تعطیلات طولانی تابستان که موج سفر را از ۹ تا ۱۵ شهریور در کشور تداوم داد، راهی شمال ایران شد؛ تا آنجا که فقط مسافران مازندران یک‌میلیون لیتر بنزین در غرب این استان سوزاندند و تامین نان و خوراک برای گردشگران استان‌های شمالی تا حدودی دشوار شد.

اینکه چرا ایرانی‌ها از هر فرصت تعطیلات برای حضور در شمال ایران استفاده می‌کنند، پرسشی است که پس از هر سفر تکرار می‌شود و پاسخی هم برای آن نیست. به اعلام کارشناسان گردشگری، توزیع زمانی و مکانی سفر در ایران به‌شدت نامتوازن است و تبلیغات ناکافی برای برندسازی گردشگری در برخی مقاصد غیرتکراری موجب شده‌است که گردشگران ایرانی از هر فرصتی حتی با وجود ناکافی‌بودن تاسیسات اقامتی و هتل، برای رفتن به شمال کشور استفاده کنند و موجی از تخریب محیط‌زیستی برجای بگذارند و هزاران تن زباله راهی طبیعت سرسبز و پهنه‌های آبی شمال کشور کنند. اما رکوردداران شهریورماه پرسفر کدام استان‌ها بودند؟

سونامی گردشگری تکرار شد

کد خبر 879219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    اینکه با وجود ترافیک سنگین راهی شمال بشی ، ناشی از فشار زندگی آپارتمانی هست و اگر یک خانه حیاط دار جمع و جور و باصفا داشته باشی قطعا دلیلی برای فرار از تهران به این شکل نخواهد بود