ملی پوش پرتاب نیزه ایران با کسب مدال طلای این رشته، هفتمین مدال طلای کاروان ورزش ایران در هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک را به دست آورد.

بیت سیاح

به گزارش همشهری آنلاین دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، شامگاه امروز شنبه با برگزاری مسابقات پارادوومیدانی در ورزشگاه استادو فرانس پیگیری شد.

در رقابت پرتاب نیزه کلاس F۴۱ صادق بیت سیاح ملی‌پوش پرافتخار ایران که در دوره قبلی به مدال نقره دست یافته‌بود، با حریفانی از هند، چین، عراق، کوبا و ساحل عاج رقابت کرد.

بیت سیاح در پرتاب‌های اول و دوم پرتابی به میزان ۴۳.۴۸ متر و ۴۶.۸۴ متر را داشت و خیلی زود خودش را بالاتر از سایر نفرات قرار داد. پرتابگر کشورمان در پرتابگر سوم مرتکب خطا شد و تا ورزشکار هندی از این فرصت بهره ببرد و با شکستن رکورد پارالمپیک (۴۷.۳۲ متر) به رده اول صعود کند.

بیت سیاح در تلاش چهارم نیزه را ۴۳.۷۸ متر و در تلاش پنجم ۴۷.۶۴ متر پرتاب کرد و رکورد پارالمپیک را شکست. ملی‌پوش کشورمان در آخرین پرتاب ایران خطا کرد، اما در نهایت با ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک صاحب مدال طلا شد.

کاروان ایران تاکنون موفق به کسب ۷ طلا، ۱۰ نقره و ۷ برنز شده است

کد خبر 879549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامهرمز خوزستان IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    2 0
    هم استانی عرب زبان دمت گرم شیر مرد باغیرت ستون بوسه شما به پرچم سه رنگ کشورمون و اون پرچم یا زهرات بسیار زیباتر از قهرمانیت بود مبارکت باشه