یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

شهرداری زمینه را برای نوسازی بیمارستان‌های فرسوده تهران فراهم می‌کند. طبق توافقنامه‌ای که به‌تازگی امضا شده، قرار است تأمین سرانه‌های درمانی موردنیاز ساکنان بافت‌های فرسوده پیگیری شود که نوسازی بیمارستان‌های فرسوده و تامین امکانات بیمارستان‌های حاضر ازجمله این موارد است.

بیمارستان

همشهری‌آنلاین-سیدمحمد فخار: براساس توافق صورت گرفته بین شهرداری و تأمین اجتماعی، یکی از موضوعاتی که باید به آن رسیدگی شود، وضعیت نامناسب بیمارستان جورجانی محله بوعلی است. این بیمارستان از سال۱۳۶۴ رها شده و در این ۳دهه همواره برای مردم مشکل‌ساز بوده است. پیگیری وضعیت این بیمارستان که روزگاری زخمی‌های جنگ تحمیلی را پذیرا بوده، مورد تأکید اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم بوده است؛ به‌طوری‌که هفته گذشته سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران دراین‌باره تذکر داد که بیمارستان جورجانی در خیابان دماوند از بیمارستان‌های متعلق به سازمان تامین اجتماعی است که به فضایی بدون کاربرد و متروکه تبدیل شده و باید تعیین‌تکلیف شود؛ چراکه وضع فعلی آن مشکلاتی را برای شهر از نظر سیما و منظر و همچنین آسیب‌های اجتماعی به‌وجود آورده است.

توافق‌هایی که انجام شد
۷شهریورماه امسال توافقی میان شهرداری تهران و سازمان تأمین‌اجتماعی امضا شد که هدف آن تأمین سرانه‌های درمانی مورد نیاز ساکنان بافت‌های فرسوده است. مدیریت شهری با اتکا به این توافقنامه درنظر دارد نوسازی بافت فرسوده را به‌عنوان محرکی برای افزایش سرانه‌های خدماتی و شهروندی پیگیری کند و افزایش سرانه‌های درمانی نیز ازجمله این خدمات شهروندی است که باید در محله‌های قدیمی شهر مورد توجه جدی قرار گیرد. از سوی دیگر ۱۰شهریورماه هم سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اسامی بیمارستان‌های ناایمن پایتخت را اعلام کرد که علت آن ناایمن بودن، قدمت بنا و بی‌توجهی به فرسودگی بیمارستان اعلام شد. با تکیه بر این شرایط، شهرداری تهران در سازمان نوسازی برای بهبود شرایط درمانی بافت‌های فرسوده شهر تلاش می‌کند.

تأکید رئیس‌جمهور شهید
موضوع کمبود امکانات درمانی در محله‌های قدیمی تهران تا آن حد جدی است که ۶اردیبهشت امسال نیز رئیس‌جمهور شهید درباره آن دستور جدی صادر کرد. شهید آیت‌الله رئیسی پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در زمینه‌ افزایش امکانات درمانی بافت فرسوده دستوراتی را برای رفع هرچه سریع‌تر این مشکلات صادر کرد. نوسازی بیمارستان‌های فرسوده و تجهیز سایر بیمارستان‌های این محدوده از اهم موضوعاتی بود که شهید آیت‌الله رئیسی بر آن تأکید داشت؛ موضوعی که امید است دولت چهاردهم نیز برای تحقق آن گام‌های محکم‌تری بردارد.

توافق برای تأمین سرانه‌های درمانی بافت فرسوده
مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران:
همکاری میان شهرداری تهران و سازمان تأمین اجتماعی یک ضرورت غیرقابل انکار است. در این مسیر باید تحقق اهداف مشترک در تامین خدمات درمانی تسهیل شود. در جلسه اخیر با مسئولان این سازمان فرصت‌های قابل بهره‌برداری مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. وضعیت کمبود سرانه‌های درمانی در بافت‌های فرسوده پایتخت به وضوح مشخص است و باید برای بهبود آن کاری کرد؛ ازاین‌رو ۲طرف بر ضرورت همکاری مشترک برای تسهیل اجرای برنامه‌های افزایش سرانه‌های درمانی تأکید کردیم. یکی دیگر از مواردی که باید در توافق‌ها به آن پرداخته شود، احیا و بازآفرینی بیمارستان متروکه جورجانی در بافت فرسوده منطقه۷ است که شرایط نامناسبی دارد و باید برای آن کاری صورت گیرد که از شرایط مخروبه بودن خارج شود.

شهرداری به کمک بیمارستان‌های فرسوده می‌آید

کد خبر 879626
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha