دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۶
۱ نفر

دنیا اینترنت ماهواره‌ای را با نام استارلینک می‌شناسد، اما چندین شرکت برجسته در سراسر جهان در حال توسعه یا ارائه اینترنت ماهواره‌ای‌اند. برخی از آنها را معرفی می‌کنیم.

اینترنت ماهواره ای

به گزارش همشهری آنلاین، در زیر می‌توانید با چند شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای جهان آشنا شوید. البته بسیاری از آنها هنوز اینترنتی برای عرضه ندارند و در آینده به جذب مشتری خواهند پرداخت.

آمازون


پروژه کویپر، اینترنت ماهواره‌ای آمازون است که هدف آن ارائه اینترنت پهن‌باند به مناطق بدون دسترسی یا با دسترسی محدود است. آمازون قصد دارد شبکه‌ای از ماهواره‌های کم‌ارتفاع مشابه استارلینک راه‌اندازی کند، اگرچه هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.
 

وان وب

یک شرکت بریتانیایی است که با هدف ارائه اینترنت ماهواره‌ای جهانی فعالیت می‌کند. این شرکت نیز ماهواره‌های خود را در مدار پایین زمین قرار می‌دهد و تاکنون تعداد زیادی ماهواره پرتاب کرده است.

لایت اسپید تله‌ست


تله‌ست یک شرکت کانادایی است که با پروژه لایت‌ اسپید در تلاش برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به مناطق دورافتاده و کسب‌وکارهاست. این پروژه قرار است از ماهواره‌های در مدار میانی زمین استفاده کند.



ویا ست


یک شرکت آمریکایی است که خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌دهد. این شرکت بیشتر به ارائه اینترنت به مناطقی که تحت پوشش شبکه‌های زمینی نیستند یا از نظر دسترسی محدودند می‌پردازد.



گلکسی اسپیس


گلکسی اسپیس یک شرکت چینی است که قصد دارد در سراسر چین و سایر نقاط جهان اینترنت ماهواره‌ای پهن‌باند عرضه کند. چین با سرمایه‌گذاری زیاد در این حوزه به‌دنبال رقابت با سایر غول‌های فناوری است.

کد خبر 879793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha